TJEDNI PREGLED: Dobivena uporabna dozvola za Grabovicu, gradonačelnik u Saboru o ambulanti na Kalamoti, završena sanacija pločnika na Pilama…

157

Gradonačelnik na aktualnom satu Sabora o ambulanti na Kalamoti

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković, ujedno zastupnik u Hrvatskom saboru, na današnjem Aktualnom satu postavio je pitanje ministru zdravstva Viliju Berošu vezano za uvrštavanje ambulante na otoku Koločepu u mrežu HZZO-a. Ovom je prilikom gradonačelnik Franković istaknuo kako Grad Dubrovnik pokriva troškove liječničkog tima na otoku te da je spreman to raditi i ubuduće.

”Činjenica je da na Koločepu postoji ambulanta koju financira Grad Dubrovnik, ali je problem što stanovnici ne mogu tu dobiti uputnicu jer spomenuta ambulanta nije u mreži HZZO-a, već uputnice izdaje liječnik na susjednom otoku Lopudu”, pojasnio je gradonačelnik problematiku vezanu za ovu ambulantu.

Naglasio je i kako je Grad i nadalje spreman financirati njezin rad, ali i rad drugih turističkih ambulanti na svom području.

”Mi imamo dva takva slučaja, jedan je otok Koločep drugi je ambulanta u povijesnoj jezgri Grada. Obje su turističke ambulante i obje financira Grad Dubrovnik. Samo nam treba da ih HZZO uključi u svoju mrežu, bez obveze financiranja od strane HZZO-a”, kazao je gradonačelnik i saborski zastupnik Mato Franković.

Hoće li Ministarstvo prihvatiti prijedlog koji je već upućen od strane Dubrovačko-neretvanske županije i uvrstiti Koločep u mrežu HZZO-a, pitao je gradonačelnik.

Ministar Vili Beroš, odgovarajući na pitanje, kazao je kako će se zahtjev analizirati s obzirom da je izrada mreže u tijeku i izrazio nadu da će se ovaj problem riješiti, posebno uzimajući u obzir da u ljetnim mjesecima višestruko raste broj ljudi koji borave na otoku te nepovoljne vremenske uvjete u zimskim mjesecima koji, u tom slučaju, onemogućavaju  dostupnost primarne zdravstvene zaštite.

Dobivena uporabna dozvola za Grabovicu

Nakon obavljenog tehničkog pregleda, Grad Dubrovnik dobio je uporabnu dozvolu za I. etapu sanacije i zatvaranja odlagališta otpada Grabovica.

Ovom 12 i pol milijuna kuna vrijednom investicijom ostvaren je prvi preduvjet potpunog zatvaranja odlagališta. U narednom razdoblju očekuje se i početak druge faze nakon čijeg završetka će uslijediti i potpuno zatvaranje odlagališta Grabovica.

Završetkom ovih radova saniran je dio zatvorenog tijela odlagališta i prostor aktivnog dijela odlagališta s obodnim kanalima i ogradom. Ovim projektom izgrađene su nove građevine čija je svrha povećavanje zaštite na odlagalištu Grabovica te je tako izgrađena cisterna za tehnološku vodu, sabirni bazen za otpadne i pročišćene tehnološke vode, a napravljen je i novi separator ulja i masti za plato za pranje vozila i vaga. Ujedno su u potpunosti rekonstruirane prateće građevine (ulazno – izlazne zone). Ovim projektom obuhvaćena je i sanacija kazeta s odvodnjom, a uz sve je povećan i kapacitet postojećih laguna za procjedne vode.

Ono što je prva faza sanacije i zatvaranja odlagališta Grabovica imala za cilj jest veća zaštita navedenog područja čime se maksimalno smanjuje mogućnost utjecaja Grabovice na onečišćenja.

Radove je izvela tvrtka G.T. trade doo iz Splita.

Završena sanacija pločnika na Pilama

Cjelovita sanacija kamenog nogostupa zapadnog pristupa povijesnoj jezgri Grada privedena je kraju, čime je „recepcija grada“ dobila ljepši i reprezentativniji izgled. Projekt obnove započeo je u ožujku, a radovi su bili podijeljeni u faze kako bi se pješacima omogućio neometan prolaz. Na potezu od restorana Dubravka, Ulicom branitelja Dubrovnika sve do skretanja za Gradac obnovljeno je ukupno oko 1.100 kvadratnih metara pločnika.

Na ovom području kamene ploče su često pucale zbog opterećenja i dotrajalosti te je dolazilo do ulegnuća na pojedinim dijelovima što je predstavljalo moguću opasnost za prolaznike i izgledom je bilo neprimjereno za kontaktnu zonu povijesne jezgre. Radove je provodio Upravni odjel za promet, slijedeći smjernice Konzervatorskog odjela u Dubrovniku. Sukladno uputama konzervatora da se očuva što više starog kamena, uspješno je očuvano i ponovno ugrađeno oko 300 kvadratnih metara pločnika.

S radovima se započelo na Pilama zbog najveće frekvencije prolaznika, a u prvoj fazi obnovljen je i cijeli plato Brsalje. Spomenik braniteljima, tzv. Kocka mora, demontiran je i uklonjen zbog opasnosti od urušavanja, a uklonjena je i podloga cijelog platoa te je ugrađena potpuno nova. Prigodom obilaska radova u lipnju, gradonačelnik Franković najavio je postavljanje novog spomenika o čijoj će se izvedbi i lokaciji gradska uprava usuglasiti s braniteljskim udrugama.

U narednom periodu sanirat će se još manji dio nogostupa s druge strane ulice i popraviti pločnik na parkingu za motocikle na Pilama.

Radove vrijedne 2.3 milijuna kuna s PDV-om izveo je Građevinar-Quélin d.d., a za stručni nadzor angažirana je tvrtka CON-TEH d.o.o.

Uspješno završen prvi dio projekta participativnog budžetiranja u 6 osnovnih škola

U šest dubrovačkih osnovnih škola održane su provedbene radionice u sklopu projekta “Participativno budžetiranje Grada Dubrovnika”, kojeg operativno provodi Dubrovačka razvojna agencija DURA.

Izglasani su projekti koji idu u daljnju proceduru, a neki od njih su: obnova vanjskog igrališta, uređenje prostora za vježbanje – treniranje – sprave, opremanje prostora unutar škole – kantine, sprave za penjanje po zidu u dvorani, opremanje dvorane. Ukupno je održano sedamnaest radionica, od toga osam online putem Zoom aplikacije. Time je uspješno završen prvi dio projekta.

Sljedeći korak u procesu provedbe je tehnička analiza predloženih ideja, a one koje zadovoljavaju postavljene kriterije promovirat će se unutar škole i uključenih razreda, nakon čega će uslijediti glasovanje između generacija škole koje su sudjelovale u projektu.

Ove godine u projektu sudjeluje sedam dubrovačkih osnovnih škola i svakoj od njih stavljeno je na raspolaganje po 10.000,00 kuna za projekte koji će imati doprinos u razvoju škole i učenika koji u njoj borave. Osnovne škole uključene u projekt su: Mokošica, Montovjerna, Ivan Gundulić, Marin Držić, Lapad, Marin Getaldić te Antun Masle, u kojoj radionice nisu održane s obzirom da je cijela škola u vremenu provedbe bila upućena na on line nastavu.

Akcija čišćenja u Zlatnom potoku

Komunalna društva Grada Dubrovnika, kojima su se pridružili i stanovnici Zlatnog potoka, odradili su akciju čišćenja obraslih površina u ovom dijelu grada.

Akciju je inicirao gradski kotar Ploče iza Grada na čiji je zahtjev gradonačelnik Mato Franković odobrio angažman komunalnih društava Čistoća, Vrtlar, ugovornog partnera Grada Dubrovnika društva Tehnogradnja te Javne vatrogasne postrojbe Dubrovački vatrogasci.

U akciji su očišćene površine uz prometnice i nogostup u Zlatnom potoku, a radove je obišao i gradonačelnik Franković.

Rampa za neometano dovođenje djece u vrtić Izviđač

Kako bi se omogućilo roditeljima da neometano dovode djecu u Dječji vrtić Izviđač te riješio problem nemogućnosti normalnog odvijanja prometa na kružnom okretištu na ovom dijelu ulice, što je posebno izraženo u ljetnim mjesecima, postavljena je ulazno-izlazna rampa na pristupnoj cesti vrtiću, u Ulici Marijana Blažića. Rampa, koju je postavio Grad Dubrovnik u suradnji s Hotelom Hilton Imperial, pustit će se u probni rad u ponedjeljak 9. studenog 2020.

Roditeljima čija su djeca upisana u vrtić Izviđač, u dogovoru s Dječjim vrtićima Dubrovnik, omogućen je pristup na razdoblje od 20 minuta i nenaplatno parkiranje na za to predviđenim mjestima za sigurno dovođenje/odvođenje djece. Parkiranje roditelja moguće je isključivo u prijavljeno radno vrijeme vrtića te 20 minuta nakon završetka rada, a bit će putem registarskih oznaka automobila registrirani u bazi sustava.

Pozivaju se i stanari ove ulice da se za uvođenje u sustav i nesmetani prolazak jave nadležnom Upravnom odjelu za promet Grada Dubrovnika, na mail promet@dubrovnik.hr, s preslikom osobne iskaznice na kojoj je vidljiva adresa stanovanja te registarskom oznakom automobila.

Naime, ranijih je godina, a posebno u ljetnom razdoblju, dolazilo do blokade prometa na ovoj pristupnoj cesti te su se roditelji žalili da ne mogu sigurno dovesti ni preuzeti svoju djecu iz vrtića, a situacija je predstavljala i potencijalnu opasnost u slučaju potrebe dolaska hitnih službi. Stoga je Grad Dubrovnik u dogovoru s Hotelom Hilton Imperial, koji je omogućio parkiranje roditeljima na dijelu čestice zemlje Hotela, postavio rampu koja bi trebala riješiti navedeni problem.

Grad Dubrovnik već treću godinu zaredom sufinancira udžbenike za srednjoškolce

Mjeru Grada Dubrovnika kojom se sufinanciraju srednjoškolski udžbenici u 2020. godini iskoristila su 853 dubrovačka učenika.

Nadležni  Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo ove godine zaprimio je rekordan broj zahtjeva od kada se ova mjera primjenjuje. U 2019. godini podneseno je 750 zahtjeva za sufinanciranje udžbenika, dok ih je u 2018. godini podneseno 595.

Grad Dubrovnik među rijetkim je gradovima u Republici Hrvatskoj koji je uveo program sufinanciranja udžbenika za srednje škole, čiji su osnivači županije, a kojim gradska uprava potpomaže kućni budžet roditelja srednjoškolaca sa svog područja.

Udžbenici se sukladno Pravilniku o sufinanciranju nabave udžbenika učenicima srednjih škola sufinanciraju u iznosu do 1.000 kuna, za što je u ovogodišnjem proračunu planirano 800 tisuća kuna.

Predstavljen online preglednik evidencije komunalne infrastrukture Grada Dubrovnika

Grad Dubrovnik uspostavio je GIS pregled evidencije komunalne infrastrukture koju prema Zakonu o komunalnom gospodarstvu ima u svojoj nadležnosti. Novi alat za građane, koji će javno biti dostupan od idućeg tjedna, predstavio je danas dubrovački gradonačelnik Mato Franković.

”Informatizacijom gradske uprave omogućeno je da Grad sve svoje procese otvori prema građanima. U prvom smo koraku kroz GIS aplikaciju napravili vidljivima sve građevinske dozvole, u ovom drugom koraku učinili smo vidljivom čitavu komunalnu infrastrukturu Grada što će ujedno omogućiti i lakši rad svim našim zaposlenicima, a treći je i konačni korak, a to je projekt ‘Otvorenog Grada’ koji će objediniti sve dosadašnje usluge, ali i omogućiti vidljivost svih plaćenih računa u Gradu Dubrovniku. Time će Dubrovnik biti jedan od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji je u potpunosti na javan, transparentan i otvoren način omogućio uvid u cjelokupnu dokumentaciju za svoje građane”, rekao je gradonačelnik Mato Franković.

Kako novi preglednik komunalne infrastrukture funkcionira i što sve obuhvaća objasnio je viši savjetnik za GIS u Gradu Dubrovniku Franjo Barišić. U njemu je moguće pregledavati, pretraživati, odabirati i iščitati informacije kao što su: naziv i vrsta komunalne infrastrukture, podatci o česticama zemlje na kojima se ta infrastruktura nalazi, podatci o vlasništvu komunalne infrastrukture, ali i druge podatke specifične za pojedinu vrstu infrastrukture. Uvrštena je sva infrastruktura koja je u nadležnosti Grada, poput cesta, javne rasvjete, groblja, igrališta.

U tu je svrhu razvijen i (web) aplikativni model gdje djelatnici u realnom vremenu mijenjaju podatke o infrastrukturi u svojoj nadležnosti  tako što dodaju nove elemente, mijenjaju podatke i slično.

Također izrađena je i “operativna ploča” sa statističkim pregledom svih unesenih podataka o komunalnoj infrastrukturi.

 

Cjelokupnim sustavom sada smo korak naprijed koji će građanima omogućiti bolji uvid u rad gradske uprave, kazao je također gradonačelnik Franković.

 

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *