PREMIJERA “BITKE ZA DUBROVNIK”: Film Stipe Majića prikazan u dubrovačkoj Slobodi

657

Večeras je u dubrovačkom kinu Sloboda premijerno prikazan dokumentarni film “Bitka za Dubrovnik” Stipe Majića Pipe.

Majić i sam branitelj i to s Trpinjske ceste autor je filmova o Domovinskom ratu “Bitka za Vukovar”, “Srce Vukovara”, “Bogdanovci između zvijezda”, “Glavu dole, ruke na leđa”…

Za prikazivanje ovog filma na HTV-u, dobio je samo 53 minute, pa nije uspio sve sugovornike staviti u prvu verziju, ali ima namjeru dosnimiti nastavke.

-Film obuhvaća samo 1991. godinu, do 06. prosinca. Čuo sam nevjerojatne priče od Dubrovčana i nisam mogao vjerovati da ih netko nije snimio. Mislim da je ovaj film dobar, da sam zadobio povjerenje branitelja i zbog filmova koje sam dosada snimio.

Financiranje filmova o Domovinskom ratu, dodaje Majić nije jednostavno.

-Probijam i tu barijeru, ali ljudi su oduševljeni našim filmovima i dvorane su pune, tako da se otvore uvijek neka vrata. Uporan sam i nekako dođem do cilja.

Objašnjava i zašto se kao netko tko se cijeli život bavio ugostiteljstvom zapravo odlučio baciti u ove vode.

-Bio sam razočaran svim što se nije napravilo dosada, filmova i knjiga, pa sam odlučio ući u tu priču. Želja mi je napraviti serijal o Vukovaru i igrano dokumentarni film o Trpinjskoj cesti, o dečkima koji su tada imali dvadeset, trideset godina i ginuli za Hrvatsku.

Kako tvrdi Majić, mnogi branitelji danas ne žele više govoriti o ratu jer su razočarani.

-Neki su branitelji Dubrovnika odbili razgovarati o ratu, pokojni general Marinović je u vrijeme snimanja filma bio jako bolestan…Snimio sam tridesetak sugovornika, što branitelja, pregovarača, zapovjednika za ovaj film. Film je trebao biti emitiran na HTV na Dan branitelja, ali zbog nekih tehničkih razloga mislim da će to ipak biti 15. siječnja, na dan priznanja Hrvatske.

Pred prikazivanje filma, Majić je zahvalio svima što su došli na ovu premijeru i zahvalio dubrovačkom gradonačelniku koji je kako kaže pomogao da se snimanje filma završi.

-Kada pitate Židove zašto toliko progovaraju o holokaustu, oni vam kažu ovako: Ako ne progovaramo, zaboravit će se, ako se zaboravi ponovit će se. I upravo iz tog razloga svi moji filmovi postoje. Film sam napravio za potrebe HTV-a i imam namjeru s njim ići po festivalima u svijetu. Svi akteri koje sam snimio nisu mogli stati u traženi format, ali nastojat ću napraviti u sljedećem periodu nekoliko epizoda o Dubrovniku.

-Reći ću više puta izrečene riječi pokojnog generala Nojka Marinovića: Pamćenje je alat, a mržnja golemi teret. Upravo da bi pamtili ne samo vi koji ste svjedoci stradanja našega grada, nego da bi pamtili mladi, hvala Stipi, branitelju s Trpinjske ceste koji je napravio jedan ovakav sjajan film. Sigurno da u dokumentarnom filmu nije mogao obuhvatiti svaki segment onoga što se događalo u najtežim vremenima za Grad, ali sam pogled i prezentacija onoga što se događalo u našem gradu je ono o čemu progovara “Bitka za Dubrovnik”. Uvjeren sam da će zapravo ovaj materijal koji će u budućnosti biti arhivski materijal moći vjerno predočiti našim daljnjim naraštajima o patnji kroz koju je prošao naš grad, ali i o herojima. Neki su bili na prvim crtama, a neki su bili njegovi svjedoci koji su ostali stati uz njega onda kada je najviše trpio. Odajemo duboko poštovanje prema onima koji su dali svoje živote za obranu naše domovine. Stipe, velika ti hvala, Dubrovnik je iako Grad Heroj bio udaran iz kopna i zraka, nekako u sjeni. Nije dovoljno priča ispričano o Dubrovniku. Zahvaljujući Stipi bit će ispričana priča o Dubrovniku na način na koji su Grad i njegovi branitelji to zaslužili, kazao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković.