INTERVJU NENAD SREDOJEVIĆ: ‘Avioradar.hr je nastao iz ljubavi prema zrakoplovstvu’

189

Putujete negdje? Odlučili ste se putovati zračnim prijevozom? Potrebne su Vam informacije o letovima iz Hrvatske, svijeta? Potreban vam je kalendar letova kako bi se lakše organizirali? Umjesto da istraživate po internetu i nervirate se, sve informacije možete pronaći na jednom mjestu i to na web stranici avioradar.hr

Avioradar osnovan je 2014.godine, a na njemu možete pronaći sve novosti iz Hrvatske, iz svijeta vezane za zrakoplovstvo, kalendar letova, squawk opće informacije i još mnogo toga. Stranica je nastala zahvaljujući Dubrovčaninu Nenadu Sredojeviću i Zagrepčaninu Vjekolsavu Kolarecu, a Dubrovnik INsider razgovarao je s Nenadom koji je ujedno i predsjednik udruge Avioradar te nam je pobliže objasnio razlog postojanja spomenute web stranice. 

Koja je vaša struka te kako ste došli na ideju otvaranja stranice Avioradar?

Avioradar je započeo kao jednostavna stranica za praćenje aviona u realnom vremenu. Naime, kolega Vjekoslav Kolarec iz okolice Zagreba, koji je zaposlenik Zračne luke Zagreb i ja koji sam radio u turizmu dugi niz godina, smo dugo vremena prije toga istraživali mogućnosti praćenja zrakoplova pomoću ADS-B (Automatic dependent surveillance – broadcast) sustava ugrađenih u iste. Kako sam od malena bio zaljubljenik u tehnologiju a i zrakoplovstvo, posvetio sam dosta vremena učenju o tome. Kako sam se ranije amaterski bavio i web stranicama nije bio problem sklopiti nešto jednostavno što je u početku bilo namjenjeno samo za naše potrebe. Tako smo napravili stranicu Avioradar.com. Tu su nam se priključili još neki ADS-B feederi iz Hrvatske pa smo radi lakše komunikacije otvorili i istoimenu facebook stranicu gdje smo objavljivali kratke informacije o događanjima u HR zrakoplovstvu.Nakon nekoliko incidenata, ako ih tako možemo nazvati, kada su mediji a posebno oni na području Dubrovnika, neopravdano širili paniku senzacionalizmom poput naslova “Drama u zraku”, pri čemu su zanemarili činjenicu da svojim postupcima stvaraju nelagodu kod korisnika zračnog prijevoza, odlučili smo činjenično prikazati javnosti što se u biti dogodilo te smo našu stranicu preuredili u portal. Dolazili smo do točnih informacija te ih prenosili javnosti na način da mogu sami shvatiti da nikakve “drame” nije bilo. 

Zašto baš stranica o avionima i svemu tome slično?

Svatko ima neki svoj hobi ili strast. Naša je zrakoplovstvo. Pokretanjem same stranice smo se natjerali i da malo više naučimo o toj industriji. Pri tome su nam u toj našoj edukaciji i stečenom znanju koje kasnije prenosimo našim čitateljima uvelike pomogli ljudi koji rade u toj industriji, a uvijek su spremni naučiti nas što nas zanima. Pri tome mislim na pilote, kabinsko osoblje, kontrolore letenja, djelatnike kompanija i zračnih luka te im na tome zahvaljujemo. Pomogli su nam da dođemo do, sada već, poprilične količine znanja koje imamo. 

vjeko i nenad

                                                                                                                                                        Osnivači Avioradara.hr- Sredojević i Kolarec

Kakve vrste informacija možemo pronaći na Avioradaru, te o čemu se sve piše na stranici? 

Na stranici se isključivo bavimo zrakoplovstvom. Bazirani smo na događanja u Hrvatskoj ali prenosimo bitnije informacije iz svijeta. Nakon udruživanja sa autorom bloga Aerocroatia, Janom Kotekom redovno donosimo sve nove linije najavljene za zračne luke u Hrvatskoj. Prenosimo i naša iskustva na letovima,zračnim lukama i destinacijama koje posjetimo, a često u našoj rubrici “On board” Nastojimo prenositi samo relevantne informacije pa kod nas nećete naći nagađanja i pretpostavke. 

Koje rubrike postoje? Objasnite nam za svaku rubriku rečenicu, dvije da približimo čitateljima. 

Osim redovnih kategorija Hrvatska (vijesti iz našeg zrakoplovstva i nove linije) i Svijet, izdvojio bih kategorije Squawk u kojoj prenosimo poremećaje, incidente i kratke informacije te “On Board” u kojoj prenosimo naša iskustva na letovima, putovanjima ali i posjete nekim zanimljivim zrakoplovima i njihovim posadama kada je to moguće. 

Koliko godina je stranica u funkciji?

Stranica je u svom izvornom obliku nastala početkom 2014. godine. Kao što sam naveo, tada je sadržavala samo mapu za praćenje aviona u realnom vremenu. Ubrzo nakon toga se krenulo sa portalom koji se i danas gradi i uvijek težimo boljem.

Koliko Avioradar ima zaposlenika i koji su sve njihovi poslovi?

Portal Avioradar ima točno nula zaposlenih i isti toliki broj plaćenih suradnika. Portal sam osobno napravio i održavam uz minimalne troškove hostinga. Rad na portalu, kao i u udruzi Avioradar koja je vlasnik portala je isključivo volonterski što iako zvuči nevjerojatno u današnje vrijeme, jako dobro funkcionira. Nikoga od osnivača i ljudi koji rade na portalu u nijednom trenutku nije zanimala zarada a svi imaju svoj primarni posao. Tako funcioniramo od prvog dana a što donosi budućnost, ne znamo. Kao što sam rekao ranije, ne volimo nagađati. Broj zaposlenih je jednak i broju profesionalnih novinara na portalu. Dakle nema ih. Nismo novinari niti dozvoljavamo da nas se tako naziva. To je struka u kojoj mi nismo. Mi smo samo ekipa ljudi koja je upoznata sa tematikom. Zbog toga nam naši čitatelji ni ne zamjeraju jezične pogreške ni forme u kojima pišemo. 
Nema podjele posla. Svi rade što mogu i koliko mogu. Jan je glavni urednik ali se sve radi dogovorom. Možda smo se malo profilirali po kategorijama gdje Jan drži nove linije a ja poremećaje i incidente a ostalo, svi.
Imajte u vidu i da osim Vesne i mene nema nitko da živi u istom gradu. Glavni urednik nam je u Pragu.

avioni

Koji Vam je najdraži dio posla?

Najdraži dio posla je kada uspijete čitateljima prenijeti točnu informaciju o nekom događaju i kada ostali mediji prenesu stvari kako u biti i jesu. Bez senzacionalizma i širenja neopravdane panike. To se najčešće događa upravo na dubrovačkom području zbog famozne bure gdje nastojimo u realnom vremenu informirati čitatelje što se događa. Nije jednostavno ali uspjevamo i tu nam je bitno da se mediji poput vašeg oslanjaju na naše a ne informacije neupućenih ljudi. Iz tog razloga smo otvoreni za suradnju i dostupni svim vašim kolegama koji žele znati što se u biti događa. Možete nas kontaktirati bilo kada, rado ćemo objasniti. Često dobijamo pitanja od vaših kolega ali i samih građana i svaki put smo vrlo rado objasnili neki poremećaj ali i ostale stvari. Čak dobijamo upite ljudi koji  slijedom okolnosti idu na let iz Zagreba za Dubrovnik, a zanima ih hoće li sletjeti na DBV ili će morati u Split što je u neku ruku gatanje i za meteorologe a ne za nas, ali vam možemo prenijeti trenutno stanje a i najave. Zato smo tu, slobodno pitajte. Potruditi ćemo se da dobijete pravu informaciju o bilo čemu.

S čime se još bavi Udruga Avioradar?

Udruga Avioradar za svoj cilj ima informiranje,promociju i edukaciju o zrakoplovstvu i srodnim djelatnostima u HR. Uz to, kako sam i ranije naveo, bavimo se i tehničkim dijelom, odnosno ADS-B sustavima koje smo implementirali širom države a najviše na području Dubrovnika gdje za potrebe mjerenja buke na zračnoj luci izrađujemo izvještaje o položajima i ostalim parametrima zrakoplova u svakom trenutku, u realnom vremenu.
Surađujemo sa svim segmentima zrakoplovstva pri čemu moram naglasiti suradnju sa ZL Dubrovnik, MZLZ, Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe i njihovom ekipom u Dubrovniku koji su nevjerojatno pristupačni za sve što nas zanima i što nam treba, a i mi njima. Zavidna razina suradnje i na to smo ponosni. Svima navedenima a i nekim nenavedenima možemo zahvaliti na znanju koje smo do sada ostvarili. Pohvale koje dobijamo od subjekata u zrakoplovstvu ali i od naših čitatelja nam je najveći poticaj da idemo dalje u svom radu.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *