Kako nadoknaditi vitamin D u hladnim i tmurnim zimskim danima?

873

Vitamin D ili kalciferol je antirahitični vitamin. Iako se svrstava u vitamine, po većini obilježja riječ je o hormonu. S paratireoidnim hormonom regulira koncentraciju kalcijevih iona u plazmi. Može spriječiti i liječiti rahitis.

U tijelu se sintetizira u koži pod utjecajem ultraljubičastih zraka iz provitamina, no može se unositi i oralno. Najviše ga ima u ribljem ulju i mesu, mlijeku i mliječnim proizvodima, žumanjku te u nekim jestivim gljivama. Dnevni zahtjevi za vitaminom D relativno su mali i odrasli ga nadoknađuju izlaganjem suncu ili hranom. Preporučena dnevna količina iznosi 5 do 10 mikrograma.

Istraživanja su pokazala da vitamin D umanjuje rizik od raka, prijeloma kostiju, dijabetesa, srčanih oboljenja, pa čak i depresije i anksioznosti.

No kako zimi nadoknaditi vitamin D? Danski stručnjaci otkrili su najlakši način. Naprosto izađite iz kuće. Nema veze što nema sunca. Proveli su studiju na 55 odraslih osoba (od 18 do 65 godina) te su ih izložili umjetnom osvjetljenju koje sadrži UV zračenje, proporcionalno količini koju bi apsorbirali tijekom deset minuta provedenih u jednom ljetnom popodnevu.

Svaka osoba bila je izložena svjetlu na 88 posto tijela i to jednom tjedno, jednom u dva tjedna ili samo jednom mjesečmno. Istraživanje je trajalo 16 tjedana, nakon čega je sudionicima izmjerena razina vitamina D. Zaključak je da zapravo i nije potrebno mnogo da biste održavali zdravu razina tog vitamina.

Stručnjaci su izračunali da je potrebno 2 sata i 20 minuta šetnje po slabom zimskom suncu, kako bismo tijelu osigurali dovoljnu količinu vitamina D.

Primijenite ovu tehniku i imat ćete višestruke koristi. Osim vitamina D, moguće je da ćete i smršavjeti.

Dnevno.hr




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *