MARIN IVANOVIĆ: Samo su najveća imena rezervirana za Dubrovnik, tako ga trebamo i tretirati

58

Među pet najvažnijih izložbi koje treba pogledati, pored Amsterdama, Londona, Tokija i Istanbula, uvrštena je i Umjetnička galerija Dubrovnik, odnosno izložba turskog fotografa Ahmeta Ertuğa ‘Točka isčeznuća’. Izložba koja je otvorena u prosincu prošle godine izazvala je nevjerojatan interes javnosti i dokazala kako se Umjetnička galerija Dubrovnik može nositi s autorima ‘svjetskog glasa’ te kako su na pravom putu za slične projekte, ako ne još i veće.

“Za izložbu u Dubrovniku, kojom se po prvi put predstavlja hrvatskoj publici, suvremeni turski fotograf izabrano je 20 fotografija velikih formata reprezentativnih interijera građevina snimljenih u Italiji i Dubrovniku. Ertuğ je sa svojim timom došao u Dubrovnik krajem rujna na poziv Umjetničke galerije Dubrovnik kako bi šest dana, snimajući u ranim jutarnjim satima uspio izbjeći  gužve te uhvatiti prazne i skrivene motive grada Dubrovnika. Gledajući ga kako fotografira s prebačenim crnim plaštem preko glave, snimajući fotografiju kroz tzv. „ground glass“, stječe se osjećaj da on uistinu stvara nešto čudesno”, piše u opisu Ertuğove izložbe.

Tom prilikom sam autor rekao je kako je ova izložba fokusirana na renesansnu arhitekturu s obzirom na njegovu strast prema arhitektonskoj baštini.

– Izložbu sam sastavio kao djelo koje je povezano s glazbom. Fotografije renesansnog Dubrovnika su se odlično uklopile u fotografije Italije. Fotografirali smo na više od 20 lokacija, ali za izložbu smo izabrali pet najposebnijih lokacija koje će biti iznenađenje za građane Dubrovnika. Neki od motiva su kao najbolje čuvana tajna i uživat ćete u posebnoj vezi dubrovačke arhitekture i renesansne arhitekture Italije – kazao je autor Ahmet Ertuğ.

Ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik Marin Ivanović, naglasio je kako izložba ‘Točka isčeznuća’ predstavlja veliku čast za Galeriju.

– Ova izložba sudjeluje u etabliranju Dubrovnika kao grada u kojem se otvaraju suvremene izložbe, to jest, Umjetničku galeriju etablira kao muzej koji ravnopravno djeluje na stvaranju svjetske likovne scene. 

Istaknuo je kako su izuzetno zadovoljni odazivom, interesom medija i posjetiteljima koji su obišli izložbu kao i interesom međunarodnih subjekata, prvenstveno turskih do svjetskih portala i časopisa za umjetnost koji su o tome pisali.

– Izložba u svakom slučaju predstavlja jedan novi kvalitativni doseg za Galeriju i nekakav put kojim bismo mi željeli ići. Nakon ovoga otvorena su nam vrata za druge europske i svjetske izložbe. Dogovorili smo suradnju s Nacionalnom knjižnicom Francuske u Parizu gdje ova izložba putuje. Ertuğova izložba nam je pokazala put kako javne ustanove mogu naći partnere među privatnim subjektima, kao što je u ovom slučaju bila Rixos grupa ili Turkish Airlines. Kada imate kvalitetne projekte privatni kapital to želi pratiti, jer se želi identificirati s najboljim što postoji u društvu, i tu kultura može naći svoje mjesto – ističe Ivanović.

Dodao je kako su dokazali da se mogu nositi s ovakvom velikom svjetskom izložbom.

– Mi smo logistički kapacitirani i sposobni, a Dubrovnik je u svemu magnet ljudima izvana. Najprije svojom povijesnom ljepotom i dobrom energijom, zatim kompulzivnošću ustanova koja u Dubrovniku postoji. Nama nije problem ravnopravno razgovarati s bilo kojim drugim muzejem – kazao je.

Ivanović smatra kako su za Dubrovnik rezervirana samo najveća imena.

– Dubrovnik trebamo tako i tretirati, a tu priču o nekavoj izoliranosti i provincijalnosti ostaviti sa strane – zaključuje ravnatelj UGD, Marin Ivanović.

Ertuğovu izložbu možete posjetiti sve do 11. ožujka, te osim Italije vidjeti i skrivene motive grada Dubrovnika.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *