Andro Vlahušić: “Neka država koncesiju za putnički terminal direktno dodijeli Gradu”

182

“Najveći projekt kojeg Republika Hrvatska ima u Dubrovniku – izgradnja multifunkcionalnoga prometno-trgovačkoga centra u Gružu, na području Lučke uprave Dubrovnik koja je u vlasništvu države tj. Ministarstva prometa, ne pomiče se s mjesta zadnje četiri godine” – rekao je na današnjoj konferenciji za medije kandidat platforme Dubrovnik – naš grad, Andro Vlahušić. Podsjetio je i da je svojedobno kao član Upravnoga vijeća Lučke uprave predlagao tri procesa koja su nužni preduvjeti za njegovu izgradnju – rješavanje imovinsko pravnih odnosa, raspisivanje javnog arhitektonskog natječaja za izgradnju zgrade terminala koji se sastoji od autobusnog kolodvora na istočnom dijelu, a koji ima i 100 mjesta u garaži te žičaru sa zgrade garaže do Nuncijate i trgovačkoga centra s garažom od 400 mjesta te odabir financijskog modela realizacije ovog projekta.

“Jedan je model Zadra, gdje je lučka uprava raspisala javni natječaj, izabrala arhitektonsko rješenje, uzela kredit i izgradila ga u cijelosti, a potom davala u koncesiju pojedine dijelove, dok je drugi model da se raspišu natječaji za pojedine dijelove – autobusni kolodvor, na koju bi se jedino mogao javiti Grad, za trgovački centar s garažom, na koji bi se mogao javiti tko god želi te za sami terminal na koji se može javiti i Luka Dubrovnik, ali i bilo tko drugi. Taj model sam predložio kao tadašnji gradonačelnik na posljednjoj sjednici Upravnog vijeća u tom sazivu. A u četiri godine na tom projektu – kako tad, tako i sad” –  rekao je Vlahušić uz opasku kako je ukupna vrijednost izgradnje zgrade trebala iznositi oko 1000 eura po metru četvornome, dok bi budući koncesionari trebali urediti unutrašnjost i opremiti tehničkim pomagalima. Vlahušić je naglasio da Dubrovniku treba kvalitetni autobusni kolodvor sa žičarom na Nuncijatu kako bi se i rasteretila povijesna jezgra, ali i jedan ozbiljni trgovački centar veličine od oko 20 tisuća kvadrata te velika garaža od 500 mjesta u Gružu.
“Najmanji dio građevine po volumenu je putnički terminal, koji treba postati i home port za buduća, nadamo se što skorija, uplovljavanja brodova na kružnim putovanjima. Talijanska vlada prije par tjedana zabranila je uplovljavanje velikih kruzera zbog prolaska tih brodova kroz samo središte grada te je time za skoru budućnost otvorena mogućnost da jadranske luke i s hrvatske i talijanske strane da preuzmu jedan dio tih putnika koji se neće moći više ukrcavati u Veneciji. Da smo u protekle četiri godine napravili predviđene radnje Lučka uprava i Grad Dubrovnik mogli su ovaj, s cestama i pratećom infrastrukturom oko 500 milijuna kuna vrijedan projekt, prijaviti i na europske fondove u narednom petogodišnjem razdoblju. Zbog nerješavanja imovinsko-pravnih odnosa jednostavno se sada nismo u stanju prijaviti, a prijave s gotovim papirima trebaju biti do kraja 2022. godine. Može li se u godinu i pol dana riješiti sve to i prijaviti, nisam siguran” – rekao je Vlahušić, dok je kandidatkinja za njegovu zamjenicu, Nataša Gabričević istaknula kako je Dubrovniku potreban uređen Gruž.
“Ovaj dio Gruža je sinonim za još jedna vrata grada, kako s kopna, ali još više s mora. Ono što bi dolazak u Gruž trebao predstavljati je naznaka svega lijepog što pruža naš grad. Nažalost, nakon godina obilja vidimo da se stvari nisu pomakle s mjesta – nemamo novi moderni autobusni kolodvor, nemamo nova urbana rješenja ni zelene oaze” – rekla je Nataša Gabričević te se upitala hoće li gruški akvatorij biti dio pametnije i zelenije Europe, sukladno novoj financijskoj perspektivi Europske unije.
Za najavu da će Luka Dubrovnik dobiti koncesiju za izgradnju terminala za brodove na kružnim putovanjima Vlahušić je rekao da bi se u tom slučaju se država zalagala da 52 posto prihoda odlazi privatnim vlasnicima te da bi u tom slučaju bilo bolje da koncesiju direktno dodijeli Gradu.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *