VLAHUŠIĆ: “Isprazna moć brzo prolazi, a ideje traju vječno.”

154

Bivši gradonačenik Andro Vlahušić na svom Facebook profilu osvrnuo se na povećanje cijene ulaznice za zidine kao i ostalu problematiku u Gradu.

“Ono što jedino i doista ostaje u životu, to su IDEJE. W. Humboldt.

Pred deset godina pokrenuo sam projekt vraćanja dubrovačkih zidina gradu Dubrovniku i njegovim građanima. Zastava svetoga Vlaha vijori se na zidinama, grad dobiva dio sredstava od svoje imovine, nažalost i danas još manje od polovice ili 48 % od prodanih ulaznica, a cijene se konačno utvrdjuju po tržišnim principima.
Cijena ulaznica za zidine za narednu godinu od 200 kuna je tržišna i opravdana. Pokazuje vrijednost grada i njegove ljepote, krovova, kuća, zvonika, crkava, ulica, trgova koja se najbolje vidi obilaskom hodnika zidina. Ljudi plaćaju užitak gledanja Grada, a ne hodanja po zidinama.
Uz povećanje cijena ukaznica za zidine, potrebno je uskladiti, povećati i cijene Dubrovnik carda, na 250, 350 i 450 kuna za jednodnevnu, trodnevnu i tjednu karticu.
Cijene ulaznica dubrovačkih Muzeja izjednačiti sa Lokrumom, tj na 150 kuna. Upravo je Lokrum ove godine pokazao kako se upravlja destinacijom. Kada imaš gužvu povećaj cijene i zadovoljstvo posjetitelja, a ne zabranjuj dolazak gostiju. Rezultati su stigli, malo smanjenje broja posjetitelja, 4 % i povećanje prihoda od 18 %. Pred deset godina Lokrum je čak i za isplatu plaća dobivao proračunska sredstva, da bi danas kupovao mamografe, vatrogasne brodove i još ostvarivao značajnu dobit.
Kada bi javni interes bio važniji od privatnoga onda bi se i za turističke autobuse, koji stvaraju najveću prometnu gužvu, ukinule vinjete, naplatila dugovanja po sudskim presudama, povećala cijena na 1500 kuna po zaustavljanju na Pilama, uz ostavljanje besplatnoga zaustavljanja za one autobuse čiji gosti kupe jedan od gradskih izleta, Ducard, ulaznica za muzeje ili Lokrum. Naravno da to ne bi vrijedilo za autobuse koje voze putnike na Žičaru koja i dalje ne plaća koncesiju, a dobila je i nedavno besplatno zaustavljanje autobusa , čime značajno oštećuje prihode grada. Libertas bi imao značajno veće prihode, jer bi jedini vozio Shuttle busove, sadašnja linija, 1 Express, od Gruža do Pila sa postojećim kabrioletima i svojim autobusima. Smanjila bi se gužva u gradu, Libertas ne bi trebao uopće gradsku subvenciju, smanjile bi se cijene pokaza za građane, a radnici bi dobili novi prihod i naravno veće plaće zaradjene od svoga rada. Ovako samo prijatelji i kumovi imaju korist.
Prihodi od zidina za narednu godinu procjenjuju se sa novim cijenama, uz podjednak ili nešto manji broj prodanih karata na 220 milijuna kuna.
Kada bi javni interes građana i grada bio ispred privatnoga interesa, tada bi Grad preuzeo u cijelosti naplatu ulaznica uprihodio sve novce, DPDSu osigurao dostatna sredstva za obnovu spomenika kulture na području Dubrovačke Republike, a državi osigurao visoki prihod kroz plaćanje poreza i novo zapošljavanje.
Mogu parafrazirati velikog njemačkog filozofa Humboldta i reći: Isprazna moć brzo prolazi, a ideje traju vječno.

 

 

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *