Prema informacijama do kojih je došao Dubrovnik Insider tri harmonika autobusa marke IVECO, već obojani u prepoznatljive Libertasove boje, u Zagrebu čekaju na isporuku u Dubrovnik. To je jasno vidljivo na ekskluzivnim fotografijama ustupljenim Dubrovnik Insideru. I to ne bi bilo ništa čudno da se ne radi o tri autobusa za čiju kupovinu Libertas nikada nije dobio suglasnost Gradskog vijeća. Naime, iako je točka o kupovini ovih dodatnih autobusa već bila upućena prema Gradskom vijeću, iz Libertasa su odgovorili kako je ista „zbog financijske krize skinuta s dnevnog reda“.
Dakle, riječ je o nova tri autobusa takve vrste, nastavno na tri već ranije kupljena. Prema navodima iz javnog gradskog prijevoznika – „Nakon što su cruise kompanije iskazale veći interes i potrebu od očekivanog, odlučeno je da će se osim tri postojeća autobusa kupiti još tri. Stoga je raspisana javna nabava za dodatna tri harmonika autobusa. Proveden je postupak u kojem je odabrana tvrtka Unicredit lesing Croatia d.o.o. (6.381.670,68 kuna). Uz navedenu tvrtku na natječaju su sudjelovali i OTP Leasing (6.405.577,921 kuna) te Raiffeisen Leasing d.o.o. (6.858.028,80 kuna)“.
U odgovoru kojeg nam je u ime Libertasa poslao glasnogovornik Nikša Grljević navodi se i kako tvrtka Libertas „nema nikakve obveze prema tvrtki dobavljaču Iveco, a obzirom da isti još nisu službeno odobreni od strane Grada Dubrovnika“.
Ali, ta informacija u potpunoj je suprotnosti s navodima naših izvora iz Libertasa, gdje smo s više strana doznali kako obveza njihove kupnje itekako postoji, jer je, u očekivanju tek protokolarnog dizanja potrebne većine ruku (ili po novom kliktanja zelenih puca na tabletima) gradskih vijećnika, direktor Ante Vojvodić, odlučio ne čekati potrebnu suglasnost. Koronavirus poremetio je te planove, kao i planove za barem ovu turističku sezonu, pa su sada ti autobusi sasvim suvišni i mogu Libertasu donijeti samo štetu. A ukoliko se ta informacija pokaže točnom, direktor Vojvodić nije samo napravio štetu tvrtki koju vodi, već je i prekršio zakon.
Uz ova tri harmonika autobusa, na 26. sjednici Gradskog vijeća vijećnicima je predstavljen i plan kupnje još pet prigradskih autobusa istog proizvođača. A, kako se vidi na fotografijama, i tih pet autobusa krasi Libertasova narančasta boja. I za njih naši izvori tvrde kako su spremni za isporuku i da i za njih postoji obveza kupnje.
Ukoliko pretpostavimo da su svi naši izvori odreda u zabludi, i da je zapravo sve kako to tvrdi uprava Libertasa, postavlja se pitanje zašto je netko požurio obojati autobuse prije njihove kupnje, ili barem prije nego je uplaćeno učešće i imaju način za sanirati štetu po svoju tvrtku? Naime, svaki dobavljač vozila boja prema zahtjevu iz tehničke dokumentacije tek po odobrenju narudžbe, odnosno potpisivanju odgovarajućeg ugovora, a posebice kada znamo da rok isporuke za autobuse nije osam do deset dana, kao za npr. Fotelju. Stoga je pravo pitanje – tko je i kada naručio dostavu ovih osam autobusa koji čekaju u Zagrebu i na čiji su nalog oni obojani u Libertasove boje? Pa ukoliko to ipak nije bio potpuno neuobičajen potez prerevnog dobavljača vozila, onda je potrebno javnosti jasno reći tko je u Libertasu dao nalog za to, mimo Gradskog vijeća i propisane procedure!
Stoga smo ponovno uputili upit Libertasu i zatražili da odgovore po čijem nalogu su autobusi već lakirani u Libertasove boje iako još nema odluke Gradskog vijeća o nabavci istih. Odgovor čekamo.
Solaris i IVECO tako bi, umjesto tek naziva proizvođača vozila, mogli postati nazivi novih afera javnog gradskog prijevoznika Libertasa. Ukoliko se dokaže da je za to kriva ova uprava te tvrtke, javnost od gradonačelnika Frankovića će očekivati da povuče odlučan potez i barem razriješi direktora Vojvodića, bez obzira na kumske i prijateljske veze koje ih vežu. Jer Grad i građani posebice danas moraju biti važniji od prijatelja i rodbine. Obliti privatorum – publica curate!