INTERVJU ROMANA VLAŠIĆ: Djelujemo u različitim segmentima i intenzivno radimo 12 mjeseci u godini, rezultati sve pokazuju

169

Direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Romana Vlašić je na ovu poziciju došla 2013. godine i u četiri godine pokazala što jedna žena s vizijom može napraviti kad zna i hoće. Od novih projekata, brojnih priznanja, prepoznatljivosti Dubrovnika kao branda diljem svijeta, otvaranjem novih tržišta, promoviranja Grada, rada na lokalnoj razini kao i na svjetskoj, za sve je to zaslužna Turistička zajednica na čelu s Romanom. Svih 12 mjeseci vrlo intenzivno se radi, Dubrovnik dobiva brojne nagrade i priznanja, a nagrade TZ-u su nam poticaj za dalje i priznanje da smo na dobrome putu, ističe Vlašić koja ne skriva oduševljenje svim postignutim, te naglašava kako je pravo zadovoljstvo predstavljati Dubrovnik u svijetu.

– Na poziciju direktora Turističke zajednice došla sam s mjesta voditelja Kongresnog ureda u Turističkoj zajednici. Kongresni turizam je zaista važan segment u ukupnoj turističkoj ponudi Grada Dubrovnika, posebno u cilju produženja sezone jer se radi o specijaliziranoj ponudi u pred i posezoni, i u pravilu bolje platežnim gostima. Dubrovnik je pozicioniran vrlo visoko na svjetskom tržištu za meeting industriju, uz Zagreb, najjača kongresna i insentiv destinacija u Hrvatskoj – govori Vlašić. 

Što se tiče Turističke zajednice općenito, ističe kako joj je zaista zadovoljstvo što su uspjeli pokrenuti nekoliko novih projekata, kao i onih pomaka izvana vidljivih u ukupnom turističkom prometu i kreiranju novih tržišta. 

– Prije četiri godine pokrenuli smo Good Food Festival. Radi se o jednom izvrsnom i sveobuhvatnom projektu u organizaciji TZ grada Dubrovnika, kreiranom s ciljem produženja sezone. Tada popunjenost raspoloživih letova nije bila tako dobra kao sada pa se terminski idealno uklopio u sam kraj ljetnog reda letenja, odnosno krajem listopada. Uz samo osmišljavanje programskog sadržaja, intenzivno smo radili na vizualima, promociji i marketingu novog proizvoda. Izdvojila bih u prve dvije godine velike prezentacije koje smo odradili u Münchenu u suradnji s ID Riva-om i medijskom kućom Merkur, nakon kojih svake godine imamo po dva charter leta iz Bavarske s posjetiteljima koji dolaze na Good Food Festival. Svake godine imamo i veliki interes domaćih i stranih novinara. Zahvaljujući odličnoj suradnji s našim kolegama iz drugih TZ-ova, gradskih i županijskih, na festivalu su se do sada predstavile kuhinje iz različitih krajeva Hrvatske, ove godine Vukovarsko-srijemska županija, a imali smo i prezentaciju vina i delicija s otoka Krka. Također, u suradnji sa stranim turističkim zajednicama imali smo gostujuće kuhinje iz Austrije, Španjolske, Slovenije, a u suradnji s indijskim veleposlanstvom i indijskog kuhara – objašnjava Vlašić i spominje i drugi veliki projekt koji je nastao u ove četiri godine. 

– Drugi naš projekt je Midsummer Scene Festival, kazališni festival na engleskom jeziku napravljen s ciljem obogaćivanja ponude na jeziku kojeg većina naših stranih posjetitelja govori i razumije. Festival je zajednički projekt Grada Dubrovnika i TZ grada Dubrovnika, u produkciji Brilliant Events i u suradnji s britanskim kazalištem Honey Tongued Theatre, pod vodstvom Filipa Krenusa. Mišljenja smo da su predstave na originalnom „šekspirijanskom“ jeziku kvalitetna nadopuna uobičajenoj kulturnoj ponudi. Sam naziv festivala određuje i njegov početak, odnosno počinje 21. lipnja i traje desetak dana, kao uvod u središnju kulturnu manifestaciju Dubrovačke ljetne igre. Midsummer je uspješno odradio svoju četvrtu sezonu, od samog početka zapažen te je na pozive drugih festivala gostovao po svijetu s predstavama koje su nastale za Dubrovnik. 

Turistička zajednica Grada Dubrovnika cijelu godinu neumorno radi. Dokaz su brojna priznanja i trud prepoznat diljem svijeta. Direktorica Vlašić ističe da iako se naizgled čini kako sezona prestaje i ulazi u svoje zimsko razdoblje, kod njih se punom parom radi i u zimskom razdoblju. 

– Radimo na kreiranju i obogaćivanju ponude tijekom tih zimskih mjeseci. U pripremi sezone veliki je broj prezentacija i sajmova koji se događa baš u ovo doba godine. Osim općih, kongresnih i ciljanih prezentacija usmjerenih cjelogodišnjim dalekim tržištima, do sada smo već organizirali nekoliko prezentacija Dubrovačkog zimskog festivala i dočeka Nove Godine. U ovo se doba godine radi i na tisku i dotisku promo materijala, redizajnu, usklađivanju tekstova, novim prijevodima na deficitarne jezike itd. Odmah početkom godine, u okviru naših aktivnosti, krećemo s uređenjem mjesta i pripremom sezone. Svih 12 mjeseci vrlo intenzivno se radi, lijepo je znati da je naš rad prepoznat i to nam je poticaj za dalje i priznanje da smo na dobrome putu – objašnjava i dodaje kako je ove godine Dubrovnik dobio nagradu Best Stay za najbolju luksuznu destinaciju, Meeting Star za najbolju kongresnu destinaciju u SEE (srednjoj i jugoistočnoj Europi). Među priznanjima je i međunarodna nagrada Turističkoj zajednici za izvrsnost u razvoju kulturnog turizma Dubrovnika, time i sjajan doprinos prepoznatljivosti turističkog proizvoda Hrvatske u svijetu Golden Interstas BEST FOR EXCELLENCE IN TOURISM, najveće priznanje međunarodne asocijacije turističkih novinara. Naš Good Food Festival je dobitnik nacionalne godišnje nagrade Simply the Best u kategoriji Manifestacije sadržaja usmjerenih na eno-gastro ponudu. Ovu nagradu za kvalitetu turističke ponude, kreativnost i inovativnost u  razvoju turističkih proizvoda tijekom jednogodišnjeg razdoblja tradicionalno dodjeljuju UHPA – Udruga hrvatskih putničkih agencija i turistički časopis Way to Croatia. U najavi je i nagrada Kongresnom uredu TZ grada Dubrovnika koja će biti uručena u prosincu. 

Vrlo bitan projekt na koji je Turistička zajednica izuzetno ponosna je osiguravanje dostupnosti Dubrovnika direktnim letovima. Vlašić kaže kako je to ključna stvar. Nema razmišljanja o produženju sezone i pozicioniranju destinacije za cjelogodišnji turizam bez direktnih letova. 

– Dostupnost direktnim letovima je osnovni preduvjet za promišljanje o produženju sezone ili cjelogodišnjoj destinaciji. Ako iz npr Europe morati putovati s tri leta da bi došli na kratki odmor ili city break, onda takva destinacija sigurno neće biti vaš izbor. Puno je lakše izabrati jednu od direktno dostupnih destinacija bez nepotrebnih presjedanja po zračnim lukama. Svjesni situacije, radili smo i pregovarali, konačno uspjeli dogovoriti kroz udruženo oglašavanje i strateške projekte HTZ-a direktni let Dubrovnik – Frankfurt, tri puta tjedno tijekom zime. Sad je krenuo u svoju drugu godinu. Očekujemo da će se linija osamostaliti za tri godine nakon čega ne bi trebalo biti više problema za njen daljini razvoj. Frankfurt je izuzetno važan kao poveznica za cjelogodišnja daleka tržišta. Najznačajnije tržište nam je i dalje Velika Britanija, njihovi gosti čine petinu turističkog prometa. Međutim, drugo značajno tržište je SAD, što je rezultat sustavnog bavljenja tim tržištem. Amerikanci su od početka godine na drugom mjestu, njihov broj dolazaka i noćenja raste iz godine u godinu za četrdesetak posto. Na trećem i četvrtom mjestu izmjenjuju se gosti iz Francuske i Njemačke – govori Vlašić. 

Druga važna zrakoplovna linija tijekom zime je za Istanbul, Turkish Airlinesa, koja će ove godine povezivati Dubrovnik četiri puta tjedno. 

– To je posebno važno jer je i Turkish Airlines svojevrsna poveznica za daleka tržišta, tako da imamo odlično posloženu vezu za Indiju, Koreju i Japan te obje obale SAD-a. Iz tog razloga nam je olakšana promocija i prezentacija na tim tržištima, jer imamo potrebnu logističku bazu, a to su dobra poveznica letovima. Turkish Airlines je odličan partner, otvoren za zajedničke promotivne aktivnosti na dalekim tržištima kao i organizaciju fam i press putovanja za strane novinare i agente – kaže Vlašić dodavši kako će Dubrovnik ove zime po prvi put niskotarifnim Vuelingom biti povezan s Barcelonom i Rimom dva puta tjedno, dok će British Airways održavati vezu s Londonom. 

– Možemo zaključiti kako smo uspjeli tijekom zime održati povezanost i kako smo dobro pokrili sve strane. U sljedećim razdobljima treba samo ići dalje, jačati percepciju Dubrovnika kao grada i turističke destinacije koja je lako dostupna i povezana sa svijetom u bilo koje doba godine. To je cilj sukladno našem sloganu ‘Dubrovnik za sva godišnja doba’, odnosno 365 dana u godini – naglašava Vlašić. 

Četvrti Dubrovački zimski festival otvorit će se u subotu 2. prosinca, a Turistička zajednica Grada Dubrovnika sudjeluje kao organizator.

 – U sklopu Zimskog festivala imamo organizaciju određenih dijelova programa, izdvojila bih Torta party, Božićnu bajku uz podjelu regala najmlađima i Novogodišnji koncert uz kamenice i pjenušac. TZ organizira cjelokupnu promociju Zimskog festivala, uz online i offline marketing, jumbo plakate u Hrvatskoj i regiji, prezentacije uz kolendu i prikle… Za lokalni PR zimskog festivala su zadužene Dubrovačke ljetne igre. Također, i ove godine u predbožićno vrijeme u Veleposlanstvu RH u Londonu organiziramo tradicionalni Christmas reception za poslovne partnere, turističke agente, predstavnike avio kompanija i novinare, tako da je i to jedan dodatni oblik promocije Dubrovačkog zimskog festivala i Dubrovnika tijekom zime.

Promocija Dubrovnika radi se na različite načine. Osim u medijima, Turistička zajednica Grada Dubrovnika sudjeluje i na brojnim sajmovima i prezentacijama, najčešće u suradnji s HTZ-om,  predstavništvima u inozemstvu, Turističkom zajednicom Dubrovačko-neretvanske županije ili Turističkom zajednicom grada Zagreba. 

– Posebno su važne ciljane prezentacije koje uvijek dogovaramo na onim tržištima gdje je bitno pojačati prisutnost i pojavnost Dubrovnika. Uz uspostavljanje novih zračnih linija želimo pojačati informacije o tome da je određena linija uspostavljena i dati bolju informaciju o samoj destinaciji. Vrlo su česte prezentacije u suradnji s TZ grada Zagreba jer imamo ista tržišta, uvelike drugačija nego što ima ostatak Jadrana. Suradnja se odnosi i na otvaranje dalekih tržišta, ali i na kongresni segment. Postojanje problema dostupnosti izvan sezone smo svojevremeno zajedničkim promocijama uspjeli prikazati kao prednost dolaska u dvije destinacije što je za insentiv putovanja čak vrlo prihvatljivo. Dubrovnik i Zagreb nisu konkurencija nego se nadopunjuju, a tako smo izbjegli priču o problemu (ne)dostupnosti tijekom zime. Sa Zagrebom radimo i dalje, otvaramo nova tržišta na Zapadu i Istoku jer ti gosti bilježe porast dolazaka, neki čak i do 80 posto – objašnjava Vlašić. 

U smislu trajanja sezone tijekom cijele godine, posebno zbog dolazaka gostiju iz dalekih zemalja, kreirana su brojna događanja i manifestacije na inicijativu TZ Grada Dubrovnika poput suradnje s DSO-om na festivalima, od ‘Dubrovnika u pozno ljeto’ do festivala ‘Moskar’, zatim ‘Proljetni festival’ kao i ‘Orlando furioso’, a sve s ciljem da se poboljša kulturna ponuda Grada u razdobljima kada nema nekog sadržaja.

-Jedan od novijih projekata TZ grada Dubrovnika je i Zimsko subotnje jutro u gradu u okviru kojega već četvrtu godinu organiziramo besplatni razgled grada na engleskom jeziku i nastup FA Linđo ispred crkve Sv Vlaha. Ovaj program je osmišljen kao potpora zimskim letovima u svrhu promocije pogodnosti za zimske goste koji borave individualno u Dubrovniku. Sam projekt već ostvaruje povratni promo učinak jer ga strani mediji objavljuju kao sadržaj u Dubrovniku.

– Potpomažemo i od početka smo uključeni u projekt međunarodnog Dubrovačkog polumaratona koji je jako bitna nova niša u promoviranju Dubrovnika, vrlo je aktivan i Triatlon klub koji također pokreće nove inicijative. Cijela priča se okreće novim potencijalnim posjetiteljima, uključuje ciljanu međunarodnu promociju – govori Vlašić. 

Gledajući sa strane posjetitelja što Dubrovniku nedostaje, Vlašić ističe kako je po njenom mišljenju ipak dostupnost osnovni preduvjet za bilo koje promišljanje o daljnjem razvoju cjelogodišnje destinacije.

– U samome Gradu imamo sve više događanja i onih zainteresiranih za nešto dodatno napraviti tijekom cijele godine i to ide u pozitivnom smjeru. Bitna stvar je rješavanje osjećaja prenatrpanosti i gužvi. Gradonačelnik Franković je započeo ozbiljne pregovore s cruise kompanijama, mislim da će to uroditi plodom i takve najave su jako dobro prihvaćene ne samo lokalno, već i od turističkih agenata, novinara i svih koji bi eventualno planirali nešto u Dubrovniku. Naizgled je najjednostavnije ograničiti trenutni broj posjetitelja s cruisera, međutim, moramo biti svjesni da bez njih u dubrovačkim smještajnim objektima u vršku sezone boravi oko 25000-26000 ljudi, dok se dnevno u tim najopterećenijim danima tijekom srpnja i kolovoza izmijeni ponekad i preko 8000 ljudi u smještajnim objektima na području grada. Dodamo li ovom broju i nešto dnevnih izletnika i po koji oblak, imamo nemoguću situaciju u prometu i u povijesnoj jezgri. U tom smislu je bila važna jasna namjera i odluka za rješavanje problema, vjerujem da ćemo dobrom suradnjom svih uključenih uspjeti u tome.

Vlašić kaže kako je to bitna poruka svima onima koji dolaze u Dubrovnik, jer su se susreli i s negativnim marketingom od strane turističkih stranih medija.

– Ne svih, naravno, ali se događalo da su se i zbog nedostataka informacija okretale činjenice negativno. Definitivno je potrebno poraditi na problemu rješavanju gužvi i poslati jasnu poruku da se u tome uspjelo.  

Što se tiče novog spota Hrvatske turističke zajednice koji je nedavno objavljen, Vlašić govori kako je zadovoljna tim da je Dubrovnik na početku i na kraju.

 – Spot je sasvim zgodan, počinje i završava s Dubrovnikom, što mi se, logično, baš sviđa. Ima svoju priču, izlazi s emocijama i vezuje ih za određena mjesta, prikazani su prelijepi gradovi i krajevi naše zemlje. A je li previše nogometaša ili ne, uopće nije bitno.  Ovaj put su upravo oni ambasadori hrvatskog turizma, poznati u zemlji i inozemstvu, a spot je ipak namijenjen za promociju u inozemstvu. Vjerujem da će ovaj spot dobro odraditi posao – zaključuje Romana Vlašić, direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *