EVO KAKO ĆE TEĆI GRADNJA NAJIŠČEKIVANIJEG MOSTA: ‘Pelješki most je moje treće životno djelo’

64

Evaluacija triju ponuda koje su pristigle u Hrvatske ceste u osnovi je završena, a prema dostupnim informacijama, izbor bi mogao pasti na kineski državni konzorcij China Road and Bridge Corporation u kojem su CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering.

Konzorcij je predao najjeftiniju ponudu u visini od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a. Ta je ponuda pola milijarde kuna niža od zajedničke ponude talijanskoga Astaldija i turske tvrtke Ictas. Treća po vrijednosti je ponuda austrijskoga Strabaga, koja iznosi 2,62 milijarde kuna bez PDV-a. Osim cijenom i ostalim dijelovima ponude, kineski je konzorcij respektabilan i prema svojim referencama. Najpoznatiji su po gradnji mostova, od kojih neki spadaju među najveće u svijetu, te lukama, autocestama, željeznicama itd. U ovom trenutku taj konzorcij u Crnoj Gori gradi izuzetno zahtjevnu autocestu Bar – Boljare, a iskustva crnogorskih vlasti s konzorcijem vrlo su pozitivna, piše jutarnji.hr

Iako je riječ o kineskom konzorciju, a projekt gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta s 85 posto sredstava financira Europska unija, Europska komisija u ovom trenutku nema službenih prigovora na mogući izbor neeuropske kompanije koja bi gradila taj most. Ne očekuje se da bi pritisci iz Bosne i Hercegovine, od SDA i Bakira Izetbegovića, mogli utjecati na to da se ne počne s realizacijom projekta. Zapravo je u ovom trenutku sve na hrvatskim institucijama kako bi, nakon brojnih najava i obećanja o realizaciji povijesnog spajanja hrvatskog teritorija i nakon što su osigurana sredstva, konačno donijele potrebne odluke i počele taj posao. Vremena za čekanje ionako više nema. Osim toga, ovih je dana riješen i problem natječaja za nadzor radova koji će ponovno biti pokrenut.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *