Provjerite točnost medijskih informacija na web-stranici projekta ADMO

241

Mrežna stranica projekta ADMO od danas je dostupna za širu javnost na adresi: https://admohub.eu/en/.

Trojezična stranica (hrvatski, slovenski, engleski) uz  novosti i informacije o aktivnostima unutar projekta ADMO (Adria Digital Media Observatory) za glavni cilj ima redovito objavljivanje provjerenih činjenica. Novinari jedne od vodećih svjetskih novinskih agencija, France-Presse,  prikupljaju i provjeravaju različite informacije, točnije sumnjive tvrdnje koje kruže internetom, a koje su puno puta podijeljene, utječu na javnost i mogu za nju biti štetne. Posebnu pažnju novinari AFP-a posvećuju dezinformacijama koje mogu ugroziti zdravlje ili živote ljudi, nanijeti štetu demokratskim procesima ili promovirati govor mržnje i rasizam. Uz njih, za područje Slovenije, djeluje neprofitna organizacija Oštro.

Na web-stranici bit će objavljen i čitav niz analitičkih izvješća i publikacija o: sadržaju dezinformacija, njihovim izvorima, podrijetlu narativa, ulozi međunarodnih aktera u širenju dezinformacija, njegovu prihvaćanju i razotkrivanju, provedbi Kodeksa postupanja protiv dezinformacija (Code of Practice on Disinformation) u Hrvatskoj te financijskoj održivosti hrvatskih i slovenskih medijskih sektora. Sve ove izvještaje i publikacije priprema multidisciplinarni tim akademskih istraživača, provjeravatelja činjenica, medijskih praktičara i predstavnika civilnog društva, koji su sposobni otkriti i analizirati kampanje dezinformiranja te pružiti potporu vladi i regulatoru u jačanju kolektivnog odgovora na prijetnje dezinformacija.

Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku nositelj je ovog projekta vrijednog 1,8 milijuna eura, koji će trajati do kraja lipnja 2025. godine. ADMO je dio nadnacionalne EDMO mreže (Europski opservatorij za digitalne medije), koja od siječnja ove godine pokriva cijelo područje Europske unije kroz još 14 središta za borbu protiv dezinformacija. Jačanje europskog ekosustava koji radi na borbi protiv dezinformacija je iznimno važno, a jedna od najznačajnijih aktivnosti Europske komisije u rješavanju ovog problema je i bilo osnivanje Europskog opservatorija za digitalne medije (EDMO). 




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *