HNS: Dubrovnik ima potencijal biti lider u kreativnim industrijama

53

Kreativne i kulturne industrije jedan su od najbrže rastućih sektora svjetskog gospodarstva, pa im je stoga HNS posvetio veliku pažnju i upravo to područje definirao kao jednu od ključnih tema u narednom sazivu Europskog parlamenta. U Dubrovniku su o kreativnim industrijama na konferenciji za medije govorile kandidatkinje s HNS-ove liste za predstojeće izbore za EU parlament, Ivana Nikolić Popović, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija te Nataša Gabričević, predsjednica HNS-ove podružnice Dubrovnik. Nikolić Popović istaknula je konkretne podatke koji se vezuju uz taj sektor.

„19 posto više radnih mjesta, kao i 8 posto više mladih po broju stanovnika ili čak 73 posto više studenata u visokom obrazovanju. Ove rezultate ostvaruju kreativni gradovi naspram onih koji još uvijek nisu krenuli koristiti svoj potencijal“ – istaknula je predsjednica HKKKI, naglasivši kako su „recentne promjene u društvu otvorile pitanje o promjeni koncepta stvaranja vrijednosti, na što umjetnost i kreativne industrije svakako mogu biti odgovor“.

„Svjetska trgovina dobrima i uslugama u sklopu kulturnih i kreativnih industrija u 2015. je samo u SAD-u iznosila 2250 milijardi dolara, dakle 3 posto svjetskog BDP-a, a kroz njih je zaposleno 29,5 milijuna ljudi“ – navela je Ivana Nikolić Popović, uz opasku kako je u Hrvatskoj udio ovog sektora u BDP-u trenutno 2,3 posto.

Nataša Gabričević je dodala kako je Dubrovnik upravo primjer grada koji ima ogroman potencijal.

„Imamo sve predispozicije da postanemo lider u polju kreativnih industrija. Samo treba olakšati put kroz birokraciju te omogućiti razvoj potencijala i kroz druge aspekte, na primjer osiguravanjem prostora za rad našim poduzetnicima“ – rekla je Gabričević, koja je kao primjer jednog takvog projekta istaknula prijedlog financiranja upravo ovog područja kroz projekt „Osjetite povijest“ kojeg su dubrovački HNS-ovci nedavno predstavili javnosti. Upitala se i gdje je Dubrovnik u privlačenju sredstava namijenjenih ovom sektoru.

„Uz mnoštvo otvorenih poziva iz programa Konkurentnost i kohezija za male i srednje poduzetnike, na raspolaganju nam je do 2020. godine i više od 1 milijarde eura kroz program Kreativna Europa, koji bi posebice mogao biti zanimljiv našim filmašima. Uz njih u Dubrovačko-neretvanskoj županiji imamo uz više od 7 tisuća trgovačkih društava i obrta te čak 364 udruge koje djeluju upravo u područjima kulture i umjetnosti, uključujući i medije, i im moramo omogućiti da se izbore za što veći dio ovih novaca“ – rekla je Gabričević te naglasila kako je upravo zato iznimno bitno u Europskom parlamentu imati osobe koje shvaćaju značaj ovog područja i podržavaju njegov daljnji razvoj i potrebu za izdašnijim financiranjem.

 

Komentari


TAG


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *