Otvorenje izložbe Nena Mikulića u prizemlju Narodne knjižnice Grad

143

Izložbu splitskog suvremenog umjetnika Nena Mikulića postavio je Robert Kralj a otvorila je kustosica izložbe, povjesničarka umjetnosti  Andrea Batinić Ivanković koja je napisala i predgovor kataloga.  „Nenov rad pratim već par godina i htjela sam naglasiti da u odnosu na ono što je radio prijašnjih godina, ovo što večeras imamo priliku vidjeti je jedan drugačiji opus“, istaknula je Batinić Ivanković otvarajući izložbu.

Izložbom Emfaze umjetnik se predstavlja se slikama rađenim tehnikom akrila na platnu, crtežima te drvenim i metalnim skulpturama ljudskih i životinjskih figura. 

Prikazima ljudskih figura slobodnih u prostoru Mikulić suprotstavlja i objedinjuje lica u njihovoj unutarnjoj mirnoći; tijela s jednog aspekta konfrontira, a s drugog ističe njihovu ludičku povezanost, oslobođenu tjelesnost i detalje njihove intimnosti, bilo somatske ili emotivne naravi. Kompozicije su mu katkada nerazmrsivi čvorovi, prepleti i kolorističke petlje, a katkada čisti zen sveden na potez ili dva. Svoj kiparski opus autor razvija u nepoznatim i nepredvidljivim smjerovima, čije su imanentne niti vodilje ipak ljudski i životinjski likovi. Kiparski segment pokazuje sve njegove egzistencijalne pobude i afinitete; racionalni, meditativni te konstruktivni pristup, i stoga je njegovu likovnom svijetu primjeren pojam vitalističke forme i redukcionizma, kako u likovnom smislu tako i u procesu mišljenja.“

Neki događaji u životu su mi dali hrabrosti i motivirali me da promijenim stil, da napravim drastičan zaokret, došlo mi je do nekog zasićenja i počeo sam s ovakvim slikarstvom. Malo sam se tražio. 2017. godine sam prvi put nakon akademije počeo slikati na platnu, izbacio sam reljefe, do tada sam slike stalno radio na medijapanu, odlučio sam ne samo da mijenjam podlogu, nego kompletan stil. Poništio sam sam sve ono što sam prije radio i krenuo kao da radim od nule“, objasnio je Mikulić promjenu svoga ranijega stila za kojeg se povlači paralela s radom Vaska Lipovca.

Promjene su vidljive i u skulpturama o čemu je Mikulić rekao:“ Što se tiče skulptura, tu sam isto krenuo drugačije. One prije sam radio od više dijelova, baš kao što se radeći s glinom dodaje materijal, tako sam dodavao drvo na drvo. Događalo se da u jednoj skulpturi imam pedeset, sto komada drva, od sitnih komadića do većih, a sad, radim iz par komada. Dok sam prije radio finu obradu, do izcizelirane, dotjerane površine, ove skulpture izrađene su motornom pilom, radi se o gruboj izradi iz jednog, možda dva komada drva. Neke su izvučene iz jednog panja. Znači, ovo je baš „hard work“.“

Promjena stila nije utjecala na izbor Mikulićevih motiva. „Još na akademiji dotaknuo sam, radio apstrakciju, a onda sam shvatio da to nije to za mene i zaključio da me više zanima figurativni svijet i ljudi. I to je i dalje ostalo ono što me najviše privlači. Stil se promijenio, ali motivi su isti,  čovjek je u središtu i poneka životinja, ptica ili pas. Ovi radovi imaju svoju naraciju, ali ona je smirena, tiha, ne priča neke velike priče, nego najčešće nešto banalno. Čovjek s kravatom, čovjek i pas, čovjek jede naranču… Pokušavam tim slikama dati unutrašnju dimenziju likova, odnosno kroz slikanje pokušavam do nje doći“, rekao je Mikulić čime je potvrdio ono što je Batinić Ivanković istaknula prilikom otvaranja izložbe:“ Svaki put kad pogledamo Nenov rad možemo vidjeti nešto drugačije, nešto novo i to je jako važno, on je umjetnik koji istražuje, koji stalno traži novi izričaj čime predstavlja i samoga sebe. Nadam se da će i dalje nastaviti tako.“

Izložba ostaje otvorena do 15. srpnja 2022. godine.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *