TJEDNI PREGLED: Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik d.d., napreduje rekonstrukcija Hotela Gruž u dom za starije i nemoćne, isplaćene subvencije za podstanarstvo za 225 korisnika…

586

Manifestacija “Šarena zima u Uvali” nastavljena programom “Kolende, kolende, kolende!”

“Šarena zima u Uvali” Dubrovačkog zimskog festivala nastavila se u subotu, 11. prosinca. programom “Kolende, kolende, kolende!”.

UR Institut priredio je dvije radionice ekologije i tehnologije za najmlađe Dubrovčane, koji su s velikim zanimanjem otkrivali tajne života u moru te uz pomoć eksperimentalne tehnologije mogli čuti zvukove podmorja. Pod mikroskopom su razgledali morsku floru i faunu te crtali sve što su vidjeli.

Dječji zbor Dubrovnik, pod vodstvom Paole Dražić Zekić i Sanje Dražić, još jednom je pokazao kako čuva dubrovačku tradiciju kolendavanja, izvodeći dubrovačku, mljetsku i zatonsku kolendu. Spontano su izveli i prožursku kolendaricu uz nastup Ivice Hajdića.

Udruga RC Modeli organizirala je demonstraciju autića na daljinsko upravljanje, izazvavši veliko zanimanje i veselje djece.

Organizator “Šarene zime u Uvali” je Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika uz partnerstvo tvrtki Dubrovački zalasci sunca i Gulliver DMC.

Gradonačelnik Franković uručio priznanje dugogodišnjoj zaposlenici Vatrogasne zajednice

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković uručio je javno priznanje dugogodišnjoj zaposlenici Vatrogasne zajednice Grada Dubrovnika Ani Lobrović koja završetkom godine odlazi u mirovinu. Gradonačelnik, ujedno i predsjednik Vatrogasne zajednice, čestitao joj je na nagradi za izniman doprinos u radu i djelovanju ove organizacije.

U gradskoj vijećnici održana je danas i sjednica Skupštine Vatrogasne zajednice Grada Dubrovnika, a raspravljalo se o protekloj protupožarnoj sezoni i onoj koja će uslijediti u 2022. godini. Uz predsjedavajućeg gradonačelnika Frankovića, na sjednici su sudjelovali i glavni zapovjednik dubrovačke VZ Stjepko Krilanović, tajnik Emilio Puljizević, predstavnici JVP Dubrovački vatrogasci te predstavnici dobrovoljnih vatrogasnih društava.

Glavni zapovjednik Krilanović iznio je podatke o brojnim intervencijama koje su uspješno odrađene tijekom 2021. godine, zahvalivši pritom svim vatrogascima na odgovornom i predanom postupanju. Predstavio je i jedan od većih projekata ključnih za nastavak rada vatrogasne zajednice. Naime, riječ je o nabavci novog komunikacijskog vozila koje će u budućnosti hitnim i komunalnim službama Grada Dubrovnika pružiti efektivnu platformu za upravljanje kriznim situacijama.

Predstavljene su i glavne stavke programa rada dubrovačke vatrogasne zajednice u 2022. godini te financijski plan koji je jednoglasno usvojen.  Komunikacijsko vozilo financirat će se iz europskih sredstava te će dodatno ojačati snage civilne zaštite kako bi pravovremeno odgovorili na hitne intervencije. Osim toga, novo vozilo omogućit će veću funkcionalnost u postizanju ciljeva i lakše praćenje situacije na terenu.

Dnevni red uključivao je i izbor tijela Vatrogasne zajednice. Za predsjednika VG jednoglasno je izabran gradonačelnik Mato Franković, a njegov zamjenik biti će Ivan Đevoić. Na petoj sjednici Skupštine za zamjenika zapovjednika odabran je Zdravko Kovačić, dok nadzorni odbor čine Nikša Ivančević, Miho Lazarević i Maro Puljizević.

Između ostaloga, na sjednici se govorilo i o daljnjim aktivnostima u provedbi preventivnih mjera zaštite od požara, osiguravanju adekvatne operativne i tehničke pripremljenosti vatrogasnih postrojbi, poboljšanju informatizacije vatrogastva i potrebi aktivnog sudjelovanja u provedbi novog Zakona o vatrogastvu.

SASTANAK TURISTIČKOG VIJEĆA S PREDSTAVNICIMA ZRAČNE LUKE DUBROVNIK Najave letova za sezonu su vrlo optimistične

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković te članovi Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Dubrovnika, održali su sastanak s predstavnicima Zračne luke Dubrovnik, direktorom Franom Luetićem i komercijalnim direktorom Ivanom Maslaćem.

Tema sastanka bila je priprema za nadolazeću sezonu 2022. i koordinacija aktivnosti svih turističkih dionika. Za Dubrovnik je, kako je naglasio gradonačelnik Franković, iznimno bitan zračni promet i broj letova u sezoni, s obzirom da smo dominantno avio destinacija te je u tom smislu Grad Dubrovnik s partnerima i za proteklu sezonu poduzeo niz aktivnosti za aktiviranje pojedinih tržišta, osobito američkog i ruskog, koji su lani imali izvrsne rezultate.

Prema sadašnjim najavama možemo očekuje se 4,7 milijuna sjedala u odlasku i dolasku za Dubrovnik. Let prema Dubrovniku nastavlja i nizozemska nacionalna aviokompanija KLM koja će letjeti dvaput dnevno iz Amsterdama preko Dubrovnika što je iznimno važno za američko tržište, s obzirom na to da je Amsterdam glavno čvorište za Deltu Airlines.

Osigurani su i svakodnevni letovi s Rusijom, a Velika Britanija i Francuska također će biti izvrsno povezane, kao i proteklih godina. Sukladno tome pojačat će se marketinške aktivnosti na najbitnijim emitivnom tržištima, nastavno na prošlogodišnju izuzetno uspješnu praksu suradnje turističkog sektora i gradske uprave.

Direktor Luetić kazao je kako su najave optimistične te da očekuje oko 80 posto prometa od rekordne 2019. godine. Dobra je vijest i da će američki avioprijevoznik United početi s letovima mjesec dana ranije nego ove godine, od početka svibnja, i produžiti ih do kraja mjeseca listopada.

Ljetni red letenja u dubrovačkoj zračnoj luci započinje 26. ožujka 2022., a u sezoni će biti povezana s gotovo 80 svjetskih odredišta, putem 48 stranih i domaćih kompanija, od kojih su 30 posto low cost kompanije, s obzirom da je dubrovačko tržište tradicionalno okrenuto gostima više platežne moći.

Društvo Groblje Dubac kreće s utvrđivanjem liste zainteresiranih

Na održanom sastanku, direktor Groblja Dubac Đuro Lonza izvijestio je gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića i načelnika Općine Župa dubrovačka Silvija Nardellija kako je Društvo spremno raspisati javnu nabavu za izgradnju grobnica na groblju Dubac.

U narednim danima djelatnici Groblja Dubac započet će s pozivanjem svih onih koji su ranije iskazali interes za kupnju grobnih mjesta, a kako bi se ažurirala i potvrdila lista zainteresiranih te odredio termin kada trebaju doći u ured društva Groblje Dubac u zgradi Općine u Srebrenom, gdje će im biti izdana privremena rješenja. Sukladno privremenim rješenjima korisnici će trebati obaviti avansnu uplatu u iznosu od 90 % ukupnog iznosa, u roku od 30 dana. Paralelno s ovim postupkom, u siječnju 2022. godine raspisat će se nabava za izgradnju grobnica, a čija će izgradnja, nakon provedenog postupka javne nabave te odabira izvođača radova, prema procjenama trajati 18 mjeseci.

Realizacijom ovog projekta riješit će se  jedan od gorućih problema građana grada Dubrovnika i općine Župa dubrovačka u posljednjih deset godina.

Mole se građani koji su ranije iskazali interes, a mijenjali su adresu i kontakt podatke, da ažurirane podatke pošalju na e-mail: groblje.dubac@du.t-com.hr.

Prijedlog novog cjenika usluga društva Čistoća prezentiran gradskim vijećnicima

U Gradskoj vijećnici Grada Dubrovnika prezentiran je prijedlog novog cjenika društva Čistoća, a vezano za zbrinjavanje komunalnog otpada. Sukladno novoj zakonskoj obvezi društvo Čistoća dužna je donijeti novi cjenik usluga prema kojem se cijena usluge bazira na predanoj količini otpada. Napušta se stari sustav obračuna koji se temeljio na kvadraturi stana i uvodi se novi sustav koji se temelji na količini otpada koje svako kućanstvo preda.

S obzirom na to da je jedinica lokalne samouprave u obvezi provesti javno savjetovanje, a prije donošenja odluka na Gradskom vijeću, Grad Dubrovnik će nakon što uskladi navedenu odluku s društvom Čistoća provesti javno savjetovanje o čemu će građani biti upoznati na vrijeme.

Nadalje, društvo Čistoća će organizirati prezentaciju i edukaciju u  svim gradskim kotarima kako bi što veći broj ljudi bio upoznat s načinom provedbe navedene odluke. Cilj je da novi sustav predaje i naplate otpada zaživi od siječnja 2023. godine.

Javni gradski prijevoz besplatan za 65 posto korisnika

Grad Dubrovnik osigurava besplatan pokaz za 65 posto svih korisnika javnog prijevoza. Naime, prema podacima za prvih devet mjeseci 2021. godine, pravo na besplatan pokaz mjesečno u prosjeku koristi 7.401 građanin.

Za usporedbu, pokaz u iznosu od 250 kuna mjesečno u prosjeku koristi tek 1.376 građana.

Grad svaku kartu subvencionira s 10 kuna te je za krajnje korisnike prijevoz tako u potpunosti besplatan. Prema kriterijima u Socijalnim mjerama Grada Dubrovnika, pravo na subvencionirani prijevoz imaju korisnici zajamčene minimalne naknade, korisnici pučke kuhinje, višestruki dobrovoljni darivatelji krvi, volonteri koji imaju ugovor o volontiranju u socijalno – humanitarnim udrugama osoba s invaliditetom te udrugama za djecu i mlade.

Za umirovljenike mlađe od 65 godina cijene su znatno niže od komercijalne cijene prijevoza tako da oni s mirovinom do 1.800 kuna plaćaju 10 kuna, a oni od 1.801 do 2.000 kuna 35 kuna dok 70 kuna plaćaju umirovljenici s mirovinom iznad 2.000 kuna.

Ovisno o mjestu stanovanja, povoljnije karte koriste i učenici s područja Grada Dubrovnika.

Uz navedeno Grad Dubrovnik i društvo Libertas putem europskih sredstava bez financijskog opterećenja za društvo kontinuirano provode projekte nabavke novih autobusa čime se pomlađuje i modernizira Libertasov vozni park te podiže kvaliteta usluge javnog prijevoza za sve građane Grada.

Gradonačelnik Franković sa suradnicima obišao postrojenje za obradu otpada

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zamjenica Jelka Tepšić, s predsjednikom i članom Uprave Čistoća Dubrovnik Markom Ivekovićem i Tomislavom Tabakom, obišli su postrojenje za obradu otpada koje se temelji na održivom gospodarenju otpadom.

Postrojenje za obradu otpada, koje je izumila tvrtka DOK-ING Energo specijalizirana za održivo gospodarenje otpada i proizvodnju obnovljive energije, zbrinjava miješani komunalni otpad, otpadni mulj ili plastiku na mjestu nastanka bez emisije štetnih stakleničkih plinova te istovremeno iz navedenog proizvodi čistu energiju. Konačni produkt dobiven putem ovog postrojenja za obradu otpada ovisno o potrebi korisnika može biti vodik, električna energija ili toplinska energija.

Prezentirani  prototip može obraditi 25 tona otpada na dan, te se temeljem inovacija i novih tehnologija razvija poseban sustav kružnog gospodarstva koji osim što rješava jedno od gorućih problema, a to je otpad ima ekonomske, ekološke te energetske prednosti.

Akciju Zasadi stablo, ne budi panj! podržao i dubrovački gradonačelnik

Grad Dubrovnik pridružio se Nacionalnoj kampanji sadnje stabala 2021. u organizaciji udruge „Zasadi stablo, ne budi panj!”. Akciju je podržao i gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković koji se pridružio realizaciji projekta ispred Osnovne škole Montovjerna, gdje su zasađena stabla košćele i jabuke.

”U ime Grada Dubrovnika još jednom ističem podršku Grada ovoj akciji. Činjenica je da smo s jedne strane pritisnuti željom mladih za izgradnjom novih stambenih jedinica i novih zgrada koje niču na čitavom području grada, ali s druge strane moramo biti svjesni da moramo čuvati i štiti okoliš i da su stabla iznimno bitna iz puno razloga, iz zdravstvenih ekoloških, ali i estetskih. Stoga apeliramo i na sve one koji nešto grade da pokušaju sačuvati što više stabala i oplemene stablima prostore oko novih građevina”, kazao je u ovoj prigodi gradonačelnik Franković.

Udruga za zaštitu prirode i okoliša Zasadi stablo, ne budi panj! u okviru 3. Nacionalne kampanje sadnje stabala u Republici Hrvatskoj, u suradnji sa Inner Wheel klubom Dubrovnik organizirali su sadnju na području OŠ Montovjerna te na području Gimnazije Dubrovnik, dok je početkom 2022. planirana sadnja u vrtu Područne škole Koločep.

Livia Faić iz Udruge zahvalila je gradonačelniku Frankoviću na podršci ovom projektu, kao i školama koje su sudjelovale i Inner Wheel klubu koji je osigurao sadnice. Cilj kampanje je ukazati na važnost sadnje stabala, njihovu funkciju i klimatske promjene s kojima se susrećemo, a čije posljedice se mogu ublažiti upravo ovakvim akcijama, naglasila je Livia Faić te najavila nastavak akcije.

Ispred škole Montovjerna jutros su se okupili i učenici koji su zajedno sa svojim učiteljicama priredili kratki program na temu očuvanja okoliša.

Grad Dubrovnik kontinuirano promiče postulate ekološki održivog poslovanja pa je, između ostalog, donesena i primjenjuje se Odluka o ograničenju korištenja jednokratne plastike, a koja se odnosi i na sve ustanove i trgovačka društva.

Gradonačelnik Franković primio Boža Dolinu odlikovanog Papinskim priznanjem

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković primio je člana župne zajednice sv. Mihajla iz Lapada Boža Dolinu kojemu je proteklog vikenda uručeno Papinsko odlikovanje ‘Pro Ecclesia et Pontifice’ (Za Crkvu i Papu).

Naime, Božo Dolina ovim vrijednim priznanjem odlikovan je od vrhovnog poglavara Katoličke crkve Pape Franje zbog osobitog zalaganja i nesebičnog služenja svojoj župi, na čemu mu je ovom prilikom čestitao i gradonačelnik Franković.

„Želim vam prije svega čestitati u ime Grada Dubrovnika na ovom iznimnom postignuću i časti primitka odlikovanja od Svetog Oca. Vjerujem da je ovo za Vas i vašu obitelj nešto zaista posebno i neprocjenjivo. Župna zajednica prepoznala je u vašoj osobnosti onu istinsku jednostavnost i skromnost, ali prije svega ljubav prema Crkvi i bližnjemu, za što se u konačnici i odlikovani“, istaknuo je u ovoj prigodi gradonačelnik.

Božo Dolina zahvalio se gradonačelniku na današnjem prijemu i poklonu kojeg mu je uručio kazavši kako mu je priznanje unijelo posebnu radost i zadovoljstvo kako u njegov život, tako i u život njegove obitelji.

Papinsko odlikovanje ‘Pro Ecclesia et Pontifice’ najviše je priznanje koje se dodjeljuje laicima i kleru za ustrajnost u službi i vjernost Crkvi.

Gradonačelnik Franković održao sastanak sa zakupcima adventskih kućica

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je sastanak sa zakupcima kućica koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost za vrijeme Dubrovačkog zimskog festivala, kako bi se raspravilo o problemima s kojima se suočavaju u poslovanju i razmotrila potencijalna rješenja. Sastanku su nazočili i predstavnici Dubrovačke baštine, Dubrovačkih ljetnih igara te gradskog Komunalnog redarstva.

U razgovoru sa zakupcima objekata na Stradunu, Pilama i Brsaljama i Gundulićevoj poljani, dogovorena su rješenja za nadolazeće razdoblje trajanja Dubrovačkog zimskog festivala, kako bi ova manifestacija prošla u što ugodnijem ozračju za građane te kako bi se omogućilo poslovanje gospodarskim subjektima uz istovremeno poštivanje epidemioloških mjera.

–    Ovo vrijeme je zahtjevno, ispred nas je sve je stavilo određene izazove na koje moramo na određeni način odgovoriti. Grad Dubrovnik je u obvezi sukladno zakonu organizirati koncerte i slična događanja uz covid potvrde. Vidjeli smo s Dalekom obalom da je to bio jedan problem. Nadamo se da ćemo vrlo skoro organizirati idući koncert pa ćemo pozvati naše sugrađane da dođu iza one ograde i da zapravo sudjeluju u koncertu i uživaju u programu Dubrovačkog zimskog festivala – naglasio je između ostalog gradonačelnik Franković.

Usuglašeno je kako će se povećati broj zvučnika na Gundulićevoj poljani, Pilama i Stradunu. Dubrovačke ljetne igre će angažirati DJ-a koji će upravljati cijelim sustavom i puštati glazbu, ali u okviru dozvoljene razine kako ona ne bi ometala građane koji žive u neposrednoj blizini bilo koje ove tri navedene lokacije.

Još jedna izmjena u organizaciji tiče se suncobrana i stolova u svakom pojedinom ugostiteljskom objektu. Ugovor o zakupu kućica nije propisao korištenje suncobrana te oni dosada nisu bili dozvoljeni, dok je svaka kućica imala na raspolaganju četiri stola i 16 stolica. Na današnjem sastanku dogovoreno je kako će se na Pilama i Gundulićevoj poljani omogućiti korištenje suncobrana, kao što je bilo prethodnih godina. Na Stradunu se neće postavljati suncobrani, a kao kompenzacija, na ovoj lokaciji zakupcima će se dozvoliti postavljanje dva dodatna stola.

Zakupci su izrazili zadovoljstvo postignutim dogovorom, a gradonačelnik Franković još jednom ih je pozvao na suradnju i poštivanje utvrđenih pravila i propisa kako bi se festival održao u okvirima mogućnosti i na zadovoljstvo svih uključenih.

Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik d.d.

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i direktor Luke Dubrovnik d.d. Željko Raguž održali su konferenciju za medije na kojoj su izvijestili o promjenama u vlasničkoj strukturi ovog dioničkog društva, slijedom kojih je Grad Dubrovnik postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik d.d.

Naime, Luka Dubrovnik je kupila vlastite dionice od Atlanske plovidbe, a UTD Ragusa stekla je 2,75 posto dionica ovog društva.

–          Ovo su povijesni dani i povijesne odluke vezano za budućnost Luke Dubrovnik i gospodarenje navedenim prostorom. Uz sve ono što je istaknuo direktor, stjecanje 8,99 posto dionica Luke, paralelno s navedenim postupkom, Grad Dubrovnik putem društva UTD Ragusa stekao je 2,75 posto dionica što znači da Grad kroz vlastite dionice, 48.57 posto i ovih 2.75 posto, sada ima 51,32 posto dionica odnosno vlasništva Luke Dubrovnik te je u konačnici Grad većinski vlasnik društva Luka Dubrovnik d.d. – rekao je gradonačelnik Franković govoreći o strateškoj važnosti ovog društva.

Direktor Raguž obrazložio je važnost ovih promjena za budućnost Luke Dubrovnik, čije dionice ostaju unutar grada, županije i države.

–          S obzirom na tendenciju i želju da Luka bude nositelj projekta gradnje cruise terminala, smatramo, a to smo potvrdili i kroz tijela Luke, Nadzorni odbor i Glavnu skupštinu, da je to najbolji model za upravljanje u ovoj situaciji. Ovo je velika i važna odluka ne samo za Luku nego i za Grad Dubrovnik. Stjecanjem vlastitih dionica povećava se vrijednost i društva i samih dionica – kazao je Raguž.

Između ostaloga, gradonačelnik Franković osvrnuo se i na događanja koja su prethodila sadašnjem stanju u društvu Luka Dubrovnik. Naglasio je kako je bilo pokušaja se ona obezvrijedi i da se cruise terminal dodijeli drugoj tvrtki, čime bi bila upitna njena budućnost.

–          Mi smo navedenu paradigmu promijenili, ispunili smo sve svoje obveze prema Vladi RH vezano za Luku koje nisu bile ispoštovane najmanje 15 godina, u suradnji s Vladom RH započeli s postupkom dodjele koncesije za izgradnju cruise terminala na području Luke Dubrovnik o čemu su više puta svoje izjave davali ministar Butković, ali i premijer Andrej Plenković. Danas smo došli do situacije da će ta tvrtka, nadam se vrlo skoro, dobiti prioritetnu koncesiju za izgradnju cruise terminala i u konačnici je ona vlasništvo Grada Dubrovnika i njegovih građana što je velika stvar, ali i strateško promišljanje grada za buduća nadolazeća vremena.

Zaključno, na konferenciji je istaknuta i važnost vlasništva nad UTD Ragusom koju je Grad Dubrovnik konsolidirao te je danas stabilno i likvidno društvo, a očekuje se i da će postati vlasnik i većinskog paketa dionica TUP-a d.d.

Grad Dubrovnik isplatio subvencije za podstanarstvo za 225 korisnika

U sklopu mjera Socijalnog programa za 2021. godinu Grad Dubrovnik isplatio je sredstva za podstanarstvo osobama i obiteljima slabijeg materijalnog statusa.

Za mjesec studeni ukupno je isplaćeno 285 tisuća kuna za 225 korisnika, dok se na godišnjoj razini za realizaciju ove mjere iz proračuna Grada Dubrovnika izdvaja 2.9 milijuna kuna.

Naime, temeljem Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa, korisnici mjere ostvaruju mjesečni iznos subvencije od 500 kuna za samce, 700 kuna za dvočlano kućanstvo, 800 kuna za tročlano, odnosno 1500 kuna za četveročlano kućanstvo.
Osim navedene mjere, Grad Dubrovnik isplaćuje i subvenciju za podstanarstvo mladim osobama do 35 godina života.

Napreduje rekonstrukcija Hotela Gruž u dom za starije i nemoćne

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Paula Pikunić Vugdelija održali su radni sastanak s voditeljem projekta iz tvrtke IGH Vedranom Kosovićem i direktorom Hotela Gruž d.d. Vidom Raičem. Tema sastanka bila je tijek i trenutno stanje građevinsko obrtničkih radova na projektu Rekonstrukciji hotela Gruž u dom za starije i nemoćne osobe – tipa hotel.

Kosović je izvijestio kako je najveći dio gradnje armiranobetonske konstrukcije završen. Izgrađena je konstrukcija suterena, prizemlja i prvog kata te su u potpunosti završeni radovi na hidroizolaciji i podnim pločama. U tijeku je izvođenje radova na oplati i armatoru stropne ploče, dok se paralelno završava nadogradnja temelja i radovi na južnoj terasi budućeg objekta. Istovremeno se priprema zatvaranje objekta i izrada pregradnih zidova.

Na sastanku je istaknuto kako je riječ o iznimno zahtjevnom projektu pri čijoj je realizaciji bilo neophodno iskoristiti potencijal  postojećeg objekta i istovremeno ga uskladiti s novom konstrukcijom. Zbog novih uvjeta u samom izvođenju radova doći će do manjih korekcija u projektu i dinamičkom planu te će završetak radova biti nešto kasnije od prvotno planiranog.  Prema najavama, građevinsko obrtnički radovi bit će završeni do lipnja 2022., nakon čega će u ljetnim mjesecima uslijediti opremanje te ishođenje uporabne dozvole. Očekuje se kako će dom u jesen 2022. godine biti spreman za prijem prvih korisnika.

Podsjetimo, zadržano je 690 četvornih metara postojeće građevine te je u planu nadogradnja oko 620 četvornih metara dodatnog prostora. Dogradnjom, nadogradnjom te prenamjenom zgrade od zadanog objekta dobit će se koristan i udoban prostor podijeljen na pet etaža predviđen za smještaj 48 umirovljenika u 32 smještajne jedinice.

Osiguravanje smještajnih kapaciteta za umirovljenike na području Grada Dubrovnika jedan je od prioriteta u segmentu socijalne skrbi ove gradske uprave. Prvi put u 51 godinu pokrenut je novi projekt ovog tipa, dok je za dom ispod Opće bolnice dozvola u postupku ishođenja, odnosno predan je glavni projekt. Dodatnih 200 stalnih i 70 dnevnih korisnika, uz 48 korisnika doma u gradnji, značajno će podignuti kvalitetu i dostojanstvo života stanovnika Grada Dubrovnika treće životne dobi.

Vijeće za prevenciju kriminaliteta izvjestilo o padu stope kriminaliteta u Dubrovniku

Vijeće za prevenciju kriminaliteta i remećenja javnog reda i mira Grada Dubrovnika održalo je 16. prosinca svoju redovitu sjednicu, kojoj je predsjedavao Dživo Brčić, pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo.

Vijeće je primilo na znanje izvješća dubrovačkih osnovnih škola o provedbi školskih preventivnih programa te izvješće o funkcioniranju vijeća za prevenciju kriminaliteta gradskih kotareva. Ponovno je kao glavni problem istaknuta prevelika razina buke, poglavito u povijesnoj gradskoj jezgri i kontaktnim zonama. Članovi Vijeća iznijeli su niz konkretnih primjera koji onemogućavanju učinkovitiji nadzor i sankcioniranje prekršitelja. To se najviše odnosi na predugo trajanje prekršajnih i kaznenih postupaka te nedovoljan obuhvat kaznenih djela, poglavito onih s elementima nasilja.

U raspravi o poboljšicama gradskih dokumenata iz oblasti Vijeća za prevenciju kriminaliteta, Matilda Krile Prkoča, službenica ovlaštena za privremeno obavljanje poslova pročelnice za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu, izvjestila je da je u tijeku izrada izmjena i dopuna Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti i Odluke o komunalnom redu. Predložit će se veće ovlasti komunalnih redara u svrhu učinkovitije prevencije, ali i sankcioniranja prekršitelja komunalnog reda.

Članovi Vijeća izvjestili su o stanju kriminaliteta na dubrovačkom području u 2021. Ohrabrujuća je činjenica da je ukupan broj kaznenih dijela za 9% manji u odnosu na 2020. godinu, iako je ove godine zabilježen veliki rast broja turista i posjetitelja. Posebno ohrabruje činjenica da je broj kaznenih djela za čak 25% manji od višegodišnjeg prosjeka u razdoblju prije pandemije. Broj kaznenih djela obiteljskog nasilja manji je za 27% u odnosu na prethodnu godinu i oko 10% manji od višegodišnjeg prosjeka u razdoblju prije pandemije. Prekršaja protiv javnog reda i mira manje je za 19% nego u 2020. Broj ovih prekršaja je u padu već pet godina zaredom. Zabilježen je jedino porast maloljetničke delinkvencije od 30% u odnosu na 2020, no ova vrsta kriminaliteta sudjeluje sa svega 3% u ukupnom kriminalitetu i najvećim se dijelom odnosi na imovinski kriminalitet.

Akcija “Podijelimo radost Božića”: Grad Dubrovnik za potrebite u Glini

Grad Dubrovnik se i ove godine odazvao tradicionalnoj humanitarnoj akciji „Podijelimo radost Božića“ Caritasa Dubrovačke biskupije.

Pakete s namirnicama u vrijednosti od pet tisuća kuna predstavnicima Caritasa na Brsaljama uručili su gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić.

Cilj ovogodišnje akcije jest prikupljanje pomoći za potrebite obitelji s područja Gline.

Akcija se na Brsaljama odvija danas do 16 sati, a nastavit će se i u nedjelju, 19. prosinca od 9 do 13 sati, a prikupljaju se paketi s nekvarljivim namirnicama (ulje, šećer, brašno, tjestenina, riža, konzervirana hrana, kava, slatkiši, čokolada).

Gradonačelnik upalio četvrtu adventsku svijeću

Na adventskom vijencu ispred Kneževog dvora i Katedrale, upaljena je ove subote i četvrta adventska svijeća. Svijeću mira upalio je gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković.

Molitveni dio programa predvodili su župa sv. Andrije i katedralna župa Velike Gospe. Program se održava u organizaciji Grada Dubrovnika i Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju Dubrovačke biskupije.

Nakon molitvenog dijela, uslijedilo je druženje uz prikle i čaj.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *