UGOSTITELJI REVOLTIRANI OPTUŽBAMA: Svi zagađuju u povijesnoj jezgri, samo pojedinci upiru prstom u nas!

100

Udruga Ugostitelja Dubrovnik poslala je priopćenje u kojem se osvrću na prozivke gradske uprave kako su upravo oni glavni krivci za katastrofalno stanje u povijesnoj jezgri Grada.. Prenosimo ga u cijelosti.

– Problemi se u Gradu, bas kao i nečistoće u kanalizaciji, talože godinama. Kad se ne detektiraju na vrijeme, kad ih odgovorni godinama ignoriraju, kad se za iste ne poduzmu određene mjere prevencije ili sanacije, dolazimo do alarmantnog stanja. To ne može biti odgovornost samo i isključivo jedne djelatnosti. Ne možemo zanemariti potencijal ostalih zagađivača, kućanstava, apartmana. Znamo da se u istima upotrebljavaju  ulja za kuhanje, raznorazna sredstva, sapuni i deterdženti rade se na bazi lužina i ulja, uporaba kemijskih sredstava za čišćenje, ostaci dlaka, opušci cigareta, zaboravljamo silne godine obnove Grada poslije potresa i rata i ne bas zanemarive,  količine svega sto nakon građevinskih radova otječe u taj isti kanalizacijski sustav. Tako generiran problem ne može za krivca imati jednog dionika u cijeloj priči.

Raditi neutemeljene i paušalne zaključke  o pojedinačnoj krivici nije konstruktivno. Treba imati na umu da smo svi, neki održavanjem, neki neodržavanjem sustava doprinosili sadašnjoj situaciji. To je nas zajednički nemar. Problem nije samo Grada nego i svih drugih kvartova koji se manifestira kroz izlijevanje u Pilama.
Današnja moderna tehnologija pripreme i obrade namirnica svela je u ovoj djelatnosti uporabu ulja na minimum. Za one koji generiraju otpadna ulja postoje zakonske obveze i rješenja.Ugostitelji imaju ugovore s licenciranim tvrtkama za odvoz otpadnog ulja, na što ih obvezuju i zakonske odredbe. Bilo bi posve nesuvislo bacati nešto što se tretira kao sekundarna sirovina i čije se zbrinjavanje ugostiteljima plaća.

Činjenica da je Vodovod iz kanalizacijskog sustava čišćenjem izvadio nagomilane slojeve nečistoca govori u prilog nemaru i neodržavanju tog sustava desetljećima. Održavanje sustava uredno plaćamo kao fizičke i pravne osobe. Svako odstupanje od kvalitetnog i kontinuiranog održavanja generira veće troškove , povećanje cijena komunalnih usluga koje opet plaćaju porezni obveznici. Svjedoci smo netransparentnog trošenja novaca u komunalnim produzećima na sporedne i nevažne objekte umjesto da se sredstva koriste na održavanje i poboljšanje sustava kojeg svi koristimo. Naslijeđene probleme sada treba agresivnije rješavati.

Spreman projekt sanacije kanalizacijskog sustava Grada, koji je izradio Zavod za obnovu, ceka samo političku volju da ga se odradi. Ali politička volja ima drugačije prioritete. Ovakvi kapitalni infrastrukturni projekti ne bi trebali bit poligon za skupljanje političkih bodova niti za političko prepucavanje, takav je projekt poligon za rad i odgovornost, za promptno rješavanje kompleksnog problema stručno, od strane svih gradskih službi,  Zavoda za obnovu, Vodvovoda, Dpds a. 

Dužni su staviti na raspolaganje svoja znanja, vještine i iskustvo u službu rješavanja ovog problema. Ugostiteljska je djelatnost na raspolaganju za svaki razgovor i dogovor u smjeru što manjeg zagađivanja ovog krhkog sustava i uvijek će se držati zakonskih odredbi i sugestija struke.

Svi zaista zagađuju, samo je nekima u interesu upirati prstom samo i isključivo u jednu djelatnost. Nije vrijeme za prozivanje i pojedinačne optužbe već za sustavnu brigu o povijesnoj kanalizaciji i budućnosti ovog Grada u kojoj imamo imperativ sudjelovati svi zajedno.

Povucimo paralelu s cestama. Kada se cestama voze kamioni i auti koji plaćaju cestarine, ali oštećuju i kolnik. Kada netko ošteti ovjes preko rupe na cesti, tko je za to odgovoran ako sva vozila plaćaju cestarinu ? Automobili, kamioni ili oni koji održavaju ceste?

Sve i da jedna djelatnost preuzme odgovornost za neodgovorno postupanje, činjenje, tko ce preuzeti odgovornost za nečinjenje, odnosno tko ce odgovoriti na pitanje kada će povijesna kanalizacija dobiti, isto tako povijesni, datum početka radova na sanaciji iste.

Veselimo se, zajedno sa sugrađanima, tom datumu, svakoj budućoj suradnji za dobrobit ovog Grada, te na razumijevanju – zaključili su dubrovački ugostitelji u zajedničkom pismu.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *