TJEDNI PREGLED: Dubrovniku EU projekt za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže vrijedan 881 milijun kuna, Ulica kardinala Stepinaca zasjala u novom ruhu, nastavlja se sanacija kamenog pločnika u kontaknoj zoni...

10 Srpanj 2020
Autor :  

Dubrovniku europski projekt za izgradnju kanalizacijske i vodovodne mreže vrijedan 881 milijun kuna

Vodovod Dubrovnik završio je i posljednju fazu procedure za projekt 'Aglomeracija' kojom se dodjeljuju bespovratna sredstva iz fondova Europske unije za izgradnju vodno-komunalne infrastrukture Dubrovnika. Navedeni projekt  odobren je u nacionalnoj proceduri od strane Ministarstva regionalnog razvoja i europskih fondova.

Nakon dugotrajnog postupka uspješno je završen težak i opsežan posao u kojem su sudjelovali Vodovod Dubrovnik, Upravni odjel za europske fondove i međunarodnu suradnju Grada Dubrovnika i Hrvatske vode. Ukupna vrijednost projekta 'Aglomeracije' iznosi 881.208.682,00 kuna. Nakon potpisa ovog ugovora započet će najveći infrastrukturni zahvat u vodoopskrbni i kanalizacijski sustav grada Dubrovnika  u njegovoj povijesti. Projekt između ostalog obuhvaća izgradnju novog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda UPOV Petka te izgradnju cjelokupne nedostajuće kanalizacijske i vodoopskrbne mreže na području cijelog grada Dubrovnika.

Gradonačelnik Mato Franković na početku svog mandata sugrađanima je obećao kako će otkriti europske fondove koje do 2017. godine Grad Dubrovnik uopće nije koristio.

''Danas je Grad dokazao kako sinergijom između svih gradskih službi i tvrtki u vlasništvu Grada može ostvariti sjajne rezultate. Posebno bih se želio zahvaliti tvrtki Vodovod, njezinoj upravi i svim vrijednim djelatnicima koji su predano radili na ovom projektu. Naravno, kao i u svim projektima do sada pečat uspješnosti uvijek stoji iza Upravnog odjela za europske fondove i međunarodnu suradnju, odnosno pročelnice Zrinke Raguž'', zaključio je gradonačelnik Franković.

Projektom su obuhvaćena ulaganja u sustav javne vodoopskrbe u naseljima Dubrovnik, Zaton – Orašac i Moševići – Visočani te sustav javne odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda u naseljima Bosanka, Čajkovica, Čajkovići, Donje Obuljeno, Dubrovnik, Gorenje Obuljeno, Knežica, Komolac, Lozica, Mokošica, Nova Mokošica, Osojnik, Petrovo Selo, Pobrežje, Prijevor, Rožat, Sustjepan i Šumet.

Jedna od najzapuštenijih ulica u Dubrovniku, Ulica kardinala Stepinaca, zasjala u novom ruhu

Nakon što je Grad Dubrovnik u potpunosti riješio oborinsku odvodnju u Vukovarskoj ulici na red je došla jedna od najzapuštenijih ulica u Gradu, Ulica kardinala Stepinca. Radovi koji su trajali sedam mjeseci obuhvaćali su izgradnju kolektora oborinske odvodnje, rekonstrukciju javne rasvjete, uređenje nogostupa, izmjenu dijela vodoopskrbnog cjevovoda i asfaltiranje same ulice. Uz navedeno, a sukladno suradnji Grada Dubrovnika i HEP-a, izmijenjen je dio nadzemnih instalacija koje su položene u trasu ceste, dok je T-com kroz ovu investiciju u potpunosti obnovio svoju mrežu.

Konačnom realizacijom ovog projekta riješena je još jedna od potpuno zapuštenih ulica u Gradu Dubrovniku. Ovim Grad ne prestaje s ulaganjima u izgradnju sustava oborinske odvodnje. Ono što nas očekuje u skoroj budućnosti su projekti odvodnje u Gružu, u Ulici Andrije Hebranga od spoja s Kunskom ulicom do kružnog toka i ispusta u gruški akvatoriji te na Montovjerni u Ulici Marka Marojice, od novog parkirališta vrtića Palčica pa navedenom ulicom sve do Batale i ispusta u more. Oba ova projekta predana su na ishođenje građevinske dozvole.

Projekt u Ulici kardinala Stepinca bio je vrijedan 7,1 milijuna kuna bez PDV-a, radove je izvodila tvrtka Strabag.

Za ljetnikovac Bozdari-Škaprlenda 100 tisuća kuna

Kroz Program zaštite i očuvanja nepokretnih kulturnih dobara, i to za izradu dokumentacije za obnovu jednog od prvih baroknih ljetnikovaca Dubrovačke Republike - ljetnikovca Bozdari-Škaprlenda u Čajkovićima, Zavodu za obnovu Dubrovnika dodijeljena su sredstva u iznosu od 100 tisuća kuna. Ugovor je potpisan s Ministarstvom kulture u sklopu Programa javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2020. godinu.

Ova sredstva utrošiti će se za izradu elaborata i konzervatorsko-restauratorska istraživanja na zidnom osliku, koji je uz prethodno izrađeni Konzervatorski elaborat osnova za izradu cjelokupne projektne dokumentacije za rekonstrukciju i adaptaciju ljetnikovca, te stavljanje u javnu funkciju.

Namjera je da se u ovom ljetnikovcu uredi interpretacijski centar kulture ladanja Dubrovačke Republike kroz koji bi se multimedijski prikazali stilovi i posebnosti gradnje ljetnikovaca, njihova pozicija na teritoriju Republike, ali i svakodnevnica života u njima.

Nastavlja se sanacija kamenog pločnika u kontaknoj zoni

Nakon završetka cjelovite obnove platoa Pile, radovi na sanaciji kamenog pločnika nastavljeni su u Ulici branitelja Dubrovnika. U drugoj fazi uređenja zapadnog pristupa povijesnoj jezgri obnavlja se pločnik od Pila do skretanja za Gradac, a radovi na oko 330 metara dužine će se zbog odvijanja pješačkog prometa izvoditi u sekcijama.

Na ovom području kamene ploče su često pucale zbog opterećenja i dotrajalosti te je dolazilo do ulegnuća na pojedinim dijelovima što je predstavljalo moguću opasnost za prolaznike i izgledom je bilo neprimjereno za kontaktnu zonu povijesne jezgre.

Predviđeno trajanje druge faze obnove je dva mjeseca, nakon čega će ukupno biti sanirano oko 1.100 kvadratnih metara pločnika. Prethodno je uređeno 660 kvadratnih metara kamenog pločnika na Brsaljama.

Radove provodi Upravni odjel za promet sukladno uputama konzervatora, a cilj je sačuvati što više starog kamena i ponovno ga ugraditi u pločnik.

Libertas Dubrovnik naplatio garanciju od tvrtke Solaris u iznosu od 1,7 milijuna kuna

Zbog neispunjenja ugovornih obveza, odnosno činjenice kako je prilikom pokušaja isporuke autobusa poljska tvrtka Solaris Bus&Coach nakon što je istekao 21 dan za ispravak nepravilnosti na koje je ukazala tvrtka Libertas, a odnose se na ugrađeni primarni retarder, utvrđeno kako nije došlo do ispravke nepravilnosti te da navedeno ne udovoljava natječajnim uvjetima, tvrtka Libertas je putem bankovne garancije naplatila bankovna jamstva od tvrtke  Solaris Bus&Coach u iznosu od 1,7 milijuna kuna.

Naime, jedna od obveza iz  natječaja bila je i davanje garancije za uredno izvršenje posla, a budući je utvrđeno kako autobusi tvrtke Solaris nisu bili u skladu sa standardima koje je zahtijevao Libertas navedena garancija je i naplaćena.

Tvrtka Libertas podnijela je zahtjev prema Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije za produljenje ugovora, odnosno pokretanje novog postupka javne nabave te se očekuje njegovo odobrenje u najskorijem roku.

Podsjetimo, tvrtka Libertas i Grad Dubrovnik svim dosadašnjim postupcima, a vezanim za nabavku autobusa, zaštitili su Libertas Dubrovnik od financijske štete koja je prijetila u iznosu od čak 4,5 milijuna kuna, a koja bi se dogodila da su se preuzeli navedeni autobusi.

Gradonačelnik zakupce upoznao s aktima kojima se regulira naplata zakupa javnih površina i poslovnih prostora

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković danas se na temu naplate zakupa prostora i javnih površina ponovno sastao s predstavnicima zakupaca.

Prisutnim zakupcima gradonačelnik je izložio već prethodno usuglašene modele naplate zakupa, a prije nego se akti kojima se isti reguliraju usvoje na idućoj sjednici Gradskog vijeća. 

S obzirom na neizvjesnost turističke sezone 2020., za mjesece srpanj, kolovoz i rujan cijene zakupa bit će smanjene sukladno postotku smanjenja broja noćenja, a prema službenim podacima Turističke zajednice Grada Dubrovnika.

Iznos računa za tekući mjesec u odnosu na ugovoreni iznos zakupnine tako će se obračunavati na način da će za tekući mjesec 2020. godine biti mjerodavni podaci usporedbe prethodnog mjeseca u odnosu na taj mjesec 2019. godine.

Primjerice, ukoliko broj ostvarenih noćenja u srpnju 2020. godine bude iznosio 20% prošlogodišnjih srpanjskih rezultata onda će se zakup javne površine i zakup poslovnih prostora za mjesec kolovoz obračunavati u visini od 20% ugovorenog zakupa javne površine/poslovnog prostora.

Sukladno prethodno postignutom dogovoru, od 1. listopada 2020. do 1. travnja 2021. godine Grad Dubrovnik neće fakturirati zakup javnih površina, dok će se zakup prostora obračunavati i fakturirati u postotku od 1 % iznosa ugovorenih ugovorima o zakupu.

Predstavnici zakupaca u cijelosti su pozdravili izložene modele kojima Grad Dubrovnik u izazovnim gospodarskim uvjetima nastavlja podupirati poduzetničku aktivnost na svom području.

 

 

Dubrovnikinsider.hr koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda Dubrovnikinsider.hr stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Više o tome možete pročitati u pravilima korištenja Više detalja…