HNS predlaže 130 milijuna kuna za tradicionalne proizvode

275

Dubrovački HNS predstavio je danas projekt „Osjetite povijest“ koji za cilj ima revitalizaciju proizvodnje tradicionalnih proizvoda s područja nekadašnje Dubrovačke republike. Njime žele proizvođačima iz Dubrovnika i okolice omogućiti 130 milijuna kuna u petogodišnjem razdoblju putem povećanja cijene ulaznice za dubrovačke zidine od 20 kuna, sa sadašnjih 200 na 220 kuna. Za tu cijenu posjetitelji bi dobili poklon u obliku pravog tradicionalnog suvenira.

„Dubrovačke zidine prošle godine posjetilo je 1,3 milijuna posjetitelja, a cijena ulaznice za 2019. godinu je 200 kuna. HNS predlaže da se ta cijena podigne za dodatnih 20 kuna za sljedeću godinu, a iz tih sredstava izvrši otkup tradicionalnih proizvoda“ – rekla je predsjednica dubrovačkog HNS-a Nataša Gabričević predstavljajući ovaj projekt. Usporedila je i cijenu ulaznice za zidine s cijenama drugih svjetskih atrakcija, poput obilaska seta na kojem se snimao Harry Potter u Londonu, a za koju je potrebno izdvojiti 649 kuna ili obilaska nebodera Empire State u New Yorku koji košta 378 kuna.

„Na Stradunu danas imamo suvenire različitog podrijetla, ponajviše magneta, otvarača za boce, i slično. Naš prijedlog je da svaki posjetitelj uz ulaznicu za zidine dobije i mali poklon. Poklon bi bio tradicionalni proizvod s područja nekadašnje Dubrovačke republike, u standardiziranom pakiranju. S vremenom bi postigli to da se takva vrsta poklona spusti i na Stradun“ – rekla je Gabričević koja je napomenula kako se tragovi takvih proizvoda mogu danas pronaći tek u pojedinim suvenirnicama ili na zelenoj placi. Cilj im je da oni postanu glavni proizvod, a kod odabira i otkupa proizvoda posebno bi se vodilo računa da prednost imaju poljoprivrednici, žene, umirovljenici, OPG-ovi i mali poduzetnici.

„Proizvodi bi bili trebali biti u tipiziranim eko pakiranjima, a svako bi sadržavalo QR kod koji bi posjetitelja vodio na web stranicu gdje bi mogao pronaći priču o tom proizvodu, o njegovom podrijetlu, tradiciji, ali bi imao i mogućnost izravnog kontakta s proizvođačem. Rezultat projekta bio bi otkup asortimana s dubrovačkog područja u cijelosti, a njime potičemo novu proizvodnju, razvoj poljoprivrede, imamo aktivne umirovljenike, nemamo nezaposlene i omogućujemo demografsku obnovu“ – naglasila je i dodala kako je ovaj projekt moguće jednostavno provesti. Istaknula je kako je siječanj namjerno odabran za predstavljanje projekta, kako bi kako bi se sve stiglo pravovremeno pripremiti za narednu godinu. I potencijalni proizvođači i otkup i priprema ambalaže, ali i turističke agencije te svi ostali koji sudjeluju u tom slijedu.

„Danas imamo cijenu od 200 kn, povećanjem za 20 kuna dobijemo minimalno 26 milijuna kuna godišnje koje bi služile isključivo za otkup proizvoda i pripremu ambalaže za te poklone. To znači da bi u petogodišnjem razdoblju na taj način domaći proizvođači dobili ukupno 130 milijuna kuna. S druge strane, posjetitelji zidina na ovaj bi način osjetili i ponijeli sa sobom dašak tradicije i povijesti našeg kraja. Ono što danas imamo u našoj okolici, po otocima, primorju i Konavlima sutra bi izgledalo značajno drugačije. Imali bi uređena polja, maslinike, revitalizirane tradicionalne obrte i proizvode koji dolaze od zidina do Straduna“ – zaključila je Gabričević uz opasku kako ovaj projekt aktualnoj gradskog vlasti nudi da ga realizira, ali ako to oni ne budu željeli rekla je da će ga HNS nositi u svom izbornom programu i realizirati po preuzimanju vlasti u Dubrovniku.

Komentari


TAG


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *