Na konferenciji za novinare na sveučilišnom kampusu predstavljeni su rezultati istraživanja obilježja sudionika petog izdanja sportske manifestacije Du Motion 2019, koje su provele nastavnice Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku izv. prof. dr. sc. Ivana Pavlić i doc. dr. sc. Barbara Puh. Cilj istraživanja je bio dobiti pouzdane i reprezentativne kvantitativne i kvalitativne informacije o sudionicima Du motion utrka.
Na konferenciji je sudjelovala zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika Jelka Tepšić koja se posebno zahvalila nastavnicama Pavlić i Puh, Sveučilištu, svim sudionicima u istraživanju i Turističkoj zajednici Grada Dubrovnika, kao i glavnom tajniku Dubrovačkog saveza športova i direktoru DuMotiona Alenu Boškoviću.
– Istraživanje je nastalo kao rezultat odlične suradnje s Dubrovačkog saveza športova i dubrovačkog Sveučilišta, a sve skupa oko vrlo značajnog i iznimno bitnog događaja koji ima izražen međunarodni karakter. Du Motion postaje pokret koji će se dalje nastaviti razvijati i biti još značajniji. Ono što je prava dragocjenost je što smo ovim istraživanjem dobili stavove, mišljenja i konkretne učinke ove sportske manifestacije, ali i sve ono što je također važno, a to je veliki broja sudionika te sjajan doživljaj za se sudionike i gledatelje. Radi se o izvanrednim ekonomskim učincima koje Du Motion ima na ukupno gospodarstvo Grada Dubrovnika, posebno na dio turističke ponude – istaknula je zamjenica Tepšić.
Puh i Pavlić su istaknule kako su informacije prikupljene ovim istraživanjem važne za Dubrovnik kao turističku destinaciju za segmentaciju tržišta i prilagodbu ponude izvan turističke sezone u posebnom tržišnom segmentu.
– Sport u sinergiji s turizmom predstavlja nadogradnju i ako gledamo s društvenog aspekta, promotor je čovjek, tj. turist koji zbog ubrzanom načina života okreće se brizi za zdravljem i kada putuje. Inače u svijetu je ostvaren značajan porast tog fenomena, a deset posto svjetskog turističkog prihoda ostvaruje se od sporta i rekreativnosti. Dobro je da hrvatska strategija turizma do 2020. godine sugerira da bi 50 posto turističkog proizvoda trebalo biti bazirano na sportu i rekreaciji – kazala je Pavlić.
Puh je s druge strane naglasila da su pretežno svi zadovoljni s organizacijom Du motiona te da su dali jako velike ocjene, više od četiri. Najviše su zadovoljni s volonterima, ali i destinacijom, što dokazuje činjenica da je većina njih navela kako bi se ponovno vratili na Du motion i sudjelovali u manifestaciji te da bi preporučili utrke.