VLAHUŠIĆ: Dubrovnik Pass treba ostvarivati 50 milijuna eura za građane Dubrovnika uz dodatnih deset milijuna eura za DPDS

313

Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić uputio je priopćenje za javnost koje prenosimo u cijelosti:

Protekle godine grad Dubrovnik ostvario je prihod od prodaje Dubrovnik Pass-a 12.2 milijuna eura, te još 7.3 milijuna eura od prodaje ulaznica za zidine ili ukupno 19.5 milijuna eura. Prodano je 840 tisuća ulaznica za zidine i Dubrovnik Pass, što čini jednu trećinu od broja turista koji su lani posjetili Dubrovnik, od njih 2.4 milijuna. To je najmanja brojka prodanih ulaznica u proteklih desetak godina, osim godina pandemije. Uobičajena prodaja ulaznica za zidine, dubrovačku karticu i Dubrovnik Pass, godinama se kretala oko polovice ukupnoga broja posjetitelja grada Dubrovnika u tekućoj godini.

Ove godine broj turista i dnevnih posjetitelja u gradu Dubrovniku narasti će za petnaestak posto, zbog Ryanaira i drugih avio linija, povećanoga brodskog i cestovnog prometa, te će se približiti brojci od tri milijuna turista.

Ostvarivi cilj za prodaju Dubrovnik Pass-a ili ulaznica za zidine u ovoj godini treba biti jedan i pol milijun prodanih ulaznica ili polovica od ukupnoga broja posjetitelja, kao što je to bilo godinama. Pri istim cijenama koje vrijede već treću godinu, Grad Dubrovnik samo od Dubrovnik Pass-a i zidina, treba ostvarivati proračunski prihod od pedeset milijuna eura, a DPDS još dodatnih deset milijuna eura. Prihod od Dubrovnik Pass-a i zidina, umjesto sadašnje četvrtine izvornih proračuna grada Dubrovnika, treba činiti jednu polovicu proračuna grada.

Za ostvariti realne ciljeve potrebno je donijeti nekoliko odluka uz minimalna ulaganja.

1. DPDS treba prestati prodavati samostalne ulaznice za zidine, te nastaviti s prodajom Dubrovnik Pass-a na svojim prodajnim mjestima, uz dodatnu zaradu. DPDS danas na računu ima desetak milijuna eura gotovine za kojih nema kapaciteta kako ih potrošiti, obveznici su plaćanja poreza na dobit, imaju problema sa pravnom regulativom oko nedostatka koncesije za zidine s neizvjesnim ishodom. Umjesto da se bave s dva posla, prodajom samostalnih ulaznica i obnovom baštine, trebali bi se posvetiti isključivo obnovi baštine, te promociji iste.

2. Grad Dubrovnik treba uvesti i prodaju grupnih ulaznica za turističke agencije i vodiče, koje bi plaćali sami turisti po cijeni oko polovice individualnih Dubrovnik Pass-a, ovisno o turističkoj turi, bez posebnoga troška za turističke agencije i vodiče.

3. Uz najavljeni sustav rezervacija treba uvesti i sustav ograničavanja ulaska turista u povijesnu jezgru kada broj posjetitelja povijesne jezgre, prelazi 90 % maksimalnoga broja od 8 000 posjetitelja istovremeno. Živimo u vremenu posvemašnje digitalizacije, umjetne inteligencije i raznih VR i AR rješenja koje trebaju postepeno biti sastavni dio Dubrovnik Pass-a.

4. Grad Dubrovnik i DPDS trebaju završiti projekt osvjetljavanja dubrovačkih zidina i hodnika samih zidina, kako bi se osiguralo večernje razgledavanje grada Dubrovnika, sigurnim dijelom zidina. Večernjem obilasku dijela zidina treba dodati i razgledavanja noćnog Dubrovnika s terasa Lovrijenca i Revelina, te najmanje jednog muzeja.

5. Lazareti sa svjetskom „blockbuster“ izložbom, Muzej filma i vaterpola, Muzej vode, ljetnikovci Rijeke dubrovačke samo su neki od lako ostvarivih projekata koji zahtijevaju minimalna ulaganja, a donose disperziju turista i veću prodaju Dubrovnik Pass-a.

Predložena rješenja su jeftina, lako ostvariva uz političku volju gradske uprave i DPDS-a . Turisti bi uz istu cijenu dobili nove sadržaje, DPDS bi godišnje za obnovu imao desetak milijuna eura na raspolaganju, a najveću dobit imali bi građani Dubrovnika, koji bi uz ogromne nove prihode imali i rasterećenje povijesne jezgre te cijeloga grada od turista koji bi bili raspršeni po cijeloj destinaciji.

Projekti živog grada, priuštivog stanovanja, novih cesta i parkirališta, skrbi za starije i bolesne osobe, mlade i osobe s posebnim potrebama imali bi na raspolaganju dodatnih trideset milijuna eura od turista, čime bi se kvaliteta života građana Dubrovnika podigla na novu razinu.




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *