Žvakanje je početak probave: Što više žvačete hranu, vaš će vam želudac biti zahvalniji

26 Siječanj 2020
Autor :  

George Oshawa jednom je rekao: “Kako želudac nema zube, čovjek mora dobro žvakati hranu u ustima”. Žvakanjem se stvara pljuvačka koja blagotvorno djeluje na unutarnje organe i jača obrambeni sustav.

Nadalje, žvakanjem se poboljšava okus hrane, oslobađaju se složeni šećeri iz žitarica i povrća te se tako smanjuje potreba za slatkim.

Žvakanjem se razvijaju strpljivost i stabilnost, a neki stručnjaci tvrde da se i štetni sastojci hrane dugim žvakanjem mogu smanjiti – i to do 50%.

Nije važno samo promijeniti prehranu, nego i način na koji tu hranu jedemo. Dokazano je da su ljudi koji zbog stresa i ubrzanoga životnog tempa ne žvaču, nego samo gutaju hranu, izloženi visokom riziku od karcinoma jednjaka. Smatra se da bi zdrava osoba svaki zalogaj treba prožvakati 30 do 50 puta, a bolesna 100 do 150 puta pa čak i više. Ako vam se to čini mnogo, počnite tako što ćete svaki dan žvakati 5 do 10 puta više svaki zalogaj, dok ne dođete do pedeset puta! Blagodati ćete osjetiti vrlo brzo!

Probava počinje u ustima

 

Drugi važan enzim u pljuvački je jezična lipaza. Luče ga žlijezde koje se nalaze ispod jezika. On počinje probavljati masti iz hrane koju čovjek unese u usta.

Neke od nuspojava ako ne žvačete temeljito

Loše probavljena hrana znači lošu apsorpciju vitamina i hranjivih tvari iz hrane koju jedete. Gutanje velikih zalogaja i brzo jedenje pridonosi refluksu koji može oštetiti sluznicu grla i jednjaka.

Ostale nuspojave uključuju nadutost, loša probava, žgaravica, plin, IBS, i niz drugih tegoba. Potpuno žvakanje ne samo da će utjecati na važe zdravlje, nego će naglasiti ukus hrane koju jedete. Učinit će vaše obroke ugodnijim.

dnevno.hr

Dubrovnikinsider.hr koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda Dubrovnikinsider.hr stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Više o tome možete pročitati u pravilima korištenja Više detalja…