FRANKOVIĆ: U zonu povijesne jezgre Grada moći će samo oni s dozvolom, jer mi ovo više ne možemo izdržati!

495

Današnja, 32. sjednica GV Grada Dubrovnika ima samo jednu točku, promet na našim prometnicama.

Dustrin vijećnik Željko Raguž je kazao kako bi trebalo i izgraditi nove garaže.

Dubrovački gradonačelnik je kazao da se slaže, ali da zato trebaju  milijuni eura i kako to rješava samo segment prometa u mirovanju, ali neće segment aktivnog prometa.

-Prioritet većine taksija i vozača transfera i autobusa nije doći na Babin kuk ili Lapad ili Mokošicu nego prioritet je vožnja gosta u Grad.
Kičma našeg grada je prsten oko Grada. U dosadašnjim sezonama ste vidjeli da u onom trenutku kad pukne kičma na Ilijinog glavici je nakon 20 min je kolona do semafora u Lapadu pa do Valamara na B. Kuku i do place u Gružu. Kada kičma preko Ilijine glavice nije opterećena, nema opterećenja ni prometnog sustava. Svakodnevno pratim promet, kad počne turistička sezona počinju frustracije. Svaki dan zovem komunalno, policiju, izvlačimo li ljude na ključne punktove i tako dalje. Kad ih izvlačimo onda ih dovodimo na Ilijinu glavicu, prometne redare, dovodimo ih na okružni i na vatrogasce. Nisu nam prometni redari u Lapadu ni u Gružu jer kralježnica puca samo na predjelu povijesne jezgre. Onemogućuje i one druge koji izlaze iz grada, u Župu, Konavle ili Mokošicu. Ne možemo podnijeti toliki broj vozila, ovako ćemo smanjiti promet prema Gradu pa ćemo relaksirati ostatak prometa u Dubrovniku, pa neće dolaziti do opterećenja drugih prometnica. Kad bi čovjek znao da će ući u 6 i doći za 7-10 minuta iz Lapada na Pile, koristit će javni gradski prijevoz, ali za garaže treba 150-200 milijuna eura, to je neka budućnost, kazao je Franković.

-Moramo biti svjesni činjenice da nam je svaki dan izazov i da nam je dogorjelo. Naši ljudi nisu navikli na gužve za razliku od onih u Zagrebu. Tamo je gužva svakodnevnica, tamo treba sat i po vremena do posla. Pripremite sebe da idete iz ZL sat vremena do Zagreba, tamo su se naučili da je to normalna stvar. Kod nas gužve na prometnicama kreću kada gospodarski predmeti izvedu svoje automobile na prometnice, u zimskim mjesecima normalno možeš voziti ulicama grada. To više nije vezano za to je li u Gružu jedan kruzer ili dva, vezano je za posjetitelje koji se voze taksijem. Nama pada promet putnika u Libertasu jer je ljudima taksi dostupan. Prije nije bio takav. Danas troje ljudi za desetak eura ide gdje želi. Možete li zamisliti da sedam tisuća vozila zaradi novac? Množe se pojedinačno i prvi gospodarstvenik ima prvu godinu jedno vozilo, drugu ima dva, tri ili više, lakše je gazda biti sam sebi nego radit za nekog drugog. I onda nastaje kolona, svi komentiraju na Facebooku, vidite vozača taksija koji piše kako mu treba od Lapada do Grada 45 minuta da bi odveo goste, a ne shvaća da je upravo on dio lanca magičnog prstena koji ruši kralježnicu Grada, odnosno prekida je. Zato sam rekao da za donošenje ove odluke treba imati političke hrabrosti jer svi mi smo ljudi od krvi i mesa i ako razmišljamo hoćemo li imati više glasova, dat ću vam odgovor: kratkoročno nećemo, ali dugoročno će ljudi shvatiti što smo napravili za ovaj grad. Mi ćemo od 7000 njih dati dozvole za 750 da dođu u povijesnu jezgru. Svi ostali, njih preko 6000 neće biti zadovoljno. Jesmo li spremni kalkulirati ili mislimo na Grad u budućnosti? To govorim bez pardona svima od vas. Želimo li ili ne? Na nama nije za da uvijek donosimo med i mlijeko, moramo nekad donijeti i malo osta da bi nam u budućnosti bilo med i mlijeko. Ponavljam vam još jednom: nikom kruh vi uzeti nećete današnjim donošenjem odluke. U ovom gradu ima posla za sve, svi koji se žele baviti prijevozničkim djelatnostima i dalje to mogu, voziti od Babinog kuka do Gruža, do ZL, Cavtata, Župe, Konavala, Pelješca, Korčule. U zonu prstena Grada mogu ući samo oni kojima je to dozovljeno ovom odlukom, sve suprotno znači dugoročna propast grada jer mi ovo ne možemo izdržati!

-Odluka neće stupiti u primjenu ovo ljeto nego tek 1. rujna, u tehničkom segmentu kako bismo vidjeli što je dobro i što nije. Drugi, kazneni dio stupa na snagu 1. siječnja, a u primjenu 1. ožujka. Ovo je testna faza, dodao je dubrovački gradonačelnik.




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *