Ulažu milijune da turisti ostanu doma, ali Hrvatska ima more i slabu konkurenciju

412

Turistički vaučeri koji se uvode kako bi se potaknula domaća turistička potrošnja, ili se o njima tek razmišlja, dijelom bi mogli potaknuti domaći turistički promet i lokalnu potrošnju, a dijelom olakšati putnicima željnima godišnjeg odmora, piše poslovni.hr

Svakako, sistem vaučera imat će različit učinak ovisno o zemlji u kojoj se uvodi, i ove potpore će teško “spasiti” turističku sezonu i napraviti značajnu razliku u malim zemljama, te onima čiji turizam oduvijek počiva na izvoznoj osnovi. Hrvatska je i jedno i drugo.

Bez stranaca nema sezone

Domaći gosti u hrvatskom turizmu ostvaruju oko 90 posto prometa, a većina ih ljeti boravi u vlastitim vikendicama, kod prijatelja i obitelji. U idealnim uvjetima uspjeha primjene Cro kartice, samo domaći gosti u financijskom smislu ne bi bili dosta za otvaranje hotela, restorana i atrakcija.

Bez stranih gostiju, ove godine nemamo sezonu. Usto, smisao Cro kartice nikad i nije bio spašavanje sezone, nego jačanje kontinentalnog turizma i izvan sezone, kao što je to recimo u Mađarskoj.

Ako se izuzme epidemiološka slika i razina sigurnosti koja će ovog ljeta biti faktor broj jedan svim putnicima odakle god dolazili, od Cro kartice koja se najavljuje, na hrvatski turizam bi znatno veći utjecaj mogle imati slične aktivnosti u koje ulažu naša emitivna tržišta.

Za ovu godinu u tom smislu su bitna auto tržišta, koja su nam ionako najjača – Slovenija, Austrija, Mađarska, Poljska, Češka, Slovačka, Italija i Njemačka te susjedna Bosna i Hercegovina.

Od svih navedenih zemalja, Mađarska je jedina koja već primjenjuje sustav ovakvih vaučera i već puno ulaže u domaće turiste. Ozbiljne najave dolaze iz Slovenije čija Vlada planira uložiti 345 milijuna eura u ovu potporu. To je čak 13 posto iznosa njihovog lanjskog prihoda od turizma.

Vaučere još razmatraju Česi i Talijani, a oni se još moraju dobro izboriti za otvaranje granica. Njemačka i Austrija umjesto vaučera imaju snažne kampanje kod domaćih gostiju, a kako se radi o velikim tržištima, kod njih bi domaći čak i mogli spasiti sezonu. To posebno vrijedi za Nijemce, najjače svjetsko emitivno tržište koje je lani bilo zaslužno za 100 milijuna putovanja po svijetu.

Ostaje nam dovoljno Nijemaca

Kad su u pitanju Mađari, uvođenje njihove kartice do sad se nije bitno odrazilo na rezultate tog emitivnog tržišta u Hrvatskoj. Nijemci ove godine imaju snažno sužen izbor za putovanja, zbog nedostatka letova i teške slike s epidemijom otpada im njihova omiljena Španjolska, Turska im je isto daleko za doći autom.

Ako se otvore granice, i dalje će ostati dovoljno Nijemaca koji si mogu financijski priuštiti dolazak na hrvatsko more. Austrijanci su već poručili Hrvatskoj da se vesele Jadranu, Česi su uostalom prvi koji su pokrenuli ideju koridora prema Hrvatskoj, i spremni su satima provesti na cesti da se domognu mora.

Osim što su na par sati udaljenosti autom, Slovenci su nam, uz velik broj vlasnika nekretnina na Jadranu, skoro pa domaći gosti koji su jedva čekali da ukinemo karantenu.

Ako se do ljeta uspiju otvoriti granice s Italijom, Talijanima bi, kao i svima ostalima, najveća zapreka za putovanje mogla biti financijska kriza. Doduše, Hrvatska će uz odmorišnu i dalje ostati njihova omiljena dentalna destinacija, što nije zanemarivo.

IZVOR: poslovni.hr




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *