Završen postupak izvlaštenja za cestu Tamarić u Mokošici, stekli se preduvjeti za početak realizacije
Provođenjem postupka izvlaštenja ispunjeni su svi preduvjeti za raspisivanje javne nabave za izvođenje radova na izgradnji spojne ceste Tamarić koja će spajati Osnovnu školu Mokošica s nerazvrstanom cestom Lozica-Mokošica-Komolac-Sustjepan.
U predmetnom postupku Upravni odjel za opću upravu i imovinsko-pravne poslove Dubrovačko-neretvanske županije donio je rješenja prema kojima su pravomoćno izvlaštene sve nekretnine koje ulaze u trasu nove ceste Tamarić te je Grad Dubrovnik, kao korisnik izvlaštenja, na ime naknade vlasnicima izvlaštenih nekretnina isplatio ukupno 9.091,752,47 kuna, dok je za naknade za usluge vještačenja isplaćeno ukupno 203.527,93 kuna. Za projekt Tamarić dosad su isplaćena ukupna sredstva u iznosu od 9.295.280,40 kuna.
Podsjetimo, nova prometnica planira se kao dvosmjerna s obostranim nogostupom i ukupnom pripadajućom infrastrukturom unutar trupa prometnice. Ukupna duljina zahvata iznosi 895 metara od čega 275 metara otpada na križanje na nerazvrstanoj cesti Lozica-Mokošica-Komolac-Sustjepan, a 620 metara na novu spojnu prometnicu. Formirat će se odvojene trake za lijeve i desne skretače s nogostupom uz sjeverni rub kolnika, a predviđena je i izgradnja prijelaza preko potoka Tamarić na spojnoj cesti.
Izgradnjom spojne ceste povećat će se funkcionalnost cestovne mreže Nove Mokošice i rasteretiti postojeće križanje s bivšom županijskom cestom. Zahvat uvelike rješava i dugogodišnji prometni problem roditelja čija djeca pohađaju nastavu u OŠ Mokošica jer će se izgradnjom ove ceste osigurati i uredno prometovanje do škole.
S obzirom da procijenjena vrijednost ove važne investicije u cestovnu infrastrukturu iznosi 25 milijuna kuna Grad Dubrovnik planira se javiti na jedan od predstojećih natječaja za financiranje navedenog projekta sredstvima iz fondova Europske unije.
INICIJATIVA POMOĆI ZA STANOVNIKE SISAČKO-MOSLAVAČKE ŽUPANIJE Gradonačelnik Franković obišao izlagače autohtonih proizvoda
Gradonačelnik Mato Franković obišao je ispred Palače Sponza obrtnike is Siska i okolnih mjesta koji su izložili za prodaju svoje autohtone proizvode, u sklopu inicijative pomoći stanovnicima Sisačko-moslavačke županije.
Odazovite se i kupnjom tradicijskih proizvoda i gastronomskih delicija do 8. srpnja podržite male poduzetnike s potresom pogođenog područja. Ovaj konkretan model pomoći stanovnicima sisačkog područja dogovoren je između gradonačelnika Mata Frankovića i župana Sisačko-moslavačke županije Ivana Celjaka.
NASTAVLJA SE INTERES SVJETSKIH MEDIJA ZA DUBROVNIK Gradonačelnik Franković dao niz intervjua na temu održivog turizma
Novinar francuskog financijskog dnevnika Les Echos sa sjedištem u Parizu, Frank Niedercorn, razgovarao je s dubrovačkim gradonačelnikom Matom Frankovićem na temu turizma, a ovom ga je prilikom gradonačelnik upoznao s mjerama koje je Grad Dubrovnik proveo u proteklom razdoblju s ciljem smanjenja utjecaja prekomjernog turizma na život građana. Istaknuo je mjere usmjerena prema posjetiteljima s cruisera, dnevnim posjetiteljima i onima koji u Dubrovniku borave više dana, gdje je kao jednu od najnovijih istaknuo uvođenje Dubrovnik passa. Gradonačelnik Franković ujedno je izrazio zadovoljstvo trenutačnim brojem posjetitelja koji se kreću u rasponu od 70 do 80 posto brojki iz 2019. godine.
Razgovarali su i o budućim investicijama poput one u cruise terminal u Luci Dubrovnik, ali i novim industrijama komplementarnim turizmu, poput IT i filmskog sektora, a koje Dubrovnik namjerava razvijati na svom području.
O turističkim temama i uspješnom provođenju mjera gradonačelnik Franković razgovarao je i s dopisnicom Bloomberg News, vodeće svjetske financijske novinske organizacije, Jasminom Kuzmanović. Dotakli su se i tema uvođenja eura te ulasku Hrvatske u Schengen.
”Schengen će našim građanima i turistima olakšati putovanja, a euro je sjajna stvar za Hrvatsku, posebno za nas koji smo turistički grad”, kazao je gradonačelnik Mato Franković.
Proteklih dana gradonačelnik Franković dao je intervjue i za belgijski Het Laatste Nieuws, koji će Dubrovnik predstaviti u nizu članaka u kojima će pisati o najpoznatijim europskim turističkim odredištima te za časopis British Airwaysa High-Life, koji će biti objavljen u reportaži o Hrvatskoj u sklopu serije reportaža o postpandemijskom oporavku turizma. Het Laatste Nieuw, najprodavanije su belgijske novine s oko 2,3 milijuna čitatelja dok High-Life doseže 5,8 milijuna članova Executive Cluba mjesečno u digitalnom formatu i 35 tisuća odabranih primatelja.
Izrađuje se projekt za novi vrtić u Gospinom polju kapaciteta 122 djece
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i suradnici održali su radni sastanak s ravnateljicom Dječjeg vrtića Pčelica Dijanom Brkić i ravnateljicom Dječjih vrtića Dubrovnik Franicom Lasić koja je sudjelovala putem video poziva. Teme sastanka bile su osiguravanje novih kapaciteta za nadolazeću pedagošku godinu te adaptacija postojećih i izgradnja novih objekata za obavljanje djelatnosti predškolskog odgoja.
Grad Dubrovnik izradio je idejni projekt za vrtić u prostoru Biskupskog dvora u Gospinom polju koji će primati 122 jasličke i vrtićke djece, čime će se dugoročno riješiti problem nedostatka kapaciteta u Dječjim vrtićima Dubrovnik. Zgrada na četiri etaže, bruto građevinske površine 1147 kvadratnih metara, s oko 100 kvadratnih metara otvorenog prostora, primit će ukupno sedam skupina od čega šest vrtićkih i jednu jasličku. Osigurana su financijska sredstva za izradu glavnog projekta koji se očekuje do 1. listopada nakon čega će se provesti javna nabava i započeti radovi, a novi vrtić trebao bi 1. rujna 2023. otvoriti vrata za male polaznike.
Ravnateljice su izvijestile gradonačelnika Frankovića kako se trenutno na listi čekanja za upis u vrtić nalazi 82 djece s 80 bodova i više, koja udovoljavaju svim propisanim uvjetima za upis i kojima su oba roditelja zaposlena. Naime, Dječjim vrtićima pod ingerencijom Grada Dubrovnika pristiglo je ukupno 420 zahtjeva za upis u novu pedagošku godinu 2022./2023. godinu. Dječjem vrtiću Pčelica predan je 131 zahtjev, dok su Dječji vrtići Dubrovnik zaprimili 289 prijava.
Kako je istaknuto, posljednjih godina nije zabilježen značajan porast broja prijava. Na optimalan broj djece u skupini utječe značajan porast djece s poteškoćama u razvoju kojima je potreban asistent. U svaku odgojnu skupinu gradskih vrtića uključeno je barem jedno dijete s teškoćama u razvoju, s ciljem njihove socijalizacije i integracije u skupini. Pročelnik Brčić izvijestio je kako je u 2022. godini pristiglo manje zahtjeva od 2017. godine, međutim, broj djece koje trebaju pomoć asistenata porastao je te ih je sada 35. Istovremeno, za 53 djece predškolske dobi određena je odgoda polaska u osnovnu školu.
Gradska uprava svakodnevno poduzima korake u cilju pronalaska adekvatnih prostora koji bi se mogli prenamijeniti u objekte za obavljanje djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja te premostio trenutni nedostatak kapaciteta. U tijeku su dogovori za dva nova prostora koje je moguće adaptirati do 1. rujna 2022., jedan se nalazi na užem području grada, a drugi prostor je u Mokošici. Svi prostori moraju ispunjavati stroge pedagoške standarde i minimalne tehničke uvjete.
Grad Dubrovnik u svibnju je već otvorio dodatni prostor u vrtiću Pile 2 gdje je upisano 26 djece jasličke dobi, od kojih četvoro s poteškoćama u razvoju. U Mokošici će se se urediti dodatan prostor s pripadajućim dvorištem za 15 djece, a vrtić Izviđač također će proširiti kapacitet za dodanih desetoro djece u novoj pedagoškoj godini.
Istovremeno, Grad Dubrovnik nastavlja realizaciju novih kapitalnih ulaganja u objekte predškolskog odgoja, prvenstveno nadogradnju vrtića Pčelica, za koji je ishođena građevinska dozvola, i novi vrtić u Komolcu. Gradnja dječjih vrtića u Komolcu i Mokošici kandidirat će se za financiranje iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026.
Podsjetimo, u posljednjih pet godina u dječje vrtiće i osnovne škole ukupno je uloženo više od 200 milijuna kuna. Vrtić ‘Palčica’ nadograđen je dodatnim objektom, a u vrtiću ‘Mala kuća’ izvršena je adaptacija postojeće zgrade te je otvoren novi dio vrtića u Zatonu, sveukupno je otvoreno 14 novih vrtićkih/jasličkih grupa. Vrtići Ciciban i Izviđač u potpunosti su energetski obnovljeni europskim i nacionalnim sredstvima.
Proveden je i 14 milijuna kuna vrijedan EU projekt Grad za djecu zahvaljujući kojemu je nabavljena nova, vrijedna oprema, uvedeni su novi programi i provedene brojne edukacije, vlastitim sredstvima nastavio se financirati i poslijepodnevni rad i rad subotom u vrtićima.
Postavljena dizala za osobe s invaliditetom na Šipanu i Koločepu
Postavljanjem dizala za osobe s invaliditetom na plažama u Suđurđu na Šipanu te u Donjem Čelu na Koločepu završeno je osposobljavanje dubrovačkih plaža za korištenje osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti za ovogodišnju kupališnu sezonu.
Prethodno su dizala za osobe s invaliditetom postavljena u Zatonu Velikom, u Zatonu kod postaje tamošnje vatrogasne postrojbe te na plažama Mandrač u Solitudu i Copacabana.
Sukladno mjerama i aktivnostima Strategije za izjednačavanje mogućnosti osobama s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021. do 2025. godine, Grad Dubrovnik uređuje i prilagođava plaže na svom području osobama s invaliditetom, na način da se uređuju prilazi, parkirališna mjesta te dizala za spuštanje u more.
S ciljem praćenja stanja dizala te otklanjanja možebitnih kvarova i oštećenja, gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković imenovao je u srpnju 2020. godine koordinacijski tim, čija je zadaća svakodnevno praćenje korištenja dizala i međusobno obavještavanje o stanju te ažurnost u postupku otklanjanja kvarova. Uz voditelja tima i njegovog zamjenika, imenovani su članovi za svaku pojedinu lokaciju, koji su zaduženi za svakodnevno praćenje funkcioniranja dizala, poglavito pravovremeno punjenje i postavljanje baterija za pogon dizala te dojavljivanje možebitnih problema voditelju ili zamjeniku Koordinacijskog tima.
Primjer učinkovite i brze intervencije je ažurno otklanjanje kvara na dizalu na plaži Mandrač prošli vikend. Koordiniranom akcijom voditelja koordinacijskog tima i Gradskog društva Crvenog križa Dubrovnik, koje pored spasilačke službe organizira i svakodnevni nadzor nad korištenjem dizala na toj plaži, dizalo za osobe s invaliditetom već je u ponedjeljak bilo ponovo u funkciji.
Održane radionice u sklopu projekta „Dječji vrtić Bubamara – jedinstveno mjesto odgoja i obrazovanja djece“
U sklopu projekta „Dječji vrtić Bubamara – jedinstveno mjesto odgoja i obrazovanja djece“ u kojemu Grad Dubrovnik sudjeluje kao partner, održana je završna radionica za djecu predškolce koja su sudjelovala u novouvedenim posebnim projektnim programima, kao i interaktivno predavanje stručnog tima za roditelje djece na temu „Zašto nas petogodišnjaci oduševljavaju, ali i izbacuju iz takta“.
Putem projekta financiranog u potpunosti sredstvima Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., uvedeni su novi posebni programi za djecu – program učenja engleskog jezika i glazbeni program te Program rada s roditeljma – kabinet za savjetovanje roditelja. Na predavanju stručnog tima, obrađene su razvojne osobine djece u dobi od 5 i 6 godina, prikazane smjernice za poticanje djeteta u svakodnevnici kroz zajedničko provedeno vrijeme te odgovori na sva postavljena pitanja, dileme i izazove s kojima se roditelji susreću u odgoju svog djeteta.
Naime, u sklopu projekta „Dječji vrtić Bubamara – jedinstveno mjesto odgoja i obrazovanja djece“ ukupne vrijednosti od 1.991.430,70 kuna, uvedeno je produljeno radno vrijeme do 21:30 sati, kao i rad subotom s ciljem usklađivanja radnog vremena vrtića sa stvarnim potrebama roditelja, zaposlili su se odgojitelji potrebni za održavanje novouvedenih programa, djelatnici iz stručnog osoblja i tehničkog osoblja, a financirat će se i brojne edukacije usmjerene ka jačanju stručnih kompetencija te nabavka opreme.
Gradonačelnik na konferenciji za novinare povodom otvaranja 73. Dubrovačkih ljetnih igara
Ususret otvorenju 73. Dubrovačkih ljetnih igara, održana je konferencija za novinare na kojoj je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković zahvalio cijelom timu Igara, na čelu s intendanticom Dorom Ruždjak Podolski na izvrsnoj ovogodišnjoj pripremi, ali i prilagodbi situaciji koju smo imali prethodne dvije godine.
”Dubrovačke ljetne igre, kao jedan od najdugovječnijih festivala u Europi, uspješno brodi dalje. Iako je iza nas puno izazova siguran sam da ćemo zabilježiti sjajne 73. Dubrovačke ljetne igre”, rekao je gradonačelnik Franković.
Intendantica Ruždjak Podolski kazala je kako se ove godine napokon vraćamo na staro te zahvalila Gradu Dubrovniku na potpori. ”Spremni smo za sve izazove i ponosni što i ove godine imamo vlastite dramske produkcije”, istaknula je intendantica Dubrovačkih ljetnih igara.
Riječi zahvale uputila je i opunomoćenica ravnateljice Paulina Njirić, kao i Žaklina Marević, pročelnica Upravnog odjela za poslove župana i Županijske skupštine Dubrovačko-neretvanske.
Od 10. srpnja do 25. kolovoza festivalskoj publici predstavit će se pomno odabrani program koji objedinjuje najkvalitetnije hrvatske i inozemne umjetnike, vlastitu produkciju i vrhunska gostovanja.
Dramski program
I ove godine okosnicu dramskog programa 73. Dubrovačkih ljetnih igara činit će vlastite dramske produkcije od čega dva premijerna naslova i tri reprizne uspješnice.
Prva festivalska premijerna dramska produkcija su Ljubovnici, jedna od najpoznatijih dubrovačkih komedija iz 17. stoljeća. Vrhunac festivalskog dramskog programa zacijelo će biti uprizorenje kultne drame Krvava svadba F. G. Lorce iz 1933. godine, i to po prvi puta na Dubrovačkim ljetnim igrama.
Reprizni dramski program uključuje nagrađivanog Magellijevog Hamleta na Lovrjencu, zatim hvaljenu prošlogodišnju uspješnicu, dobitnicu nagrade Orlando za predstavu u cjelini, Glavu lava Ivana Salečića u režiji Aide Bukvić, te miljenice festivalske publike, kundurice Maru i Katu na Kazermi, autorski projekt Saše Božića u suradnji sa glumicama Natašom Dangubić i Doris Šarić Kukuljicom.
Nastavlja se i suradnja s Hrvatskim narodnim kazalištem iz Zagreba koje će u parku Gradac gostovati s predstavom Genijalna prijateljica, balet Ponos i predrasude, čiju koreografiju i režiju potpisuje ugledni baletni autor suvremenog stila Leo Mujić. Dio plesnog programa bit će i Folklorni ansambl Linđo koji će svojim tradicionalnim nastupima predstaviti bogatu hrvatsku folklornu, plesnu i glazbenu baštinu.
Glazbeni program
Tako će ovog ljeta u sklopu glazbenog programa 73. Igara u atriju Kneževa dvora nastupiti pijanisti Vadym Kholodenko, te Lovro Pogorelić koji će publici predstaviti rijetku integralnu izvedbu Lisztovih Transcedentalnih etida. Nastup će zabilježiti i ruska violinistica Alena Baeva, nakon više godina vraća se i Roman Simović, s pikantnim programom – sonatama Eugèna Ysaÿa, ruski čelist Boris Andrijanov.
Treću godinu za redom na festivalu će se predstaviti i laureati Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić, a to su ovog puta tenor Filip Filipović i flautistica Lucija Stilinović. Pratnju će im pružiti Dubrovački simfonijski orkestar koji će na 73. Igrama zabilježiti dva nastupa i to pod vodstvom različitih dirigenata; jedan pod ravnanjem maestra Ivana Huta te drugi pod ravnanjem šefa dirigenta Zagrebačke filharmonije, Dawida Runtza. Kako Igre teško mogu bez gitare, tako će u Dvoru zazvoniti strune jedne od najsjajnijih zvijezda ovog instrumenta danas, blockbustera Decce i Deutsche Grammophona, Miloša Karadaglića.
Komornu glazbu pod svoje okrilje će uzeti Zagrebački kvartet s gostima, a publiku očekuje i novo, četvrto izdanje koncertnog programa Dubrovnik na glazbenoj hridi s dubrovačkim glazbenicima i Dubravkom Šeparović Mušović.
Barokni predpotresni sjaj Grada opjevat će Vespro della beata Vergine iz 1610. godine Claudija Monteverdija u izvedbi vokalnog ansambla Antiphonus, a vokalni luk programa zatvorit će španjolska sopranistica Nuria Rial.
Za najmlađe
Dubrovačke ljetne igre ovog ljeta premijerno donose produkciju glazbeno-scenskog djela Čudesna šuma, adaptaciju istoimenog romana književnice Sunčane Škrinjarić koji je zasigurno obilježio cijelu jednu generaciju. Dramaturginja je Nikolina Rafaj, režiju potpisuje Lea Anastazija Fleger, a skladatelj glazbe je Frano Đurović.
Zatvaranje DLJI
Zatvaranje 73. Igara, 25. kolovoza ispred Katedrale, tradicionalno će pripasti Simfonijskom orkestru Hrvatske radiotelevizije kojim će ravnati maestro Ivan Repušić, uz nastup svjetski poznate mlade američke sopranistice Nadine Sierre.
Komunalno redarstvo utvrdilo 97 kršenja Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih vozila na Pilama, ukupna vrijednost kazni prelazi pola milijuna kuna
Odsjek komunalnog redarstva Grada Dubrovnika u vremenskom periodu od 20. lipnja do 5. srpnja 2022. godine iza 21 sat utvrdio je 97 počinjenja prekršaja iz članka 2. stavka 1. Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila kategorije M1 kapaciteta (7+1) i (8+1) u zoni posebnog prometnog režima, odnosno zbog zaustavljanja i parkiranja vozila na predjelu Pila radi ukrcaja-iskrcaja putnika.
Od sveukupnog broja prekršaja, počinjenih kombi vozilima, 31 prekršaj odnosi se na trgovačka društva za što je propisana novčana kazna od 10 tisuća kuna za pravnu osobu i 2.000 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobu. Na obrte se odnosi 25 prekršaja s propisanom kaznom u iznosu 5.000 kuna, dok su 41 prekršaj počinile fizičke osobe za što je Odlukom propisana novčana kazna od 2.000 kuna.
Ukupna vrijednost propisanih novčanih kazni iznosi 579 tisuća kuna.
Grad Dubrovnik podsjeća sve korisnike usluga da za rezervaciju termina dolaska na Pile ili Ploče koriste elektronički sustav reguliranja statusa zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila kategorije M1 kapaciteta (7+1) i (8+1) u u zoni posebnog prometnog režima. Navedeni sustav automatski evidentira prekršitelje, a kazne su višestruko veće od podmirenja naknade za zaustavljanje.
Web partner i BUS web shop dio su e-usluga Grada Dubrovnika.
Produljeno radno vrijeme ugostiteljskih objekata u noći otvaranja Igara
Temeljem Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti, gradonačelnik Mato Franković donio je Zaključak kojim se svim ugostiteljskim objektima na području Grada Dubrovnika u noći otvorenja 73. Dubrovačkih ljetnih igara, s nedjelje 10. na ponedjeljak 11. srpnja 2022. godine, odobrava rad do 4:00 sata ujutro.
Ugostitelji su dužni osigurati poštivanje javnog reda i mira u svojim ugostiteljskim objektima, a da pri tom ne dovedu u opasnost sebe i druge, spriječiti narušavanje javnog reda i mira, a ukoliko do njega ipak dođe odmah izvijestiti Policijsku postaju Dubrovnik.
Gradonačelnik Franković primio veleposlanika Kraljevine Danske u Hrvatskoj
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković primio je u nastupni posjet veleposlanika Kraljevine Danske u Republici Hrvatskoj Nj. E. Olea Frijs-Madsena. Prijemu su prisustvovali pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž te počasni konzul Kraljevine Danske u Dubrovniku Vlaho Đurković.
Dubrovački je gradonačelnik ovom prigodom zaželio dobrodošlicu veleposlaniku Danske Frijs-Madsenu koji po prvi puta boravi u Dubrovniku, a povod njegova posjeta je sudjelovanje na Dubrovnik forumu i svečanoj ceremoniji otvaranja 73. Dubrovačkih ljetnih igara.
Susret je obilježio razgovor o brojnim aktualnim temama, poput situacije u turizmu, utjecaju korona krize na razvoj gospodarstva u Dubrovniku i skorog otvaranja Pelješkog mosta kao jednog od najvažnijih povijesnih događaja koji je kako je istaknuo gradonačelnik infrastrukturni projekt od ključne važnosti za daljnji prosperitet juga Hrvatske. Tema susreta bila je i strateški projekt “Respect the City”, stoga je gradonačelnik Franković u ovoj prilici danskom veleposlaniku predstavio bitne odrednice, mjere i rješenja inicijative koja je Dubrovnik uvela u trajnu održivost i odgovorno upravljanje destinacijom.
“Situacija koju smo zatekli 2017. godine bila je iznimno loša u kontekstu prezasićenosti posjetitelja i gostiju u staroj gradskoj jezgri, posebice velikog istovremenog priljeva gostiju s brodova na kružnim putovanjima. Tada smo odlučili u suradnji s brojnim dionicima u području turizma krenuti u jednom drugom smjeru, a to je suzbijanje prekomjernog turizma implementirajući pritom strategiju koja će osigurati bolju raspodjelu posjetitelja, unaprijediti kvalitetu života stanovnika, ali i očuvati prirodnu, spomeničku i kulturnu baštinu. Primjenom praktičnih modela i pametnih ideja danas vidimo rezultate. Želim kazati kako nam je i suradnja s CLIA-om krovnim udruženjem kruzing industrije omogućila da postignemo bolju organiziranost na terenu kada je riječ rasporedu ticanja kruzera i kontroliranju protoka turista, čime smo potvrdili da poštujemo odredišnu politiku te da se vodimo načelima odgovornog destinacijskog menadžmenta”, rekao je gradonačelnik.
Veleposlanika su zanimali projekti i aktivnosti koje gradska uprava provodi u pogledu energetske učinkovitosti, digitalnog poslovanja i razvoja IT sektora. U kratkim crtama gradonačelnik je prezentirao kapitalne investicije koje su realizirane, posebno istaknuvši energetsku obnovu obrazovnih ustanova. Rekao je kako je Grad Dubrovnik prepoznao vrijednost novih tehnologija pa su tako u posljednjih sedam godina implementirana brojna rješenja kao dio infrastrukture pametnog grada, a neka su i globalno prepoznatljiva.
“Dubrovnik je tako prvi u svijetu realizirao najveći projekt pametnog parkinga. Implementirana je oprema za uspostavu zone zagušenja prometa kao i brojni moduli za uspostavu centralnog gradskog informacijskog sustava. Za razvojnu budućnost grada od iznimnog značaja je integrirani razvojni program Dubrovnik 2030. Program je to osmišljen s jasnom vizijom, a to je urbani razvoj grada koji podrazumijeva unapređenje sustava javnog prijevoza električnim brodskim i autobusnim javnim prijevozom, bike i car sharing sustavima. Posebno želim spomenuti i projekt Vrata Elafita koji ima za cilj povezivati Dubrovnik s otocima Elafitima, a putem pristaništa za male elektro brodove/trajekte. Koncept je to koji počiva na korištenju obnovljivih izvora energije” kazao je gradonačelnik, dodavši kako je fokus razvitka usmjeren i na ulaganja u filmsku industriju i IT sektor.
Veleposlanik Kraljevine Danske Frijs-Madsen izrazio je zadovoljstvo susretom, pohvalivši istovremeno veliki broj aktivnosti gradske uprave koje naglasio je sasvim sigurno donose dobru perspektivu za Dubrovnik i njegove stanovnike.
STRUČNJACI ICCROM-A U DUBROVNIKU Utvrđeni daljnji koraci za sanaciju i zaštitu Orlandovog stupa
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić održali su sastanak sa stručnim timom na temu sanacije postojećih oštećenja na Orlandovom stupu. Ovog tjedna, od 4. do 7. srpnja 2022. godine proveden je terenski rad i održani su radni sastanci na kojima su sudjelovali stručnjaci ICCROM-a (Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property) te predstavnici i stručnjaci Ministarstva kulture i medija RH, Grada Dubrovnika, Hrvatskog restauratorskog zavoda, Zavoda za obnovu Dubrovnika i Građevinskog fakulteta u Zagrebu.
Proteklih su dana razmotreni rezultati višegodišnjeg praćenja stanja konstrukcije, te je utvrđena dinamika daljnjih konzervatorsko-restauratorskih radova. Kako su istaknuli stručnjaci ICCROM-a, savjetodavnog tijela pri UNESCO-vom Odboru za svjetsku baštinu, dobra je vijest da stup neće biti potrebno izmjestiti već će se radovi sanacije izvoditi na mjestu. Naglašeno je kako je riječ o dugotrajnom procesu koji će se, zbog ugrožene statike stupa, trebati obaviti vrlo pažljivo. Početak sanacije planiran je za iduću godinu, a glavni radovi trebali bi biti odrađeni 2024. godine. Za potrebe izvođenja radova i dalje će biti u funkciji zaštitna ograda.
Zaključeno je da je progresija oštećenja potaknuta radom različitih materijala i centralnog trna koji je u posljednjoj intervenciji ugrađen u jezgru stupa. Rast pukotina je linearan, s prosječnim godišnjim prirastom od 0.04 mm, a njihova aktivnost je najizraženija tijekom ljetnih mjeseci.
Do kraja tekuće godine planiran je dovršetak trogodišnjeg statičkog monitoringa i započetih strukturalnih istraživanja jezgre stupa. Temeljem interpretacije rezultata dosad provedenih istraživanja, budući zahvati biti će usmjereni na provedbu konzervatorsko-restauratorskih aktivnosti in situ. Zahvat će uključiti radove sanacije oštećenja i zapunjavanja pukotina s ciljem površinske stabilizacije kamena i zaštite reljefa. Prijedlog dugoročnog konzervatorskog plana koji uključuje i otpuštanje sile centralnog trna biti će dostavljen od strane ICCROM-a tijekom rujna 2022. godine.
Na sastanku je posebno istaknuto kako se Orlando više ne smije koristiti kao nosač za zastave, već će se u tu svrhu osigurati stup u neposrednoj blizini. Spomenuta je i mogućnost vraćanja niske ograde oko samog supa, u svrhu njegove buduće zaštite.
Ponovni sastanak stručnog radnog tima, na kojem će se revidirati izvedeni radovi i definirati daljnji postupci, uslijedit će nakon provedbe svih spomenutih konzervatorsko-restauratorskih aktivnosti, u jesen 2023. godine.
Složeni proces monitoringa pukotina mjernim uređajima postavljenim in situ započeo je 2019. godine, u godini koja je u povodu 600. obljetnice podizanja stupa proglašena Orlandovom godinom.
Zaprimljeno novo rješenje Veterinarske inspekcije: Rok za izmještanje pasa sa Žarkovice produljen za 30 dana
Sanitat Dubrovnik d.o.o. zaprimio je novo rješenje Službe veterinarske inspekcije pri Državnom inspektoratu Republike Hrvatske kojim je za 30 dana produljen rok zbrinjavanja pasa iz neodobrenog skloništa za smještaj životinja na Žarkovici, a koje obavlja djelatnost bez rješenja Ministarstva poljoprivrede.
Pse je potrebno zbrinuti isključivo putem odobrenog skloništa za životinje, a novo rješenje doneseno je zato što odobrena skloništa nemaju dovoljno kapaciteta za žurni prihvat više od 200 pasa, odnosno za njihovo premještanje u roku od 15 dana kako je određeno prethodnim Rješenjem Državnog inspektorata.
Podsjetimo, odmah po primitku prvog rješenja u svibnju, a kojim su utvrđene nepravilnosti i naloženo hitno zbrinjavanje bolesnih i ozlijeđenih životinja, Grad Dubrovnik definirao je potrebne radnje i započeo s aktivnostima s ciljem zbrinjavanja, pružanja zdravstvene skrbi i konačnog udomljavanja svih životinja sa Žarkovice.
U suradnji s društvom Sanitat Dubrovnik, veterinarskim ambulantama i tri udruge za zaštitu životinja – udrugom Pobjede iz Osijeka, skloništem Prijatelji Čakovec i udrugom Prijatelji životinja, pokrenuta je žurna akcija. Svi psi zatečeni na Žarkovici su evidentirani, a podaci o njima i fotografije dostupni su na web stranici www.adopt-zarkovica.eu na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku. Do sada je zahvaljujući volonterima zbrinuto 98 pasa, među prvima oni najviše bolesni i ozlijeđeni. Za sve pse napravljeni su zdravstveni kartoni te se provodi mikročipiranje i kastriranje. Psi nakon započinjanja liječenja dolaze na skrb udruga te u privremene smještaje do konačnog udomljenja. Nažalost, četiri psa uginula su od posljedica bolesti.
Grad Dubrovnik angažirao je djelatnike i povremene djelatnike komunalnih društava. Na projektu „Adopt Žarkovica Dogs“ angažirane su dvije djelatnice kao i povremeni djelatnici komunalnih društava, a do završetka udomljavanja svih pasa sa Žarkovice planira se angažman dodatnih osoba.
Organizirano je odvoženje deset kamiona glomaznog otpada, osigurani su paviljoni gdje se provodi obrada pasa i priprema za transport, a putem društva Sanitat osigurana je veterinarska skrb, lijekovi, povodci, brnjice, transportni boksovi i materijali za izradu privremenih boksova za odvajanje pasa.
Podršku daje i međunarodna organizacija Network for Animals. Svi mogu pomoći volontiranjem te privremenim smještajem, udomljavanjem ili oglašavanjem pasa.
Grad Dubrovnik obavještava građane da ako zamijete pse koji se samostalno kreću javnim površinama bez vlasnika da o istom obavijeste Pododsjek za hitne intervencije, formiran u sklopu Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu (brojevi telefona 0800 203020 i 020/333-792, e-mail adresa hitneintervencije@dubrovnik.hr i Facebook stranica „Hitne intervencije na komunalnoj infrastrukturi Grada Dubrovnika“).
Komunalni redari će uređajem za očitavanje mikročipa će utvrditi ima li pas vlasnika te potom poduzeti odgovarajuće mjere uključujući izdavanje kazne. Ako pas nema mikročip, komunalni redar će kontaktirati društvo Sanitat koje će psa dalje zbrinuti putem odobrenog skloništa.
Grad nastavlja s financiranjem neobveznih obrazovnih materijala za osnovnoškolce
Grad Dubrovnik, kao jedan od rijetkih gradova koji je osiguravao besplatne udžbenike svim učenicima osnovnih škola do izmjena Zakon kojim je financiranje obveznih udžbenika preuzela država, nakon istih preuzeo je financiranje neobaveznih obrazovnih materijala.
Kao mjeru koja značajno doprinosi rasterećenju troškova roditeljima u pripremi za početak nove školske godine Grad Dubrovnik će nastaviti financirati obrazovni materijal – radne bilježnice, čime će se svim dubrovačkim osnovnoškolcima omogućiti jednaki uvjeti i pomoć u svladavanju nastavnog sadržaja dok će predmetni nastavnici u suradnji sa roditeljima komunicirati stvarne potrebe dodatnog obrazovnog materijala poput sadržaja tehničkih kutija i likovnih mapa za izvođenje nastave i ostvarivanje svih ciljeva odgojno obrazovnog procesa kako ne bi dolazilo do dodatnih bespotrebnih troškova za roditelje.
U odnosu na udžbenik koji je obvezan, obrazovni materijali pomažu u ostvarivanju pojedinih odgojno-obrazovnih ishoda, važni su posebno u predmetima s pretežno odgojnom komponentom, ali nisu obvezni i u Zakonu postoje ograničenja koja se tiču ukupne dozvoljene cijene ovih materijala. Protekle godine zabilježeno je znatno povećanje financijskih sredstava za nabavu obrazovnih materijala učenicima osnovnih škola, pa je tako je u prošloj godini trošak nabave obveznih udžbenika iznosio 1.576.773,62 kuna dok je trošak nabave neobaveznih obrazovnih materijala iznosio 1.514.225,09 kuna, a prema procjenama zbog povećanja cijena u ovoj godini navedeni trošak neobaveznih materijala iznosio bi preko 2,5 milijuna kuna. Stoga je i Gradskom vijeću upućen prijedlog Pravilnika o izmjenama Pravilnika o financiranju obrazovnih materijala učenicima osnovnih škola Grada Dubrovnika.
Grad Dubrovnik uz financiranje neobaveznih obrazovnih materijala za dubrovačke osnovnoškolce sufinancira i nabavu udžbenika učenicima srednjih škola u iznosu do tisuću kuna kao i troškove pripreme za državnu maturu dok je izdvajanja za učeničke i studentske stipendije dvostruko povećao, sa milijun kuna na više od dva milijuna kuna godišnje.
Uz mjere pomoći započete su i značajne investicije u oblasti školstva. Nakon OŠ Montovjerna, prve škole izgrađene nakon 35 godina, najvažnije ovogodišnje kapitalno ulaganje je adaptacija zgrade u Ulici Ilije Sarake za potrebe OŠ Marina Getaldića. Za projekt dogradnje i nadogradnje OŠ Mokošica u tijeku je postupak ishođenja građevinske dozvole, dok je izrađen i idejni projekt za nadogradnju OŠ Ivana Gundulića, čime će se dobiti šest novih učionica od kojih jedna za djelomičnu integraciju učenika s poteškoćama u razvoju. Ishođena je i pravomoćna građevinska dozvola za rekonstrukciju OŠ Antuna Masle s dogradnjom školske sportske dvorane.
Završena prva faza uređenja pretovarne zone na Pločama
Završeni su radovi prve faze uređenja pretovarne zone na Pločama, u neposrednoj blizini istočnog ulaza u povijesnu jezgru. S ciljem uređenja prihvatno-pretovarne površine u gradskom središtu, prethodno neugledno područje hortikulturno je revitalizirano i ozelenjeno.
U potpunosti su uklonjeni građevinski i ambalažni otpad, kao i pokretne i nepokretne stvari unutar paravana te sami paravani, a površina je podijeljena na prihvatno-pretovarnu zonu i otvorenu javnu površinu. Nadalje, na cijeloj površini koja obuhvaća oko 400 metara kvadratnih izveden je novi asfaltni zastor, a obnovljena je i postojeća horizontalna prometna signalizacija.
Kontejneri miješanog komunalnog otpada postavljeni su uz potporni zid prema Gimnaziji Dubrovnik, dok se pozicija autobusne čekaonice i pješačkog prijelaza u Ulici Frana Supila zadržala kakva je i bila prije početka radova na Pločama. Oko postojeće autobusne stanice ugrađeni su kameni rubnjaci, arle, zasađeno je zelenilo čime je formiran zeleni pojas koji će se navodnjavati sustavom “kap po kap” odnosno sporim i ravnomjernim doziranjem vode pomoću integriranih kapaljki.
Uvedenim promjenama prostor je rasterećen te je osiguran odgovarajući pristup javnom sanitarnom čvoru, a sami ulaz u područje UNESCO-vog zaštićenog kulturnog dobra poprimio je adekvatan i jedinstven izgled.
Prema izrađenom idejnom projektu cjelovitog rješenja, a u čiju će realizaciju biti uključen i Konzervatorski odjel u Dubrovniku, u drugoj fazi uređenja predviđeno je u podzidima postojećeg parka smjestiti sve sadržaje koji se trenutno obavljaju na samom platou – utovar i pretovar roba, spremišni prostori, odlaganje otpada i parking za elektro vučna vozila, a čime će se dugoročno rješiti pitanje opskrbe grada. Dok će se sam plato urediti kao trg koji je dostupan javnosti uz pristup fontani „Međed“ koja ima svojstvo kulturnog dobra i javnog sanitarnog prostora namijenjenog građanstvu i turistima.
Gradonačelnik Mato Franković nazočio svečanom otvaranju 15. Dubrovnik Foruma
Već tradicionalna međunarodna konferencija Dubrovnik Forum pod nazivom „A Quest for Balance in a World Disrupted“ održava se u Hotelu Dubrovnik Palace, a svečanom otvaranju nazočio je i gradonačelnik Mato Franković.
Ovogodišnji Dubrovnik Forum svojim obraćanjem otvorio je predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, a prisutnima se obratio i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković. Vrijedi spomenuti kako se u ovoj prigodi nazočnima putem videolinka javio ministar vanjskih poslova Ukrajine, Dmytro Kuleba.
Na petnaestom izdanju Foruma prisustvuju visoki nacionalni predstavnici, ministri vanjskih poslova država članica EU-a, NATO-a, OECD-a, država Jugoistočne Europe (Ukrajine, Gruzije, Moldove) kao i predstavnici drugih međunarodnih institucija. Težište rasprave ovog puta biti će u fokusu aktualne kontinentalne, ali i globalne krize potaknute geopolitičkim, ekonomskim i informacijskim izazovima te ratom u Ukrajini koji su zadali snažan udarac konceptu i stabilnosti Europske unije i Međunarodne zajednice. Poseban naglasak biti će stavljen na međunarodni poredak temeljen na pravilima, na opskrbu energentima i na sigurnost hrane. Rasprava sudionika uključit će temu o trenutnim okolnostima i stanju na zapadnom Balkanu te izazove po pitanju vjerodostojnosti informacija.
U sklopu konferencije koja se tradicionalno organizira uoči otvaranja Dubrovačkih ljetnih igara u subotu 9. srpnja održat će se panel rasprave gdje će svoja izlaganja ali i moguće odgovore na trenutne globalne izazove iznijeti potpredsjednica Europske komisije za demokraciju i demografiju Dubravka Šuica, europarlamentarke Sunčana Glavak i Željana Zovko, ministar vanjskih i europskih poslova Goran Grlić Radman, ministar unutarnjih poslova Davor Božinović te ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.
UPOZORENJE !!! Pokušaj parkiranja na pretovarnoj zoni kažnjava se s 12 tisuća kuna
Odsjek za komunalno redarstvo Grada Dubrovnika provodi kontinuirani video nadzor pretovarne zone i okolnog prostora na području Ploča zbog nepropisnog parkiranja vozila.
Dana 7. i 8. srpnja utvrđeno je nepropisno parkiranje na mjestu koje nije određeno niti obilježeno za parkiranje vozila te će protiv dvije osobe biti podnesen Obavezni prekršajni nalog iz članka 26. Odluke o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika.
Odluka u članku 47. propisuje novčane kazne u iznosu od 12.000 kuna (10.000 kuna za pravnu osobu i 2.000 kuna za odgovornu osobu), u iznosu od 5.000 kuna za fizičku osobu-obrtnika i 2.000 kuna za fizičku osobu.
Grad Dubrovnik će nastaviti s provođenjem iste Odluke putem sustava video nadzora radi kažnjavanja nepropisnog parkiranja.
750 GODINA STATUTA Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković posjetio Državni arhiv u Dubrovniku
UOČI OTVARANJA 73. IGARA Gradonačelnik Franković sudjelovao na svečanoj sjednici Festivalskog vijeća
Ususret večerašnjoj ceremoniji otvaranja 73. Dubrovačkih ljetnih igara, danas je u Festivalskoj palači održana svečana sjednica Festivalskog vijeća na kojoj je sudjelovao i gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković. Sjednicom je predsjedala ministrica kulture i medija Republike Hrvatske, Nina Obuljen Koržinek.
Intendantica Dubrovačkih ljetnih igara Dora Ruždjak Podolski izrazila je ovom prilikom neizmjerno zadovoljstvo što se, nakon protekle dvije krizne godine, ovogodišnji program održava u punom formatu i kapacitetu.
Ministrica Obuljen Koržinek u svom izlaganju istaknula je kako se festival odvija pod motom i porukom slobode, koja je utkana u estetiku i duh ovog Grada i festivala, posebno se osvrnuvši na trenutak u kojem živimo i okolnosti poput rata u Ukrajini. Kazala je kako su 73. igre prilika i trenutak koji će nas potaknuti na promišljanje o vrijednosti slobode i solidarnosti. Zaželjela je svim umjetnicama i umjetnicima, kao i onima koji sudjeluju u realizaciji programa puno uspjeha u njihovim izvedbama koje će uslijediti.
Gradonačelnik Franković u ovoj je prigodi uputio zahvalu članovima vijeća i svima koji su posvetili svoje vrijeme i trud s željom da se nakon pandemije festival vrati u prvotni oblik, na zadovoljstvo publike koja iz godine u godinu iskazuje zamjetan interes za nazočnošću na brojnim kulturnim, glazbenim i scenskim izvedbama.
“Unatoč teškim okolnostima i specifičnim uvjetima uspjeli smo zadržati da se festival odvija u kontinuitetu. Drago mi je da je upravo moto slobode provučen kroz cjelokupni program igara, naročito zbog situacije u Ukrajini, patnjama i nesigurnostima potaknutih ratom. Rat predstavlja pogubu ljudske naravi, stoga je sloboda vrijednost na kojoj uvijek trebamo inzistirati, ona ujedno donosi veliku odgovornost za sve nas. Moram istaknuti danas ovdje kako sam iznimno ponosan na činjenicu kako će na današnjoj svečanoj ceremoniji otvaranja Dubrovačkih ljetnih igara sudjelovati i dvije ukrajinske umjetnice. Želim zahvaliti intendantici Ruždjak Podolski na prilici da umjetnice kroz svoj umjetnički izričaj progovaraju o važnosti slobode i zagovaraju time mir u njihovoj zemlji ali i cijelom svijetu”, zaključio je gradonačelnik u svom izlaganju.
Na današnjoj Festivalskoj svečanoj sjednici sudjelovali su zamjenik župana Dubrovačko-neretvanske županije Joško Cebalo, državni tajnik u ministarstvu vanjskih i europskih poslova Frano Matušić te članica vijeća Sanja Putica.