TJEDNI PREGLED/ Kreću radovi na kanalizaciji Mokošice, Štikovice i Malog Zatona, završeno asfaltiranje Ulice kneza Branimira, završeni radovi energetske obnove na OŠ Marina Držića

224

Kreću radovi na kanalizaciji Mokošice, Štikovice i Malog Zatona

Kreću radovi na kanalizaciji Mokošice, Štikovice i Malog Zatona

Vodovod Dubrovnik investirat će 44 milijuna kuna u izgradnju sustava vodoopskrbe i odvodnje u Mokošici, Štikovici i Malom Zatonu. Tim povodom danas je predsjednik Uprave Vodovoda Lukša Matušić potpisao ugovor s izvođačima radova, zajednicom ponuditelja – tvrtkom Medius koju je predstavljao direktor Pero Jahud i tvrtkom Texo Molior koju je predstavljao tehnički direktor Antonio Deranja.

Svečanosti potpisivanja nazočili su i gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković, njegova zamjenica Orlanda Tokić, pročelnica gradskog Upravnog odjela za EU fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž te član Uprave Vodovoda Vicko Begović. Gradonačelnik Franković još jednom je zamolio građane za strpljenje tijekom odvijanja radova.

”Da pitate stanovnike Stare Mokošice i Štikovice što im je najbitnije, sigurno bi naveli vodoopskrbni i kanalizacijski sustav. Prije svega kanalizacijski sustav ne postoji, a vodoopskrbni je jako loš. Vjerujem da će sve skupa biti dobro odrađeno. Svakako treba reći kako će se projekt jednim dijelom financirati iz EU fondova, kad potpišemo ugovor za Aglomeraciju što očekujemo uskoro. Obzirom da je riječ o naselju koje je mnogobrojno, očekujem i da će stanovnici imati razumijevanja prema radovima koji će potrajati”, rekao je gradonačelnik Franković te dodao kako će se po završetku ovih radova značajno povećati kvaliteta života na tom području.

U sklopu ovog projekta izgradit će se sustavi vodoopskrbe u Štikovici, zatim na potezu od crpne stanice Palata 2 do crpne stanice Štikovica i vodospreme Vrbica, u Malom Zatonu te staroj Mokošici. Ukupno će biti izgrađeno više od 6 kilometara cjevovoda vodoopskrbe, uz preko 100 kućnih priključaka. Što se tiče mreže odvodnje bit će izgrađeni sustavi odvodnje u staroj Mokošici, Štikovici i Malom Zatonu u ukupnoj dužini od preko 7 kilometara uz gradnju preko 150 kućnih priključaka.

”Ovaj projekt financirat ćemo sredstvima Vodovoda i HABOR-a. Od ukupno 44 milijuna kuna, koliko iznosi ovaj projekt, 34 milijuna smo prijavili na Aglomeraciju Dubrovnik i očekujemo povrat tih sredstava iz EU fondova, dok se preostalih 10 milijuna odnosi na odvodnju u Štikovici i Zatonu koji gravitiraju prema uređaju za pročišćavanje otpadnih voda u Orašcu i stoga ne može biti dio ove aglomeracije”, pojasnio je direktor Vodovoda Lukša Matušić naglasivši kako je riječ o velikom i opsežnom projektu tijekom kojeg će se izgraditi gotovo 14 kilometara cjevovoda i potrebni objekti.

Zbog svoje opsežnosti i dužine trajanja radova projekt će zahtijevati kompromis s lokalnim stanovništvom u procesu izgradnje, a od od izvođača se očekuje predanost i pedantnost u poslu.

”Mi ćemo se maksimalno potruditi i napraviti projekt najbolje što možemo. Nadamo se da ćemo cijeli posao napraviti u što kraćem roku”, rekao je ovom prigodom Pero Jahud iz tvrtke Medius, dok je predstavnik tvrtke Texo Molior Antonio Deranja istaknuo da namjeravaju opravdati povjerenje koje su dobili potpisivanjem ovog ugovora te kako s radovima namjeravaju početi odmah nakon uvođenja u posao.

Rok za izvođenje radova je 30 mjeseci.

Dubravica dobiva društveni centar

Dubravica dobiva društveni centar

Započeli su radovi na izgradnji društvenog centra u mjestu Dubravica, a koji u ovoj fazi obuhvaćaju izradu potpornih zidova kako bi se uredio plato za potrebe ugradnje montažne građevine. Kako bi se olakšao pristup montažnom objektu, predviđena je izgradnja rampe za osobe smanjene pokretljivosti te stubište uz rampu. U drugoj fazi projekta ispred montažnog objekta u planu je uređenje trga za okupljanje mještana te uređenje okoliša.

Izgradnjom društvenog centra mještani Dubravice napokon će dobiti adekvatne prostorije za organiziranje društvenih događanja, ali i prostorije za održavanje izbora koji su se niz godina održavali u privatnim kućama zbog nedostataka društvenih prostorija. Vrijednost prve faze projekta iznosi 295.172,50 bez PDV-a, a izvođač na navedenom projektu je tvrtka Dubrovnik graditeljstvo d.o.o.

Završeno asfaltiranje Ulice kneza Branimira

Završeno asfaltiranje Ulice kneza Branimira

Sukladno predviđenim rokovima, dovršeni su radovi uređenja asfaltnog kolnika i sanacije Ulice kneza Branimira na Montovjerni. Radovi su bili podijeljeni u faze, a u nešto manje od mjesec dana uređeno je oko 5000 kvadratnih metara asfaltnog kolnika. Zbog dodatne sigurnosti na ovoj dionici, sanacijom je predviđena i zamjena dotrajale pješačke ograde u dužini od 460 metara. Do danas je postavljeno 250 metara nove zaštitne ograde, a ostatak će biti zamijenjen do kraja siječnja 2020.

Radove vrijedne oko milijun kuna izvela je tvrtka Tehnogradnja d.o.o., ugovorni izvođač Grada Dubrovnika na održavanju nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina.

Novi sustav grijanja i hlađenja u Kneževom dvoru koristi morsku vodu kao izvor energije

Novi sustav grijanja i hlađenja u Kneževom dvoru koristi morsku vodu kao izvor energije

Završeni su svi radovi na zamjeni postojećeg tehničkog sustava grijanja i hlađenja u Kneževom dvoru, izvedeni u sklopu projekta DURA-e „Seadrion“. Novim postrojenjem opskrbljuje se zgrada Gradske uprave i Knežev dvor, ali i Kino Sloboda te Kazalište Marina Držića.

Kroz projekt sufinanciran sredstvima Europske unije ugrađeno je šest dizalica topline koje kao medijator koriste obnovljive izvore energije, u ovom slučaju morsku vodu, odnosno hlade/griju navedeni kompleks zgrada uz pomoć morske vode.

Korištenje mora kao neiscrpnog toplinskog izvora osigurano je indirektnim načinom. Postojeće okno za zahvat morske vode smješteno je u Gradskoj luci dok se crpke za recirkulaciju morske vode nalaze u prostoru stanice. Crpke su slobodnostojeće, u kućištu od nehrđajućeg čelika, te njima upravlja kontrolna jedinica. Hladna, odnosno topla voda se prema krajnjim potrošačima distribuira preko tri podstanice, od kojih se po jedna nalazi u Kneževom dvoru, zgradi Gradske uprave te u Kazalištu.

Cijena radova bez PDV-a iznosila je 3.186.484,00 kuna, dok maksimalni iznos sredstava iz EU fondova korišten za nabavku opreme novog sustava iznosi 69.993,00 eura. Dodatno je izvedena zamjena dotrajalog cjevovoda koji vodi do podstanice u Kazalištu Marina Držića, a radovi su stajali 151.357,00 bez PDV-a.

Pilot projekt zamjene sustava u Kneževu dvoru ima veliki značaj jer je riječ o korištenju obnovljivih izvora energije u povijesno-kulturnim središtu, odnosno UNESCO-vom zaštićenom području te će biti pokazni primjer za ADRION regiju.

Otvorene novouređene prostorije Gradskog kotara Montovjerna

Otvorene novouređene prostorije Gradskog kotara Montovjerna

Na adresi Liechtensteinov put 11, građanima je od danas dostupan novouređeni prostor Gradskog kotara Montovjerna. Nove prostore obišao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković, naglasivši pritom važnost gradskih kotareva koji su prvi kontakt sugrađanima s gradskom upravom.

”Pred nama je 2020. godina u kojoj će se aktivno raditi na projektu participativnog budžetiranja, za kojeg su osigurana dostatna sredstva u idućoj godine. Očekuju nas zborovi građana gdje će građani odlučivati i glasati o svojim projektima, koji će postati dio proračuna za 2021. godinu. Zato su nam jako biti gradski kotari i mjesni odbori, koji će imati veliku ulogu u ovom procesu, te ovdje zahvaljujem dosadašnjem predsjedniku na aktivnom vođenju kotara i čestitam novom predsjedniku GK Montovjerna”, rekao je gradonačelnik Franković. Zahvalio se i koalicijskom partneru Željku Ragužu, predsjedniku DUSTRA-e, na odličnoj suradnju i u ovom gradskom kotaru, koji je jedno od najvećih gradskih gradilišta s brojim velikim projektima u realizaciji.

Željko Raguž također je čestitao obojici predsjednika te pohvalio suradnju i odrađen posao na terenu. Naime, nakon kotarskih izbora, za GK Montovjerna dogovoreno je podijeljeno predsjedništvo na način da je prve dvije godine odradio Nikša Đerek iz DUSTRA-e, a druge dvije na mjestu predsjednika odradit će Ariel Žitković, s liste HDZ-a.

”Tražili smo nove prostore i dobili smo ih. Prostor nam je jako bitan posebno zbog participativnog budžetiranje kao središte iz kojeg će se raditi, gdje će građani moći doći na radionice i gdje ćemo imati glasovanje za projekte”, kazao je Nikša Đerek.

”Sada ćemo imati bolje radne uvjete i bit će lakše građanima koji će nas ovdje moći posjetiti te ih pozivam da dođu, da iznesu svoje probleme kako bismo ih što prije počeli rješavati”, poručio je novi predsjednik GK Montovjerna Ariel Žitković.

U obnovu i adaptaciju prostora Grad Dubrovnik je uložio 120.000 kuna. Riječ je o prostoru u vlasništvu Grada Dubrovnika, koji je bio u dosta lošem stanju, najviše zbog posljedica vlage te su izvedeni radovi obnove podova, zidova, fasade, izolacije, elektro i vodnih instalacija te postavljena nova vrata.

Rade se skalini u Ulici Padre Perice

Rade se skalini u Ulici Padre Perice

Započeli su radovi na izgradnji nastavka skala u Ulici Padre Perice u Gružu, na njezinom najvišem dijelu, od spoja s ulicom Od Gaja pa do spoja s državnom cestom D8, odnosno ulicom Gornji kono. Izgradnjom predmetnih skala omogućiti će se pješačka komunikacija stanovnicima koji imaju svoje objekte uz državnu cestu s naseljem Gruž.

Ukupna vrijednost investicije je 546.825,00 kuna s PDV-om, a predviđeno vrijeme trajanja radova 70 dana. Izvođač na izgradnji je tvrtka Gradnja plus d.o.o. iz Dubrovnika.

Završeni radovi energetske obnove na OŠ Marina Držića

Završeni radovi energetske obnove na OŠ Marina Držića

Projekt energetske obnove OŠ Marina Držića vrijedan je 816.713,13 kuna, a Grad Dubrovnik je za njegovu realizaciju više od 70 posto potrebnih sredstava osigurao iz EU fondova. Završetkom ovih radova uštede za grijanje prostora škole iznosit će 50,42 posto te je zgrada iz energetskog razreda C prešla u razred A.

Na danas održanoj konferenciji za novinare, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković kazao je ovo druga energetski obnovljena škola, nakon OŠ Lapad, a u tijeku je i obnova treće, OŠ Ivana Gundulića.

”Ova obnova u konačnici znači bolje i kvalitetnije uvjete za sve osnovnoškolce i siguran sam da će boravak u školi sada biti ugodniji za sve koji tu borave”, rekao je gradonačelnik Franković.

Ravnateljica OŠ Marina Držića izrazila je zadovoljstvo što su radovi odrađeni kvalitetno i brzo završeni te što je povećan standard boravka u školskim prostorima i što će škola ubuduće imati manje troškove.

Podsjetimo, u staroj zgradi OŠ Marina Držića izgrađenoj davne 1963. godine, a koja se koristi za nastavu od 5. do 8. razreda, izvedena je termo i hidro izolacija krova te termoizolacija zidova sa završnom obradom. Ujedno je ugrađena dizalica topline za pripremu potrošne tople vode, sustav za daljinsko očitanje potrošnje energenata i uvođenje novog naplatnog mjernog mjesta.

Grad Dubrovnik iz svog je proračuna sufinancirao ovu energetsku obnovu s 230.200,96 kuna ili nešto manje od 30 posto ukupne investicije, dok je putem Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja, odnosno Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost još prošle godine osigurao bespovratna EU sredstva, dodijeljena u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“, i to u iznosu 344.062,57 kuna. Naknadno su osigurana i dodatna bespovratna sredstva Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Republike Hrvatske u iznosu 242.451,00 kune.

U ime izvođača radova, tvrtke Capitalis d.o.o., prisutnima se obratio Miho Klečak i zahvalio Gradu Dubrovniku i ravnateljici na dobroj suradnji, a istaknuo je i kako daljnja ulaganja u školu po pitanju energetske obnove neće biti potrebna kroz idućih 15-ak godina.

Grad je ujedno za OŠ Marina Držića izdvojio i dodatnih 230.000 kuna za brisoleje, što je školi bilo iznimno važno, a nije bilo dio EU projekta.

Gradonačelnik je najavio i projekt rekonstrukcije krovišta drugog dijela zgrade u idućem koraku obnove škole za kojeg je već spremna dokumentacija za natječaj koji se očekuje u prvoj polovici iduće godine.

 

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *