VIJEĆNIČKA PITANJA: Evo što su sve vijećnici pitali gradonačelnika!

33

Šesta sjednica Gradskog vijeća započela je s vijećničkim pitanjima.

Matija Čale Mratović ima dva pitanja.

– Upravo ste izjavili kako je Vetma obavila svoju uslugu besplatno. Zanima me kako je obavljena donacija? Kako znamo da nije namještaljka za izvođača. Nisam dobro razumjela iznos, hoće li biti još ovakvih radova i usluga, je li to izbjegavanje javnih radova? Drugo pitanje – posve je jasno da će poskupjeti voda i odvoz otpada, a umjesto komunalne naknade očekujemo porez na nekretnine. 

– Budite sigurni da će ovu gradsku upravu krasiti transparetnost i razvoj novih projekata. Ugovor bez naknade je nešto što je normalna praksa i svatko tko želi pomoći takvu vrstu ugovora s Gradom može sklopiti. Troškovnik je objavljen na web stranici i uveli smo sustav javne nabave koji je sad objedinjen. Za svaku nabavu sve ide na web stranicu Grada Dubrovnika. Ubuduće pratite službenu stranicu Grada gdje će biti istaknuta svaka javna nabava. Otvorena je za sve obrtnike. Što se tiče uređenja prostora, ovdje se ne radi samo o salonu nego i o prostorima hodnika, konavoskom salonu, izmjeni svih dotrajalih uređaja. Vidjeli smo da ovo ljeto dotrajali uređaji nisu radili i to će se sve promijeniti. Što se tiče dodatnih ulaganja u prozore i to će biti. Nema prozora u Gradu od početka do kraja koji ne propušta vodu i to ćemo promijeniti. Što se tiče komunalne naknade ona nije poskupjela od 2006. godine. Tu vam se radi ako je do sada netko plaćao 60 kuna mjesečno, od sada će plaćati 75 kuna mjesečno. To će Gradu Dubrovniku donijeti 10 milijuna kuna. Ljudima je ušlo u uho da smo bogat Grad, ali mi samo u idućoj godini imamo velike projekte.

Emilio Puljizević kazao je kako u rebalansu nije vidio sredstva za kolektivni ugovor s vatrogascima.

– Zanima me koliko će kolektivni ugovor koštati građane Dubrovnika, a drugo pitanje je jesmo li uveli način nadzora skladištenja i uklanjanja ulja tijekom Zimskog festivala.

– Vezano za vatrogasce u ovom trenutku vodimo kolektivne pregovore. Zapeli smo samo u dijelu gdje RH treba uključiti svog predstavnika. Vjerujemo da će u sljedećih nekoliko dana doći predstavnik ministarstva. U našim projekcijama u ovom trenutku su osigurana tri milijuna kuna. Ponavljam sve ovisi o točnom vremenskom razdoblju u kojem ćemo  završiti pregovore.Što se tiče božićnog sajma Čistoća će uredno održavati javne površine. Treba svaku večer pokupiti sve i pratiti što se tijekom dana događa na lokacijama gdje će se odvijati božićni sajam. Ove godine prvi put imamo kućice u Mokošici ispred Kissa, u Staroj Mokošici gdje je igralište te u Orašcu. Cilj je da ožive svi dijelovi grada. Sanitat će ulje prikupljati dva puta tjedno. Dakle ne vidim razlog zašto bi netko prolio ulje u kanalizaciju, ali ako dođe to toga raskinut ćemo ugovor – kazao je Franković.

Krešimir Marković pitao je ima li Grad namjeru stati na kraju samovolji organizatora izleta i tura koji na otvorenoj cesti na Kantafigu love turiste.

Postoji li mogućnost da svi oni koji imaju uredno prijavljen obrt dobiju parking mjesto i mjesto za reklamiranje svojih proizvoda. Luka Dubrovnik bi mogla iznajmiti prostor. Policija bi imala mogućnost djelovati prekršajno i uvesti reda. Osim toga svjedoci smo da u Dubrovnik dolaze mnogi kruzeri što za posljedicu ima gužve, ali i druge probleme kao što je pitanje kvalitete zraka. Naime, brodski motori rade cijelo vrijeme i pri tom ispuštaju crni dim. Drugi problem su jake vibracije. Nadalje građane s Kantafiga zanima zašto se dozvoljava ispumpavanje fekalija pojedinih brodova.

– Kombiji nažalost predstavljaju ozbiljan problem posebno što nelegalno rade. Vrlo slično imamo pritužbe od strane hotela Hilton zbog nasrtaja na goste, a čak i na direktora hotela. Dakle tu vlada jedno apsolutno divljaštvo. Nadležan za navedeno je prometni inspektor. Mislim da je samo jedan u Gradu i on bi trebao sankcionirati navedene osobe. Dobio sam informaciju i da je Lučka uprava upozoravala na navedene probleme. Nevjerojatno! Ne znam tko im daje dozvolu, a vjerojatno je i nemaju. Što se tiče kruzera digla se velika buka. Osobno znam da kruzeri poštuju maksimalno utjecaj na okoliš. Jasno vam je kakva su pravila i koliko su striktna pravila o zaštiti utjecaja okoliša. Oni imaju čak posebne časnike koji se brinu o ekologiji. Uvjeren sam da nema razloga do kraja brizi, ali provjerit ćemo navode. Što se tiče vibracija možemo razgovarati s našim ravnateljem Lučke uprave i vijećnikom Pezom i provjeriti te navode.

Marko Potrebica pokušavao je riješiti matematički teorem Miha Obradovića.

– Inače sam dobar matematičar i računao sam kako na dvije stranice papira izračunati 60 zaposlenih. 

Franković je kazao kako je sretan jer mu predsjednik GV ne mora brojati koliko može izlagati.

– Znam na što je gospar Miho mislio. Mislio je da će ovaj jedan raditi za trojicu.

Nenad Vekarić ima dva pitanja za gradonačelnika. 

– Prošli put sam vam postavio pitanje u vezi sadržaja arbitraže. Danas sam na klupi zatekao vaš odgovor. Ponovit ću pitanje jer je imenovan glavni arbitar s Havaja. Ministar Ćorić dao je zeleno svjetlo. Objasnite što se događa i što možemo očekivati. Drugo pitanje odnosi se na zidine. Možete li nam reći koliko je od zarade uloženo u obnovu spomeničke baštine i što je s nastavkom pregovora s DPDS-om.

Gradonačelnik je odgovorio kako o arbitraži osobno ne zna više nego što zna prosječni građanin Dubrovnika.

– Radi se o procesu kojeg vodi privatni investitor protiv države. Osobno ne mislim da bilo kakvu vezu imaju studija utjecaja na okoliš i arbitražni postupak. Studija je izdana kao pozitivna a istovremeno je vlasnik tvrtke potvrdio da i dalje inzistira na arbitraži. Izabran je i sudac arbitražnog postupka. Osobno mislim da Grad Dubrovnik niti u jednom segmentu nije navedenog investitora zaustavio. Sve što se investitor žali su radnje koje su se događale sa strane RH. Ono što je problem je činjenica da smo u prostorni plan imali ucrtan projekt a da je preko tog projekta dalekovod. Posred projekta je prošao dalekovod. Zašto se to dogodilo uistinu ne znam. Naše mogućnosti kao Grada su vrlo male.  Što se tiče sastanka u Ministarstvu nikad ga nisam krio. Sa mnom su bile pročelnice Lončarić i Vlašić Sa strane Grada smo rekli da nismo niti jednu prepreku uzrokovali. Očito je da se ta investicija nikad neće dogoditi jer da se imala dogoditi ne bi došlo do arbitraže – kazao je.

Što se tiče zidina kazao je kako su zadovoljni suradnjom s DPDS-om.

– S DPDS-om se može drugačije. Jasno je da Državni arhiv posluje u skučenom prostoru. Istovremeno je provedena velika investicija u novu zgradu Državnog arhiva koja je stala prije 8 godina jer je bivša gradonačelnica potpisala ugovor, pa je došao novi gradonačelnik i sad je trebalo uložiti 14 milijuna kuna u to. Dakle našim razgovorima riješili smo da DPDS uloži 14 milijuna kuna.

 Ljubo Nikolić pitao je o nekorektnoj regulaciji na parkiralištu Tenis Tabor te o slobodnom pristupu području koje u posljednje vrijeme izaziva revolt.

– Već treći put stanovnici Belvedera sami skidaju ploče kojima im se zabranjuje put te na taj način šalju poruku komunalnim službama da rade svoj posao kako treba.Molio bih da gradonačelnik ili zamjenica odgovore što kane poduzeti da se ovo spriječi. 

Gradonačelnik Franković odgovorio je kako će vidjeti zašto se nije postupilo sukladno rokovima što se tiče parkinga. 

– Što se tiče Belvedera, želimo zaštititi javni interes građana. Grad Dubrovnik je više puta rekao kako je cilj osigurati ulazak u kompleks i da Ulica Vlaha Bukovca treba doći do stijena Belvedera i osigurati pješačku zonu na trošak investitora. Dobili smo odluke od strane investitore, određene prijedloge s kojima nismo zadovoljni. Dok ne riješe što trebaju, nema  zelenog svjetla pa neka onda Belvedere sto godina stoji onako.

Miho Obradović pitao je postoji li plan zapošljavanja po trgovačkim društvima do kraja godine i hoće li ga objaviti po lokalnim medijima. Tražio je da informira javnost o sklapanju ugovora s odvjetničkim uredima izvan Dubrovnika. Tražio je točan broj pravnika u Gradu kao i popis ugovora.

Gradonačelnik je čestitao Obradoviću na novoj dužnosti – predsjednika HNS-a, a zatim se osvrnuo na pitanje.

– Za razliku od bivših vlasti u nas nema sakrivice. Ovdje na ovom papiru, točno stoji koliko se ljudi gdje zaposlilo. Sanitat – 1 savjetnik direktora, Čistoća – većina zaposlena na određeno vrijeme, Boninovo – jedna osoba te direktor, Libertas do 6.11. radni odnos zasnovan s 10 vozača na određeno vrijeme. Radni odnos zasnovan s 10 čistačica jer Libertas je zaključio kako čistoća autobusa nije na navedenoj razini. Odlučilo se kako je bolje zaposliti 10 čistačica i tako kontrolirati čistoću autobusa.

U ovom trenutku su jedino angažirana dva odvjetnička ureda čija je dužnost provođenje interne revizije i uvođenje sistematizacije. Navedene tvrtke nisu s područja Grada obzirom kako se radi o osjetljivom poslu. Neki su bivši djelatnici pokrenuli radne sporove protiv Grada, uskoro će doći analiza poslovanja Vodovoda i vidjet ćete što su društva pronašla – kazao je Franković.

Obradović je konstatirao kako reviziju ne rade odvjetnička društva.

Maro Kristić pitao je što je s Konzumom u Mokošici. Franković je odgovorio kako sve je pošlo naopako.

– Zemljište će se ubrzo staviti na prodaju, ima više lanaca koji bi kupili zemljište.

Vido Bogdanović također je komentirao razvrstavanje otpada.

– Budući da stalno govorimo da smo u novim vremenima, ne bi li bilo dovoljno ovo staviti na web stranicu Grada. Pa onaj tko voli neka izvoli. Ovo se nepotrebno nosi i šalje. Dobivamo službeni proračun u službenom glasniku. Ajmo promijeniti to. Potpuno je besmisleno. Eto to je samo prijedlog. 

Terezina Orlić pitala je što se misli poduzeti po pitanju razvrstavanja otpada.

Franković je kazao kako su danas održali sastanak sa svim direktorima. Razgovarali su i o otpadu.

– Grad Dubrovnik i sada odvaja dio otpada i to putem Čistoće koja je započela proces prema novoj uredbi. Rok je do 1.2. i nakon toga se kreće s primjenom. Prvo kreće od Brsečina pa se nastavlja prema Gradu. Najvažnije je da u budućnosti naši građani neće plaćati fiksne iznose već po zapremnini. Počeli smo s pilot projektom u Štikovici. Tamo su podijeljene prve kante kućanstvima i onda je lakše mjeriti. Puno lakše je to s obiteljskim kućama. Zgrade su veći problem. Tu ima više modela jedan od su vrećice sa čipom. Kućanstva bi bila u mogućnosti kupiti vrećice od Čistoće i kontroliralo bi se koliko tko preda. To je samo jedan od modela, ali naši sugrađani će biti upoznati sa svime. Moram reći da smo nažalost mi kao društvo nedovoljno pripremljeni za to. Još jednom apeliram na sugrađane da ne odlažu otpad prije 19h. Otpad se ne odlaže u podne. Svakako nemamo ni Centar za gospodarenje otpadom. Istovremeno imamo velikih problema prilikom prelaska državne granice.

Vijećnik Gordan Špero pitao je gradonačelnika što je sa spomenikom braniteljima na Pilama. Kazao je kako se zabrinuo kad je vidio tko je imenovan (Valentin Dujmović) za zamjenika direktora Hrvatskih voda i to baš za krajnji jug.

Franković je odgovorio kako nije jednostavno ukloniti spomenik s Pila. Vode razgovore kako bi mogli pronaći najbolje moguće rješenje.

Što se tiče Dujmovića kazao je kako se nada da će barem strostruko vratiti Gradu koliko je oduzeo. 

– Osjećam da bi nam s ove funkcije mogao pomoći kako bi  on samim time smanjio grižnju savjesti koju ima prema dubrovačkom Vodovodu – kazao je gradonačelnik.

Vijećnica Katarina Doršner osvrnula se na medijske napise o gradonačelnikovom rasipanju novca na uređenje njegova ureda. Zanimalo ju je je li to točno. Osvrnula se i na zatvaranje DM-a na Pilama te pitala što učiniti po pitanju praktičnog života u povijesnoj jezgri. Gradonačelnik Mato Franković kazao je kako je istina da se posljednjih dana digla bura zbog kupnje namještaja,

– Što se tiče DM-a na Pilama tako se događa kad Grad Dubrovnik ne gospodari svojim prostorom Zahvaljujući privatizacijskom procesu prostori su prešli u Atlasa pa u Excelse i sutra će se tamo prodavati neki briljanti i kožna galanterija. Eto i u to nam se pretvorila naša vila na Pilama – u kožnu galanteriju. I na to ne možemo utjecati,ali na zelenu placu možemo – kazao je gradonačelnik.

– Žao mi je zbog takvih neistina. Moj cilj je bio salon ponovno privesti originalnoj svrsi, a da se gradonačelnik vrati u manji prostor. Obzirom da je namještaj u mojoj kancelariji naslijeđen, intencija je da se samo preselim u drugi prostor, a da se koristi isti namještaj. Obzirom na vlagu u budućem salonu, zajedno sa studijom Vetma koji su poznati po konzervatorskim radovima, intencija je bila uređenje navedenog prostora u Konavoski salon. Ukupna procijenjena vrijednost radova, površine 300 kvadrata iznosi oko nešto više od 800 tisuća kuna s PDV-om i to je objavljeno na stranicama Grada. Kako i tko je iznio neistine ne znam. Možda je to bilo iz neznanja, a možda i nije. Istina je ovakva kakvu sam i rekao i sve se vidi na stranicama Grada.

Prijedlog o micanju posljednje točke  Prijedlog pravilnika o poticanju pluralizma i raznovrsnosti medija nije maknut s dnevnog reda. Samo osam glasova je bilo ZA.

Miho Obradović (HNS) također je zatražio da se posljednja točka makne s dnevnog reda obzirom kako su materijali stigli tek danas. 

– Raspravljati o nečemu što smo tek sad dobili na stol nema smisla – kazao je Obradović.

Ljubo Nikolić (Srđ je Grad) prije samij vijećničkih pitanja zatražio je da se posljednja točka dnevnog reda Prijedlog pravilnika o poticanju pluralizma i raznovrsnosti medija makne s današnjeg dnevnog reda iz razloga što su ih materijali dočekali na klupama i vijećnici nisu stigli razmotriti ovu važnu točku. Između ostalog predložio je i mogućnost sazivanja izvanredne sjednice po ovom pitanju.

 

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *