Raspisana javna nabava za rekonstrukciju javne rasvjete
Nakon provedenog postupka javnog savjetovanja za projekt rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika, danas je pokrenut i postupak javne nabave za izvođenje projekta. Postupak je otvoren do 10. lipnja, do kada se prikupljaju ponude za nabavu robe, odnosno izvršenje predmetnih usluga, procijenjene na 14 milijuna kuna, a što će u konačnici doprinijeti značajnim uštedama.
Projekt cjelovite rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika obuhvaća 3739 zastarjelih rasvjetnih tijela na širem gradskom području. Postojeći sustav sastoji se od 46 različitih tipova energetski neučinkovitih i ekološki neprihvatljivih svjetiljki, koje će se ovim projektom zamijeniti visoko efikasnim LED svjetiljkama. To će doprinijeti zaštiti okoliša i povećanju energetske učinkovitosti sustava javne rasvjete.
Novčana ušteda na troškovima električne energije koja će se postići ovom rekonstrukcijom, u odnosu na zatečeno stanje, veća je od dva milijuna kuna na godišnjoj razini, a dodatno će se značajno smanjiti i troškovi održavanja sustava.
Grad Dubrovnik predmetnu investiciju financira kreditom HBOR-a s rokom otplate od sedam godina te fiksnom kamatnom stopom od 0,5 posto.
Održane radne skupine u sklopu izrade Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik 2021. – 2027.
Grad Dubrovnik nositelj je procesa izrade Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik za razdoblje 2021. – 2027. godine. Riječ je o srednjoročnom aktu koji se izrađuje kao temeljni dokument strateškog planiranja Urbanog područja Dubrovnik putem ITU mehanizma, a koje obuhvaća Grad Dubrovnik, Općinu Dubrovačko primorje, Općinu Konavle te Općinu Župa dubrovačka.
Njime se usmjerava budući razvoj jedinica lokalne samouprave u sastavu Urbanog područja Dubrovnik te provedba integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU) u skladu s lokalnim potrebama, strateškim odrednicama nadređenih strateško planskih dokumenata te u skladu s mogućnostima financiranja iz EU fondova u razdoblju 2021. – 2027.
U okviru pripreme i izrade Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik provedene su participativne aktivnosti u formatu radnih skupina koje su uključile dionike iz javnog, privatnog i civilnog sektora ovisno o tematskom području koje je radionica obrađivala. Participativne aktivnosti obuhvaćale su provedbu četiri radne skupine koje su se održale 5. i 6. svibnja 2022. godine u Lazaretima.
Podaci prikupljeni putem prethodno dostavljenih podataka te održanih participativnih radionica sa dionicima, koristit će se prilikom dorade analize stanja te izrade strateškog okvira koji će definirati ciljeve, prioritete, mjere i aktivnosti koje će jedinice lokalne samouprave unutar Urbanog područja Dubrovnik provoditi u cilju postizanja održivog, teritorijalno ujednačenog i strateški usmjerenog razvoja do 2027. godine.
ULAGANJA U SPORTSKU INFRASTRUKTURU: Gradu Dubrovniku odobreno 1,2 milijuna eura bespovratnih sredstava za dizalicu topline za gradski bazen
Za projekt “Ugradnja sustava dizalica topline s morskom vodom za potrebe Gradskog bazena u Dubrovniku“ Gradu Dubrovniku dodijeljena su bespovratna sredstva Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u iznosu od 1.2 milijuna eura. Realizacijom investicije ostvarit će se značajna ušteda na potrošnji energenata od čak milijun kuna na godišnjoj razini, a novac koji se trošio na održavanje infrastrukturnih objekata gradska uprava preusmjerit će na financiranje daljnjeg razvoja dubrovačkog sporta.
U sklopu rekonstrukcije strojarnice objekta, predviđena je demontaža starog sustava toplovodnog kotla na lož ulje kapaciteta 1,3 MW s novim modernim sustavom dizalice topline morska voda / voda jednakog kapaciteta. Cilj je zamijeniti staru fosilnu tehnologiju lož ulja s modernim sustavom obnovljivih izvora energije koji pruža neprekidan izvor grijanja s morskom vodom koja djeluje kao stabilan i pouzdan toplinski izvor i ponor. Grijanje vode uglavnom predstavlja veliki postotak potrošnje energije, kako u domovima tako i u sportskim te poslovnim objektima. Gledano na godišnjoj razini, rekonstrukcijom strojarskog sustava iskorištavanjem mora tehnologijom dizalice topline za zagrijavanje vode u velikom i malom bazenu te zagrijavanje samog objekta moglo bi se uštedjeti gotovo 100% ukupne godišnje potrošnje lož ulja.
Ugradnja sustava dizalica topline sa strane emisije ugljikovog dioksida (CO2) ima izrazito pozitivne učinke. Kada sustav dizalica topline zamjenjuje ili nadopunjuje klasične načine zagrijavanja vode značajno se smanjuju emisije štetnih plinova, te se pomaže u sferi klimatskih promjena na globalnoj razini, ali se također značajno podiže i kvaliteta zraka na lokalnoj razini. Procijenjeno smanjenje emitiranja ugljikovog dioksida nakon implementacije projekta je tisuću tona na godišnjoj razini.
Ukupna vrijednost projekta je 1.4 milijuna eura, a odobren iznos bespovratnih sredstava je 1.2 milijuna eura što iznosi 85 posto vrijednosti projekta. Sustav će se financirati u okviru Otvorenog poziva na dostavu projektnih prijedloga „Proizvodnja energije iz mora“.
Projekt je financiran iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP). EGP financijski mehanizam pridonosi smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jačaju bilateralnu suradnju između država darovateljica (Island, Lihtenštajn i Norveška) i država korisnica. Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je u ulozi Upravitelja Programa „Energija i klimatske promjene“.
Sukladno usvojenoj Strategiji razvoja sporta i sportske infrastrukture Grad Dubrovnik je nakon dugo godina krenuo s ulaganjem u sportsku infrastrukturu pa je tako konačno obnovljena zgrada Jugovog bazena u Gružu, nogometni teren u Gospinom polju, uređena judo dvorana u Mokošici, jedriličari su dobili nove prostore, a školske dvorane su energetski obnovljene čime je ostvarena značajna ušteda na energentima. Ulaganja u sportske objekte nastavljaju se dalje uređenjem Lapadskog stadiona, za kojeg se očekuje odluka o raspisivanju natječaja za projektiranje i gradnju te najvećim ulaganjem u sportsku infrastrukturu, gradnjom multifunkcionalne sportske dvorane u kojoj će Dubrovnik 2025. ugostiti Svjetsko prvenstvo u rukometu.
Grad Dubrovnik isplatio subvencije za podstanarstvo za 215 korisnika
U sklopu Mjera socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2022. godinu, iz gradskog su proračuna isplaćena sredstva za podstanarstvo osobama i obiteljima slabijeg materijalnog statusa.
Za mjesec travanj ukupno je isplaćeno 271 tisuća kuna za 215 korisnika. Vrijedi podsjetiti kako se na godišnjoj razini za realizaciju ove mjere izdvaja 2.9 milijuna kuna.
Naime, temeljem Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa, korisnici mjere ostvaruju mjesečni iznos subvencije od 500 kuna za samce, 700 kuna za dvočlano kućanstvo, 800 kuna za tročlano, odnosno 1500 kuna za četveročlano kućanstvo.
Osim navede mjere, Grad Dubrovnik isplaćuje i subvenciju za podstanarstvo mladim osobama do 35 godina života.
Mjere socijalnog programa za 2022. predstavljaju kontinuitet socijalne politike gradske uprave u osiguravanju postojećeg i poboljšanju životnog standarda te socijalnom uključivanju građana, naročito onih slabijeg imovinskog stanja.
NOVA BESPOVRATNA SREDSTVA ZA RAZVOJ ELAFITA: Lopudu energetski učinkovita rasvjeta
Donesena je Odluka o odabiru projekata za Program razvoja otoka u 2022. godini od strane Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, a među projektima kojima se odobrava financiranje je i ”Nabava i implementacija energetski učinkovite javne rasvjete na otoku Lopudu”.
Projekt, kojeg je na Javni poziv Ministarstva prijavio Grad Dubrovnik, ostvario je sufinanciranje u iznosu od 173.000,00 kuna, što iznosi oko 50% ukupne investicije.
Grad Dubrovnik razvija se održivim smjerom kroz provedbu projekata energetske učinkovitosti i obnovljivih izvore energije te se s tim ciljem provodi i cjelovita rekonstrukcija i modernizacija sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika, što će osim financijskih ušteda doprinijeti zaštiti okoliša i povećanju energetske učinkovitosti sustava javne rasvjete.
Nastavno na ova nastojanja prijavljen je i navedeni projekt za energetski učinkovitu javnu rasvjetu na otoku Lopudu, čija je ukupna vrijednost investicije 352.811,25 kuna, a odobrena bespovratna sredstva Ministarstva osigurat će gotovo polovicu potrebnog iznosa.
PROVEDBA PLANA UPRAVLJANJA – Za predstavnicu GK Pile-Kono izabrana Katarina Doršner
Održana je prva u nizu radionica za izbor predstavnika Izvršnog odbora Upravljačke komisije Plana upravljanja, na kojoj je tajnim glasovanjem za predstavnicu gradskog kotara Pile-Kono jednoglasno izabrana vijećnica Katarina Doršner.
Naime, uspostava upravljačke strukture jedan je od prvih koraka provedbe Plana, a tijelo upravljanja bit će Upravljačka komisija koja se sastoji od Upravnog odbora i Izvršnog odbora.
Proces izbora kandidata za Izvršni odbor iz redova gradskih kotareva vrši Zavod za obnovu Dubrovnika kao glavni koordinator za provedbu Plana upravljanja u suradnji s Dubrovačkom razvojnom agencijom DURA. Predstoji odabir još jednog predstavnika preostalog kontaktnog područja (GK Grad, GK Ploče, GK Gruž-Lapad-Montovjerna) te predstavnika udruga civilnog društva i privatnog sektora.
Preostalih sedam članova predstavljat će: dva člana iz Ministarstva kulture i medija, od kojih jedan predstavnik Konzervatorskog odjela; potom predstavnik Grada Dubrovnika, Zavoda za obnovu Dubrovnika, Zavoda za prostorno uređenje Dubrovačko-neretvanske županije, Javne ustanove Rezervat Lokrum i Sveučilišta u Dubrovniku. Svih 13 članova Izvršnog odbora na prijedlog gradonačelnika imenuje Gradsko vijeće Grada Dubrovnika.
Upravni odbor čini pet članova: ministrica Ministarstva kulture i medija RH, gradonačelnik Grada Dubrovnika, župan Dubrovačko-neretvanske županije, predstavnik građana – stanovnika područja svjetskog dobra (predsjednik Vijeća Gradskog kotara Grad) i predstavnik udruga civilnog društva. U nadležnosti Upravnog odbora je praćenje provedbe Plana upravljanja u cijelosti.
Izvršni odbor je kroz svoj rad odgovoran za učinkovitu koordinaciju i provođenje aktivnosti Plana upravljanja, o čemu podnosi izvješća Upravnom odboru. Upravljačka komisija dužna je osigurati uvjete za očuvanje resursa baštine i za mogućnost služenja baštine javnom interesu, pri čemu ima mogućnost i obvezu savjetovanja sa stručnjacima za relevantna područja. Za svoj rad i sudjelovanje u radu Upravljačke komisije, članovi Upravnog odbora i Izvršnog odbora ne primaju naknadu.
Podsjetimo, cilj Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a „Starim gradom Dubrovnikom“ je osigurati dugoročan sustav upravljanja koji će omogućiti očuvanje kvalitete, izvornosti i cjelovitosti svjetskog dobra, kao i sastavnica koje potvrđuju izvanredne univerzalne vrijednosti, istodobno održavajući kvalitetu života građana i aktivnu multifunkcionalnu namjenu gradskog središta.
LOKRUM SPREMAN ZA SEZONU Gradonačelnik Franković obišao posebni rezervat šumske vegetacije
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković u pratnji ravnateljice Javne ustanove Rezervata Lokrum Nikoline Grković te predsjednice Upravnog vijeća JU Zrinke Raguž ususret novoj sezoni, koja je službeno otvorena polaskom prvog broda prije nešto više od mjesec dana, obišao je posebni rezervat šumske vegetacije na Lokrumu.
Lokum je i ovu sezonu spremno dočekao sve svoje posjetitelje. Otok se kontinuirano održava, a posebna pažnja pridaje se zaštiti i očuvanju šume te hortikulturnom praćenju parkovnog dijela otoka. Ravnateljica je prezentirala i novi sustav za navodnjavanje travnatih površina, kojeg su djelatnici Ustanove ugradili na gornjoj i donjoj livadi, kao i na površini bivšeg rasadnika. Između ostalog, prikazano je na koji način se u suradnji s Institutom za more i priobalje uređuju i hortikulturno održavaju Botanički vrt i staze.
Ravnateljica Grković istaknula je kako je u potpunosti uređen biljni pokrov u Maksimilijanovim vrtovima te kako je šuma na otoku Lokrumu u dobrom stanju, u odnosu na pojavu i djelovanje mediteranskog potkornjaka, s obzirom da se kontinuirano provode mjere zaštite šume.
Na Lokrumu je u tijeku i projekt obnove Benediktinskog samostana i Maksimilijanovog ljetnikovca za kojeg su, podsjetimo, krajem 2021. godine odobrena sredstva pomoći od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost namijenjena izradi projektne dokumentacije u svrhu uspostave Interpretacijsko-edukativnog i istraživačkog centra Lokrum.
Ravnateljica Nikolina Grković izvijestila je gradonačelnika i o implementaciji hidrantske mreže visoke zone, projekta koji će uskoro biti spreman za ishođenje uporabne dozvole. Ujedno je predstavila promišljanja o ugradnji novog sustava odvodnje otpadnih voda koji bi u budućnosti zamijenio biojame, restauraciji staze od Portoča do samostana, kao i Botaničkog vrta i njegovog budućeg razvoja, s naglaskom na unaprjeđenje postojećeg staklenika izgradnjom novog, odnosno osposobljavanje radnih prostora što će omogućiti rani uzgoj biljaka.
Gradonačelnik na 30. proljetnoj konferenciji EU tijela za zaštitu podataka
Gradonačelnik Franković, ujedno i izaslanik predsjednika Hrvatskog sabora i saborski zastupnik, sudjelovao je danas na 30. proljetnoj konferenciji EU tijela za zaštitu podataka, koja se održava 19. i 20. svibnja u Cavtatu, a u ulozi domaćina je po prvi put Hrvatska agencija za zaštitu osobnih podataka.
”Pravilno upravljanje i zaštita osobnih podataka jedna je od najvažnijih briga u današnjem digitalnom svijetu i zahtijeva stalnu pažnju i poboljšanje budući da se redovito pojavljuju novi izazovi. Iskreno se nadam da će iskustva razmijenjena između nacionalnih tijela i sudionika pomoći u poboljšanju cjelokupnog područja zaštite podataka”, naglasio je gradonačelnik Franković.
Proljetna konferencija je stalna i najveća konferencija europskih povjerenika za zaštitu osobnih podataka koja se održava najmanje jednom godišnje i na kojoj se razmjenjuju iskustva o temama iz područja zaštite osobnih podataka, donose zaključci i prijedlozi za odgovarajuća tijela EU.
Domouprava prijavila projekte energetske obnove zgrada za EU sufinanciranje
Domouprava Dubrovnik, zajedno s predstavnicima suvlasnika višestambenih zgrada, uspješno je podnijela projektne prijedloge za obnovu zgrada u sklopu Javnog poziva raspisanog od strane Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. Riječ je o natječaju u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. te na ovaj način Domouprava usmjerava svoje poslovanje korištenju EU sredstava.
Podneseno je ukupno osamnaest projektnih prijedloga za bespovratna sredstva za integralnu energetsku obnovu zgrada s područja Grada Dubrovnika. Prijavljeni projekti obuhvatili su prvenstveno obnove fasada i krovišta, a što će u konačnici rezultirati značajnom uštedom energije za grijanje u odnosu na stanje prije obnove. Za integralnu energetsku obnovu predviđeno je sufinanciranje do 60% troškova projekta. Najniži iznos bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih troškova pojedinačnog projektnog prijedloga iznosi 150 tisuća kuna, a najviši čak 22 milijuna kuna.
Pripremom i prijavom ovakvih projekata, gdje se energetskim obnovama postižu financijske uštede i manji utjecaj na okoliš, Grad Dubrovnik nastavlja svoj rad na održivosti i korištenju bespovratnih EU sredstva za podizanje kvalitete života građana Dubrovnika.
DUBROVAČKA STANOGRADNJA: U tijeku rješavanje pristiglih prigovora
Nakon provedenog Javnog poziva za prikupljanje zahtjeva za davanje u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području Grada Dubrovnika te objave prijedloga Liste reda prvenstva, gradska uprava je prije samog početka propisanog roka za podnošenje prigovora omogućila svim podnositeljima zahtjeva uvid u dokumentaciju uz obrazloženje od strane Povjerenstva za administrativnu provjeru. Uvidu je pristupilo 110 podnositelja zahtjeva.
Od ukupno 136 podnesenih zahtjeva koji nisu zadovoljili administrativnu provjeru pristigao je 21 prigovor Povjerenstvu za rješavanje prigovora. Ovo Povjerenstvo, kojeg čini devet članova od kojih dvije službenice Grada Dubrovnika te sedam gradskih vijećnica i vijećnika, održalo je u srijedu 18. svibnja prvu sjednicu na kojoj su razmotrili sve pristigle prigovore.
Nakon što Povjerenstvo za rješavanje prigovora donese Odluke o prigovorima te ih uputi podnositeljima, na prijedlog Povjerenstva za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova utvrdit će se Konačna lista reda prvenstva. Konačna lista objavit će se na internetskoj stranici Grada Dubrovnika i oglasnoj ploči Grada Dubrovnika.
Podnositelji zahtjeva koji su zadovoljili odredbama Javnog poziva pisanim će putem biti pozvani na odabir stana i sklapanje Ugovora o najmu stana.
Izrađeno idejno rješenje rekonstrukcije ljetnikovca Bozdari- Škaprlenda
Idejno rješenje rekonstrukcije ljetnikovca Bozdari–Škaprlenda, gradonačelniku Matu Frankoviću, zamjenici gradonačelnika Jelki Tepšić i ravnateljici Zavoda za obnovu Dubrovnika Mihaeli Skurić sa suradnicima predstavile su predstavnice izrađivača, tvrtke Proto arch d.o.o.
Projektom rekonstrukcije ljetnikovca predviđena je uspostava interpretacijskog centra kao centra za posjetitelje. Rekonstrukcijom ladanjske kuće predviđa se formiranje polivalentnog prostora, unutar kojeg će biti moguća organizacija raznih kulturnih, prezentacijskih, izložbenih i društvenih manifestacija. Neposredno uz zapadni vrt ljetnikovca projektom predviđena je rekonstrukcija gospodarskog objekta, a unutar istog će se smjestiti sanitarni prostori za posjetitelje centra, ugostiteljski sadržaj, strojarnica te spremišni prostor. Istočni, južni i zapadni vrt ljetnikovca u budućnosti će biti javnog karaktera.
Kroz analizu niza prostornih prednosti i ograničenja, te zahtjeva prostorno-planske dokumentacije definiranim idejnim rješenjem očuvat će se izvorne funkcije ljetnikovca te dodati nove, sukladno suvremenim potrebama i ciljevima osiguranja samoodrživosti objekta te cjelogodišnjeg djelovanja na korist lokalnog stanovništva kao i posjetitelja.
Konzervatorski odjel u Dubrovniku odobrio je navedeno idejno rješenje kao i prethodno izrađeni Programski zadatak za rekonstrukciju ljetnikovca Bozdari u Rijeci dubrovačkoj.
Zavod za obnovu Dubrovnika, kao voditelj i naručitelj projekta, nastavlja s aktivnostima pripreme tehničke dokumentacije za rekonstrukciju kompleksa, pri čemu se oslanja na sredstva iz proračuna Grada Dubrovnika, namjenska sredstva od povrata uloženih sredstava te na sredstva Ministarstva kulture i medija temeljem uspješnih prijava na Javne pozive za programe zaštite nepokretnih kulturnih dobara.
DIGITALNI NOMADI U GRADU Ambasadorice inicijative održale interaktivnu radionicu u Lazaretima
Nakon nedavno održane radne konferencije “Work. Place. Culture.”, kao dio jedinstvene turističke inicijative usmjerene prema učvršćivanju Dubrovnika kao Digital Nomad Friendly cjelogodišnje destinacije, nastavljaju se brojne aktivnosti promoviranja grada kao idealnog odredišta za digitalne nomade.
Digitalne nomatkinje, bivše zaposlenice svjetski priznate društveno-poslovne mreže Linkedln i uspješne mlade poduzetnice Mandy Fransz i Yvette Pelgrom u Lazaretima su danas održale interaktivnu radionicu koja je okupila digitalne nomatkinje koje borave u Dubrovniku. Radionici je nazočila i zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić.
Digitalne nomatkinje Pelgrom i Fransz u ovoj su prigodi s prisutnima podijelile iskustva i savjete rada s klijentima koji rade na daljinu i borave u različitim destinacijama. Iznijele su također vlastite spoznaje i promišljanja o radu u najvećoj profesionalnoj mreži Linkedlnu koja broji milijune članova diljem svijeta, prezentiravši pritom potencijale virtualnog i globalnog povezivanja koji omogućuju slobodu, fleksibilnost i produktivnost.
Ambasadorice ovog vrijednog turističkog projekta u kojem Dubrovnik visoko kotira kao destinacija u pogledu privlačenja nomada, usuglasile su se kako putovanja predstavljaju i čine sastavni dio nomadskog života, ali i da u konačnici omogućuju upoznavanje novih odredišta i drukčijeg načina rada, približavanje lokalnoj zajednici i njihovoj kulturi života.
Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić iskazala je u ovoj prilici zadovoljstvo nastavkom aktivnosti koji mogu pridonijeti prepoznatljivosti i promociji Dubrovnika kao prijateljske sredine za digitalne nomade i poduzetnike koji djeluju virtualnim putem. Dodala je kako su interaktivne radionice poput ove današnje još jedan korak u nadograđivanju inicijative koja je uključila dionike iz različitih područja poslovanja.
THE TRAVEL DETECTIVE PETER GREENBERG Još jedna izvrsna promocija Dubrovnika na američkom tržištu
Dubrovnik kao naslovna priča u ovotjednoj emisiji ”The Travel Detective”, jedne od najuspješnijih američkih turističkih emisija PBS televizije, autora Petera Greenberga, još je jedna izvrsna promocija na važnom turističkom tržištu za Dubrovnik.
Hidden Gems of Dubrovnik, u prijevodu: Skriveni dragulji Dubrovnika, premijerno će biti prikazani ovu subotu, 21. svibnja, na čikaškoj PBS postaji u sklopu 7. sezone serije The Travel Detective. Zatim će se emitirati na PBS postajama diljem SAD-a i biti dostupan za streaming na Amazon Prime i Apple TV+.
Peter Greenberg, višestruki dobitnik nagrade Emmy i glavni urednik CBS Travela, priznati istraživački novinar te vrhunski poznavatelj turističkih tema, materijale za svoju emisiju snimao je u Dubrovniku u listopadu pandemijske 2020. godine. Uz impresivne snimke grada, donosi i priče među kojima u najavnom videu ističe onu o Muzeju Domovinskog rata na Srđu.
Emisija je snimana u suradnji Hrvatske turističke zajednice i TZ grada Dubrovnika, kao dio aktivnosti usmjerenih na promociju Dubrovnika na najvažnijim emitivnim tržištima. ”The Travel Detective” prikazuje se u redovnom programu PBS nekomercijalne televizije, koja uz nacionalni ima i 300 lokalnih TV programa sa 70 milijuna stalnih gledatelja, a njihove web stranice mjesečno ostvaruju više od 15 milijuna posjeta.
U nastavku se može vidjeti najava emisije:
https://petergreenberg.com/2022/05/17/the-travel-detective-season-7-episode-2-promo/