STANARI ULICE ANDRIJE HEBRANGA: Očekivali smo da Grad zaštiti građane, a on je stao iza investitora. Sramota!

948

Stanari zgrade u ulici Andrije Hebranga 31 i 33 održali su jutros konferenciju za medije na kojoj su govorili o planiranoj izgradnji megalomanske zgrade i mogućem gubitku važnih 200-tinjak parkirnih mjesta za građane Gruža (Šipčina).

Naime, investitor, uz potporu Grada, na ovom mjestu  planira izgraditi građevinu enormnih tlocrtnih dimenzija 93.55 m x 10 m. Zgrada podrazumijeva podrum, prizemlje i četiri etaže.
Na ovom drugom najvećem otvorenom parkingu u gradu, već više od 20 godina, uz naplatu parkinga, parkiraju građani ulica: A.Hebranga, Hodiljske, Trnovičke, Viške, Ulice Franca Prešerna, Topolske, Od Gaja, Podgorske, Sreserske, Ulice Silvija Strahimira Kranjčevića itd. –  drugim riječima cijele Šipčine i velik dio Gornjeg Konala, od La Lune do Šumice. 

– 1992. godine kada smo uselili u zgradu danas poznatu kao Karingtonka, od strane Grada bilo je obećano da će se riješiti parking za stanare koji su te stanove dobili (i otkupili), među kojima je 19 obitelji poginulih branitelja, 10 RVI (ratni zapovjednici, vojni i policijski), i jedan stan grada Dubrovnika. Kako tada, tako i sada od nadležnih smo izigrani.  Po saznanju kako je investitor u postupku izdavanja lokacijske dozvole obratili smo se na više instanci, pa tako i gradonačelniku Matu Frankoviću kako bi zaštitili naše građanske interese. Na prvom sastanku s gradonačelnikom dogovoren je i idući sastanak kako bi se za građane Gruža pronašlo adekvatno rješenje. Do njega nikad nije došlo, usprkos našim opetovanim upitima, a u međuvremenu je investitoru izdana lokacijska dozvola za gradnju zgrade.  – kazuju stanari. 

Šipčine i ovaj dio Gruža izuzetno su slabo povezani s ostatkom grada. Jedini autobus koji ide prema Gradu je Libertasova osmica i to samo dva puta u sat vremena (nedjeljom samo jednom). Broj 3 koji prolazi ovuda ide na Nuncijatu. Za bilo koji drugi dio grada, bilo da idemo u bolnicu, spenzu, banku.. idemo osobnim automobilima.

Na ovom parkingu iscrtano je 160 parking mjesta, ali stane 200-tinjak automobila, što ovaj parking, nakonog onoga na medarevu, čini najvećim otvorenim parkingom u gradu. Kada bi se svi ti automobili poredali jedno do drugog napravili bi kolonu od 1100m.

-Koliko vrijedi javni interes naspram privatnog? Koliko milijuna eura treba uložiti/ponuditi da bi se interes građana stavio po strani? – pitaju se stanari Šipčina.

Kako kažu, tek početkom lipnja saznali su da se nešto radi te su naveli što su sve do danas poduzeli:

  • 10.lipnja – razgovor s predsjednikom vijeća gradskog kotara Gruž
  • 13.lipnja  – upućen dopis gradonačelniku s opisom saznanja i mogućim problemima
  • 12. srpnja – sastanak s gradonačelnikom i na njegov prijedog dogovaramo novi sastanak u prisutvu njegovih stručnih ljudi, a koji bi trebao biti za sedam dana (najkasnije 19.srpnja)
  • 19.srpnja – do drugog sastanka nikad nije došlo
  • 20.srpnja – izdana lokacijska dozvola
  • 24.srpnja – bili u Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, nema lokacijske dozvole na oglasnoj tabli

S obzirom da stanari Karingtonke nisu stranka u postupku jer između nas i parcele na kojoj bi se trebalo graditi upravo Grad Dubrovnik, očekivali smo da zaštiti svoje građane koji su ga branili i obranili, no on je stao iza investitora. Sramota za Grad.

Krilaticu ”Poštujmo Grad” trebalo bi izmijeniti u ”Poštujmo građane”.

 

Što želimo:

  1. Ne izdavanje građevinske dozvole i vraćanje predmeta u ponovni postupak
  2. Novim GUP-om ovu zonu proglasiti zelenom i omogućiti parking građanima Šipčina kao i do sada
  3. Trajno riješiti parking za stradalnike Domovinskog rata

Vjerujemo da investitor ni ne zna sve probleme koji ga ovdje očekuju i nadamo se da će odustati od gradnje.

 

Cijelu konferenciju možete pogledati u našem videu:

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *