ŽUPKA/ Made Žeravica i Luka Rašica: Nije pitanje može li se, nego što čekamo?!

1115

Made Žeravica i Luka Rašica članovi su Župske stranke-ŽUPKE  drugačije političke opcije u Župi dubrovačkoj. Pitali smo kandidate Župske stranke za Općinsko vijeće Župe dubrovačke u čemu je glavna razlika između Župke i ostalih političkih opcija?

-Razlika je dosta velika, a za početak je možda najbolje prisjetiti se kako je ŽUPKA uopće nastala. Osnivači ŽUPKE su na zadnje izbore 2017. godine izašli kao 3 odvojene liste, koje su ukupno osvojile 6 mandata. Nakon tog izbornog razdoblja uslijedio je konkretan rad u Općinskom vijeću te upoznavanje s raznim zakonima i problemima. Svatko od nas imao je veliku želju napraviti nešto za svoju zajednicu te nismo nakon izbora odustali od traženja odgovora i rješenja kako unaprijediti zajednicu, nego smo nastavili raditi. Kroz taj rad smo, nakon 2 godine djelovanja, uvidjeli da mi oporbeni vijećnici pričamo istu priču, ističemo iste probleme i predlažemo slična rješenja. Uvidjeli smo da u zajednici kao što je Župa nemamo ideoloških problema niti potrebe o njima raspravljati, već imamo komunalne probleme oko kojih se kao zajednica moramo okupiti, razgovarati i na kraju dogovoriti. Dakle, trebamo se dogovoriti kakva nam lučica treba, koliki vrtić, kakva škola, u kojem smjeru se trebamo razvijati i na koji način. Mi kao zajednica ne rješavamo nikakva ideološka pitanja, nego trebamo zajedništvo koje će okupiti ljude raznih pogleda, jer ćemo tako doći do najboljih rješenja. Upravo tako ŽUPKA funkcionira i to je najveća snaga ŽUPKE, a upravo to i odvaja ŽUPKU od drugih političkih opcija, kazao je Rašica.

Luka, kako se po vama može poboljšati prometna infrastruktura u Župi dubrovačkoj?

Prometni problemi koje Župa ima dokaz su nepostojanja bilo kakvog plana razvoja našeg mjesta, kako u kontekstu poboljšanja kvalitete života njenih građana tako niti u turističkom i gospodarskom smislu. Dokaz za to su potpuno zastarjeli načini kojima se promet pokušava regulirati poput postavljanja tzv. “ležećih policajaca” i zatvaranja ulica rampama bez omogućavanja drugog prikladnog rješenja. Imamo situaciju da reklamiramo Župu kao lokaciju sa puno lijepih plaža, a turist kada skrene u Mline može se jedino okrenuti na kružnom toku i otići dalje. Na taj način radi se šteta župskim poduzetnicima i posljedično općinskom proračunu, jer novac koji je mogao doći u Župu zbog ovog problema ide negdje drugo. Smatram da smo u Mlinima odavno trebali imati javnu garažu te mislim da imamo pogodnu lokaciju za to. To je projekt koji je svakako dugoročno isplativ na razne načine za cijelu našu zajednicu. Župi također nedostaju nove prometnice koje bi povezale župska naselja, kao npr. cesta Krstac – Brašina ili cesta od Kupara do Mljekare. Upravljanje prometom u razvijenim zajednicama odvija se korištenjem digitalnih rješenja koja ne kažnjavaju sve sudionike prometa, već samo one koji krše propise te su takva rješenja primjenjiva i kod nas. Dakle, ne treba čak biti inovativan već pronaći najbolje prakse iz Hrvatske i svijeta te ih primjeniti.

Made, kao dio najuspješnije ženske ekipe dobila si nagradu Zajednice sportova Dubrovačko-neretvanske županije, a sport je tvoj način života. Koji su po vama potencijali Župe u razvoju sportske infrastrukture?

Danas se za sport kroz praćenje i navijanje zanima skoro polovica čovječanstva. Kao raširena društvena pojava predstavlja sastavni dio naše kulture. Sport me definira kao osobu i upravo sam kroz bavljenje sportom doživjela najljepše trenutke u svom životu. Nažalost, većina sportskih događanja na kojima sudjelujem ne odvijaju se na mom domaćem terenu, a to želim promijeniti. Bez razvoja sportske infrastrukture i kvalitetnog ulaganja u sportaše ne može se ni očekivati znatniji napredak razvoja sporta u Župi, pa tako sve ostaje na individualnim uspjesima pojedinaca. Svojim položajem, blagom klimom i vrlo bogatim prirodnim prostorom, Župa dubrovačka predstavlja idealan poligon za razvoj sportske infrastrukture. U usporedbi s gradom Dubrovnikom, cijena zemljišta u Župi je nešto povoljnija, a ima i dosta prostora u državnom vlasništvu koje se može namijeniti za izgradnju sportskog sadržaja. Ako mene pitate, Župa će dobiti puno više ako se na prostoru bivšeg Kampa Kupari izgradi kvalitetan Sportsko-rekreacijski centar nego Kongresni centar kako se prvotno planiralo. Uređenjem takovg centra Župa bi se dugoročno pozicionirala na sportsku kartu Hrvatske, a takav sportski dragulj bi bio dom prvenstveno župskim sportašima. Potencijal je zaista ogroman, a on se mogao aktivirati i prije dvadeset godina, tako da smo već danas u golemom zaostatku. Zamislite samo da Župa ima uređenu tartan stazu, da se kod nas mogu održavati ozbiljna atletska natjecanja, da imamo nogometni ili tenis kamp, kako bi to utjecalo na stanovništvo Župe dubrovačke i koliko bi takva natjecanja doprinjela gospodarskom razvoju. Ne slažem se i ne podržavam politiku koja u prvi plan stavlja izgradnju dodatnih smještajnih kapaciteta, a u potpunosti zanemaruje javni sadržaj od kojega bi i stanovništvo i posjetitelji Župe imali višestruke koristi.

Made, može li Župa razviti takav sadržaj i kako će on utjecati na naš turističku ponudu?

Brojni su pozitivni primjeri lokalnih samouprava koje raspolažu s bitno manjim resursima od naše, a koji su uspješno izgradili vrhunsku sportsku infrastrukturu. Cijeli otok Korčula broji tek 15000 stanovnika, ipak Grad Korčula je izgradio bazen koji sad vrvi s djecom i koji će neupitno sutra stvoriti nekoliko vrhunskih plivača i vaterpolista. Male općine poput Općine Rešetari su u realizaciji sportskih centara, a ne mogu se uopće uspoređivati s kapacitetima i mogućnostima naše lokalne samouprave. Naravno da je vrlo logično to što se u devedesetim godinama nije odmah pristupilo nikakvim konkretnim potezima u Kuparima – agresor je (srećom) otišao i pri tome uništio sve što je mogao. Međutim, postoji i ono što nisu mogli uništiti, a to je gotovo nevjerojatan potencijal prostora, te vrijedni ljudi, stručni i voljni raditi u turizmu i sportu. Ne treba biti jako maštovit pa zamisliti da svoje pripreme (posebno one zimske radi prikladne mikroklime) u Kuparima obavlja većina sportskih klubova u državi, a o onima inozemnima da i ne govorimo. Da je to tako i zračna luka bi imala veći promet izvan glavne turističke sezone, a otvorio bi se prostor i za nova i kvalitetna radna mjesta. Dakle, nije pitanje može li se već što čekamo. Država je davno istaknula svoju volju davati jedinicama lokalne samouprave državne nekretnine na njihovom području, mnogo puta su to i učinili, a nakon potpune nebrige i pasivnosti u trajanju od više od 25 godina država je izgubila svaki kredibilitet da ona bude ta koja će problem riješiti i koja će situaciju pokrenuti s mrtve točke. S druge strane, mala općina je već davno pripremila barem one početne projekte i svakako je zaslužila prigodu pokazati što zna. Jedan takav projekt bi bio ne samo pokretač svekolikog napretka za našu zajednicu, nego i za Dubrovnik, ali i za kompletnu županiju. Bez ikakve dvojbe pozitivni bi učinci sigurno bili vidljivi i za cijelu državu.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *