Nedavno ste rodili? 3 savjeta kako najbrže vratiti staru liniju

533
Nakon što se oporave od poroda, većina žena počne razmišljati kako opet dovesti tijelo u formu i riješiti se nakupljenih kilograma. Da bi devet mjeseci čuvalo i hranilo plod te konačno na svijet donijelo novo biće, tijelo mora proći kroz ozbiljne promjene. I to nikako nisu male promjene, a uključuju naravno i dobivanje na kilaži.  

Svaka novopečena majka treba prvenstveno paziti na sebe pa se nikako ne preporučuje da odmah nakon poroda ‘navalite’ na vježbanje i sl. Stručnjaci za roditeljstvo sa britanskog stručnog portala Babycentre UK su podijelili nekoliko jednostavnih trikova koji bi vam trebali pomoći da se vratite u formu i usvojite neke zdravije navike čim završi vrijeme postporođajnog oporavka. 

1. Promijenite dijetne navike

Važno je stvoriti zdrave (i ispravne) prehrambene navike, kako biste imali dovoljno energije za brigu o djetetu. Zato je dobro ujutro odvojiti vrijeme za najvažniji obrok u danu, doručak, bez obzira jeste li iscrpljeni ili ne – zdrav doručak će ubrzati vaš metabolizam i dati vam prijeko potrebnu energiju da što lakše pregurate ostatak dana.

Preporučuje se pet obroka dnevno koje ne biste smjeli preskakati, a koji trebaju biti bogati voćem, povrćem i hranom bogatom vlaknima poput leće, graha, zobenih žitarica i sjemenki; to je hrana koja pokreće organizam, a ne deblja. Pripazite ipak na količinu s obzirom da ste u trudnoći navikli jesti više nego vam je potrebno sada. Uglavnom, cilj bi vam trebao biti dvije tisuće kalorija dnevno; malo više ili manje ovisno o građi i o tome dojite li. 

2. Počnite s laganijim vježbama

Pronaći vrijeme za vježbanje dok imate malo dijete može biti teško, no sigurno je moguće. Čim osjetite da ste spremni počnite sa laganim vježbama poput vježbi zdjelice koje možete raditi i na podu. Osim toga, možete početi sa šetnjama, ne trebate odmah trčati, samo hodajte i lagano se zagrijavajte.

Za ovu aktivnost beba ne bi trebala biti smetnja budući da ju možete staviti u kolica i ići na zajedničke šetnje. Za sve zahtjevnije od ovoga pričekajte barem šest tjedana od poroda, i to ako je porod uredno prošao; žene koje su imale komplicirani porod se trebaju posavjetovati s liječnikom.

Duže šetnje s bebom će vam pomoći i da upoznate druge mame, koje sigurno imaju slične probleme, a s njima ćete imati i drugih doticajnih točaka; zbog psihičkog zdravlja nemojte izbjegavati društvo. Plus, u društvu je sve lakše.

3. Nemojte žuriti, stignete gubiti kile

Pričekajte prvi postnatalni pregled prije nego krenete s planom mršavljenja; taj se pregled obično zakazuje šest do osam tjedana nakon poroda. Do tada ćete ionako biti prezaokupljeni s novim članom obitelji.  

Nakon pregleda svoju zabrinutost oko kilaže možete podijeliti i s ginekologom koji vas vodi; sigurno će imati precizni plan prehrane i još nekoliko konkretnih savjeta.

Odredite si željenu kilažu i, dok se tijelo oporavlja, dajte si dovoljno vremena da do iste dođete; ništa se ne događa preko noći. S portala BabyCentre UK preporučuju da si zadate dugoročnije ciljeve, npr. koliko biste htjeli smršaviti do djetetovog prvog rođendana. Nemojte zaboraviti da je vaše tijelo tek nedavno napravilo nevjerojatnu stvar.

Zato nemojte sumnjati da je predivno, a da bude baš kako biste vi htjeli ‘hranite’ ga zdravom hranom i ispravnom tjelovježbom. 

Izvor: 24sata.hr

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *