Radionica „Produkcija klasične glazbe“ u sklopu projekta #synergy okupila partnerske festivale u Dubrovniku

228

Radionica Produkcija klasične glazbe održana je u Dubrovniku, u sklopu EU projekta #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans, na kojemu kao partner sudjeluju i Dubrovačke ljetne igre. Od 14. do 16. rujna sudionici su imali priliku razmijeniti iskustva u produkciji različitih festivala u regiji i diskutirati o izazovima s kojima se susreću pri realizaciji svojih projekata.

Radionički dio susreta obuhvatio je razgovor o različitim produkcijama u Dubrovniku, obrađujući i javni i nevladin sektor, s fokusom na produkcijske prakse Dubrovačkih ljetnih igara i posebnosti organizacije najstarijeg kulturnog festivala u Hrvatskoj. Tema prve tribine osim Dubrovačkih ljetnih igara, bili su produkcijski izazovi i iskustva Culture Cluba Revelin i međunarodnog festivala glazbe i umjetnosti Epidaurus uz moderiranje pomoćnika intendantice za glazbeni program DLJI, maestra Tomislava Fačinija.

Pijanistica i umjetnička ravnateljica Epidaurus festivala Ivana Marija Vidović u svom izlaganju govorila je o specifičnostima produkcije festivala u Cavtatu, ali i o samoj ideji o začetku festivala i smještanju projekta baš na cavtatske lokacije, uz posebno referiranje na ovogodišnji program. Također, Vidović je naglasila kako organizacija ovakvih projekata na ambijentalnim lokacijama predstavlja veliki izazov, ali da je mašta najvažnija, važnija i od znanja.

Direktor Culture Cluba Revelin Vlado Raunig govorio je o glazbenim produkcijama CC Revelin koji je prije pandemije izabran među 25 najboljih klubova u svijetu prema izboru najutjecajnijeg svjetskog magazina elektronske glazbe i clubbinga – DJMAG. Raunig je sa sudionicima podijelio iskustva rada s najrazličitijim vrstama umjetnika te svakodnevne izazove pri opremanju multifunkcionalnog prostora za različite vrste koncerata i događanja na tako posebnoj lokaciji, istaknuvši kako se najviše vremena i novca uložilo u analizu kako postići najbolje ozvučenje unutar tvrđave, a ne utjecati na bilo koji način na zdanje u kojem se klub nalazi, neovisno o tome je li riječ o elektronskoj ili klasičnoj glazbi.

Koordinatorica glazbenog programa DLJI Nikolina Putica u ime domaćina govorila je o produkciji glazbenih događanja u okviru najdugovječnijeg kulturnog festivala u Hrvatskoj. Razgovarajući o izazovima s kojima se susreće, naglasila je kako su Igre u 70 godina pronašle lokacije koje su iskušano najbolje za koncerte, kao što je Knežev dvor ili ako se radi o velikim gala koncertima dvije velike otvorene lokacije – ispred crkve sv. Vlaha i Katedrale, ali one imaju svoje tehničke zahtjeve i izazove, ponajviše u velikom broju prolaznika i okolne buke grada s kojom se treba znati nositi. U tom smislu posebno je istaknula važnost pametnog balansiranja budžeta za tehniku u ambijentu te naglasila kako su takve produkcije na najvećim otvorenim lokacijama unutar povijesne jezgre grada ujedno najzahtjevnije i najskuplje, a potrebna je i dobra suradnja i dogovor s okolnim objektima. 

U drugom dijelu radionice partneri na projektu predstavili su probleme s kojima se oni susreću pri organizaciji i produkciji svojih festivala. Tribina je prigodno održana na otoku Lokrumu koji je jedna od posebnijih ambijentalnih lokacija Dubrovačkih ljetnih igara gdje su se na različitim mjestima tijekom duge festivalske tradicije postavljale razne glazbene, ali i dramske produkcije.

Projekt #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans sufinanciran je iz programa EU Kreativna Europa te okuplja šest važnih festivala iz regije: KotorArt Don Brankove dane muzike (Crna Gora), Centar beogradskih festivala (Srbija), Festival Ljubljana (Slovenija), Vox Baroque (Albanija), Chopin Piano Fest (Kosovo) i Dubrovačke ljetne igre. Ciljevi projekta su usavršavanje i povezivanje djelatnika u kulturi, prije svega onih koji se bave glazbenim festivalima i klasičnom glazbom, poticanje skladanja novih djela inspiriranih lokalnom baštinom zemalja partnera projekta te umrežavanje i suradnja mladih glazbenika, skladatelja i organizacija koje se bave klasičnom glazbom na Zapadnom Balkanu.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *