Kristić: Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu izazvat će potpuni kolaps prometa u Dubrovniku!

406

Tijekom protekle turističke sezone na dubrovačkim je prometnicama bio primjetan sukob autotaksi prijevoznika i vozača Ubera koji je naštetio ugledu naše turističke destinacije. Građani su opravdano osudili blokadu prometnice prema zračnoj luci, no pritom je malo tko razmišljao o uzrocima – problem ne leži u Dubrovniku, Dubrovnik je samo područje interesa na kojem je problem eskalirao. Pravi krivci su u Zagrebu, premijer i Vlada koja potiče bezakonje i ugrožava sigurnost prometa na cestama.

„Kao bivši zastupnik u Hrvatskom saboru uputio sam upit premijeru da mi se očituje o pravnom statusu Ubera u Hrvatskoj. On mi je dao jasan odgovor da njihov status nije pravno reguliran, da djeluju nelegalno i da je u tijeku proces donošenja zakona kojim će se to urediti.Ne postoji zemlja u kojoj premijer sam potvrđuje da je nešto nezakonito, a istovremeno dopušta da se djelatnost i dalje obavlja! Želim na vrijeme ukazati na probleme koji će izazvati potpuni kolaps prometa u Dubrovniku u sljedećoj turističkoj sezoni.“ – izjavio je Maro Kristić.

Svako otvaranje tržišta i njegova potpuna liberalizacija krije određene zamke, građani se sigurno sjećaju kako smo dali kritički osvrt na prijedlog zakona kojim se namjeravalo liberalizirati tržište turističkih vodiča, u namjeri da zaštitimo naše lokalne vodiče kako bi na najbolji mogući način mogli prezentirati povijest Dubrovnika i njegovu kulturnu baštinu.

„Vjerojatno u Vladi RH smatraju da zbog loše percepcije koja prati autotaksi prijevoznike iz populističkih razloga na političkoj sceni neće biti onih koji prosvjeduju protiv liberalizacije u ovom tržišnom segmentu. Tako će u svojoj namjeri za potpunom liberalizacijom tržišta autotaksi prijevoza, koja se temelji na pogodovanju, a ne na želji da se to tržište na najbolji mogući način regulira, Vlada prometno potpuno paralizirati Dubrovnik, ali i druga središta koja imaju slabije razvijenu prometnu infrastrukturu, a veliki turistički potencijal. Potpuna liberalizacija tržišta kakvu predviđa novi prijedlog Zakona će imati nesagledive posljedice na kvalitetu života građana grada Dubrovnika, koja je tijekom turističke sezone ionako ugrožena.“ – pojasnio je Maro Kristić.

Jedan od primjera je i korištenje parkinga – više neće biti važno postoje li autotaksi stajališta, nego će svaki taksist ili uberovac, a u Dubrovniku će ih biti nekoliko tisuća, moći uz uplatu  parkirati na bilo koje označeno parking mjesto dok čeka vožnju i tako će građani izgubiti parking kojeg ionako nedostaje. Svaki pješak će zbog ogromnog broja vozila na cesti prije stići bilo gdje pješke nego vozilom.
„Zbog svega navedenog, a to je samo mali dio negativnih posljedica koje će donijeti novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu ukoliko se usvoji u Hrvatskom saboru, molim gradonačelnika Frankovića i sve članove Gradskog vijeća Grada Dubrovnika da se u procesu javne rasprave očitujemo na ovaj poguban prijedlog Zakona i da zajednički zahtijevamo odgađanje njegovog donošenja do potpunog usklađenja s potrebama tržišta, jer iz sukoba taksista i Ubera koji je proizvela Vlada jedini koji će trpiti štetu će biti građani.“ – zaključio je Kristić.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *