KALAMOTEZI O VLASNIKU BRODA EUROPA: On sebe predstavlja kao spasitelja Kalamote

13 Listopad 2020
Autor :  

“Brod je kapaciteta 70 putnika, od toga 35 u zimskom periodu. U tom periodu s Koločepa ne ide više od 15-20 putnika, to je jedna stvar, a druga je da sam htio učiniti uslugu Jadroliniji s obzirom da u Dubrovniku nitko nema brod za zimske uvjete osim mene i tu dakle otpadaju optužbe o pogodovanju”, rekao je Kristijan Bazdan za Glas otoka prije dva dana.

Bazdan je u razgovoru za ovaj portal naglasio kako je zadovoljan sa servisiranjem linije prema Gornjem Čelu te da je odustao od namjere da poveže i Donje Čelo jer, kako kaže, ne želi da ga se proziva.

“Mislio sam da će se prihvatiti da se vozi i Donje Čelo tako da spojim cijeli otok Koločep s brodom Europa”, otkriva nam Bazdan i napominje kako je njemu ponuđeno, kao jedna od opcija, da “Europa” vozi za oba naselja, što u konačnici nije prihvatio. Dodaje kako je to načelno bilo dogovoreno, ali je trebalo usuglasiti s Jadrolinijom koja je, navodi, bila ta koja je trebala osigurati zamjenski brod.

“A što se tiče tih ljudi koji se bune, to uopće nisu ljudi s Koločepa, što je najžalosnije. Tu su kupili kuće i oni su iz Zagreba, Beograda, razumijete, nisu oni autohtoni stanovnici, piše dalje Glas otoka.

Povodom ovih izjava, na naš redakcijski mail stiglo je priopćenje stanovnika Koločepa koje u cijelosti objavljujemo:

Proteklih dana u medijima smo mogli pročitati osvrt gospodina Kristijana Bazdana, vlasnika broda Europa, na događanja vezana za povezivanje Koločepa s Dubrovnikom za vrijeme rekonstrukcije rive u Donjem Čelu. Riječi koje je gospodin Bazdan izjavio smatramo uvredljivima i kategorički odbacujemo laži koje je izjavio.

Na početku svojeg izlaganja naveo je da je Postira isključivo putnički brod i da nema pravo krcati teret, ali da kapetani mogu dopustiti ukrcaj istog. Smatra li gospodin Bazdan da kapetani Postire krše zakon? Dalje navodi da je i on spreman ukrcati teret ako je potrebno, što je kontradiktorno s onim što je izjavio u prethodnoj rečenici. Držimo da je smiješno i bespredmetno uspoređivati brod Postiru i barku Europa koju nam je Županijska lučka uprava htjela nametnuti.

Uostalom brod Europa većinu dana provodi vezan u Gružu i svatko je u mogućnosti prošetati i vidjeti o kakvom se brodu radi. Jasno je da se na njega ne može ukrcati ni jedan obični kuhinjski aparat, a kamoli kakav veći teret. Gospodin Bazdan govori i o kapacitetu svog broda te o broju putnika koji zimi putuje s otoka. Europa ima kapacitet 70 putnika, od čega polovicu u zatvorenom prostoru. Ova brojka je poprilično nerealna i jasno je da u ovaj brod može stati ovoliki broj putnika na način na koji u konzervu stane 20 srdela.

On sebe predstavlja kao spasitelja Kalamote jer je htio učiniti uslugu stanovnicima i povezati oba naselja s Dubrovnikom, a ustvari ne može prežaliti što nije uspio dobiti glavnu liniju s Koločepom na sljedećih 15 mjeseci. Svima je poznato koliki broj putnika Postira ljeti preveze na Koločep i to je za gospodina Bazdana bila poslovna prilika koju nije htio propustiti. O maritimnim sposobnostima ovog broda previše amo već govorili i smatramo da nije potrebo dalje o tome pisati, samo ćemo istaknuti činjenicu da je od 24. rujna do danas linija za Gornje Čelo, koju obavlja navedeni brodar, bila već 6 dana u prekidu. Za isto vrijeme Postira je uredno plovila i kao po svakom fortunalu bila jedina veza Koločepa s Dubrovnikom.

Ne moramo posebno isticati kako je onda u zimskim mjesecima, kada su nevremena češća i jača. Gospodin Bazdan navodi kako je imao volju povezati oba mjesta s Dubrovnikom, ali da u konačnici nije prihvatio tu ponudu da ga se ne proziva. Moramo naglasiti da su stanovnici Koločepa bili ti koju su kategorički odbili da im jedina veza s Gradom bude Brod Europa i da je u toj priči u potpunosti nebitan gospodin Bazdan ili bilo koji drugi brodar koji nam je mogao biti nametnut.

Njegovo mišljenje o ovim događanjima smatramo posve nebitnim i ne vidimo razlog zbog kojeg je osjetio potrebu komentirati stanje na Koločepu. Njegova jedina poveznica s ovim otokom je linija za Gornje Čelo za koju uredno dobiva subvenciju.

Apeliramo na gospodina Bazdana da se ostavi Koločepa, ali svakako podržavamo njegov hobi brojanja putnika koji se dnevno voze s Kalamote Postirom te ga molimo da nas izvještava na dnevnoj bazi. Za kraj ne možemo se ne osvrnuti na optužbu Kristijana Bazdana da su svoj glas protiv broda koji nam je trebao biti nametnut digli ljudi koju nisu stanovnici Koločepa već oni koji su iz drugih krajeva Hrvatske i svijeta te su ovdje kupili kuće. Ovo su riječi koje može izgovoriti jedino čovjek koji je razočaran time što nije uspio uhvatiti ovu poslovnu priliku i sada se hvata za svaki tračak nade koristeći se svim mogućim sredstvima. Gospodina Bazdana očito netko lažno informira. Više puta smo naglašavali o kolikom broju stanovnika se radi. Imena potpisnika ne želimo iznositi u javnosti, a gospodina Bazdana i čovjeka koji mu daje lažne informacije pozivamo da prošetaju do Kalamote gdje smo im spremni pokazati popis ljudi pa možda shvate težinu svojih riječi. 

Ovom izjavom uvrijedio je sve stanovnike Koločepa i od njega zahtijevamo javnu ispriku.

Za komentar smo kontaktirali Kristijana Bazdana koji nam je rekao:

- Nisam mislio nikoga uvrijediti. Mislim da su Kalamotezi pošteni i dobri ljudi, ali znamo tko kupuje kuće i znamo tko se pobunio protiv linije Donje Čelo-Gruž. Ako sam nekoga uvrijedio, ispričavam se, ali se izvlače stvari iz konteksta. Nisam razočaran što nisam dobio taj posao, dapače drago mi je što je Postira definitivno nezamjenjiv brod, što ne znači da Europa nije sposobna za plovidbu. Imam sve certifikate i ne mogu me na taj način blatiti. Imam još posla, a ovo mi je dodatni posao. Malo me je poljuljala situacija s koronom, ali vratit će se turizam, pa nitko ne treba brinuti za moje financije. Najmanje imam vremena brojati putnike koji idu ili se vraćaju s Kalamote, a stanovnici Gornjeg Čela su prezadovoljni s Europom.

Dubrovnikinsider.hr koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda Dubrovnikinsider.hr stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Više o tome možete pročitati u pravilima korištenja Više detalja…