Jelka Tepšić i Romana Vlašić o značaju ‘Igre prijestolja’ za Dubrovnik

40

Najnoviji podaci istraživača zagrebačkog Ekonomskog instituta koji su nedavno objavljeni pokazuju kako je zahvaljujući snimanju serije ‘Igra prijestolja’ u Dubrovniku, Dubrovačko-neretvansku županiju od 2012. do 2015. posjetilo dodatnih 244.415 turista, koji su potrošili 126 milijuna eura. Upitali smo zamjenicu gradonačelnika Jelku Tepšić i direktoricu Turističke zajednice grada Dubrovnika Romanu Vlašić, da prokomentiraju navedene podatke i otkriju planove za budućnost što se tiče filmskog turizma. 

Jelka Tepšić naglasila je kako nikad u marketinškom smislu nisu isticali seriju ‘Igru prijestolja’ kao jedinu komparativnu prednost Dubrovnika, dapače smatra da Dubrovnik povećanje broja gostiju zahvaljuje upravo činjenici da je takav kakav jest.

– Prije svega moram reći da ‘Game of thrones’ kroz svoj turistički posao pratim od 2011. godine i evidentno je kako je Dubrovnik dobio na popularnosti. Naš je imidž stabilan na turističkim ponudama i traje već dugi niz godina, sigurno je da je bilo posjetitelja koji su dolazili potaknuti snimanjem te serije, međutim mišljenja sam da je jako teško procijeniti zaradu samo od toga. Kroz naše anketiranje gostiju rijetko smo mogli dobiti motive njihovog dolaska, statistika je bilježila noćenja, tako da je lakše procijeniti ukupnu zaradu obzirom na broj ljudi nego samo zaradu od serije ‘Igra prijestolja’ objasnila je Tepšić dodavši ‘kako bi bilo dobro definirati koji su motivi dolaska turista u Dubrovnik, pa onda vidjeti kako stojimo na tržištu i što im grad predstavlja, te što je najvažnije u našoj ponudi’. 

Na upit može li grad kao jedinica lokalne samouprave zaraditi više od samih snimanja, poput iznajmljivanja javnih površina i slično, Tepšić je kazala kako su kroz kampanju i panel diskusiju komunicirali na temu filmskog turizma.

– Istaknuli smo želju da formiramo određena pravila koja bismo ponudili filmskim industrijama kako bismo strukturirali njihov interes za korištenjem lokacija u gradu. Uskoro ćemo pokrenuti izradu pravilnika o filmskim snimanjima koristeći razne kontakte po Europi koja će biti od funkcije i za samu lokalnu samoupravu. Postoje različiti oblici suradnje kako bi se postigli što bolji efekti i zarada – naznačila je Jelka Tepšić.

Romana Vlašić objasnila je kako su podaci instituta u Zagrebu potpuno različiti od podataka koji oni imaju jer se radi o podacima iz županije, a ne grada u kojem se i snimala serija.

– ‘Igra prijestolja’ kao sve velike filmske produkcije svakako Dubrovniku koriste u smislu dodatne promocije i približavanja Dubrovnika jednom novom sektoru posjetitelja. Zarada je sigurno velika, ali ako se osvrnemo na nedavno istraživanje Ekonomskog instituta u Zagrebu i podatke koji su nam dostupni radi se o tome da su istraživanje radili metodom procjene koja je dobra kada se koriste pravilni ili točni ulazni podaci. Naime, koristili su podatke Državnog zavoda za statistiku o broju noćenja i dolazaka za županiju, koja je potpuno različita po svim karakteristikama i tržištima od Grada Dubrovnika. Dakle, ‘Igra prijestolja’ je karakteristična za grad, a ne za područje županije, stoga mislim da je u tom smislu trebalo kontaktirati nas kao službenu instituciju koja ima veliki broj podataka koje su mogli koristiti. Na ovaj način je rečeno kako je 60 tisuća gostiju godišnje u razdoblju od 2012. do 2015. godine došlo zbog te serije i kako je ostvareno milijun i 400 tisuća noćenja što bi dalo procjenu noćenja od 5,9 po osobi. U gradu je procjena 3,5 do 3,7 za isto razdoblje. Znači radi se o nekim drugim ulaznim pokazateljima – objasnila je Vlašić.

Direktorica TZ-a smatra da su brandovi ‘Igre prijestolja’ i samog Dubrovnika prilično dobro zbliženi što pokazuje sve veći broj mlađih posjetitelja posebno iz SAD-a, Australije, Novog Zelanda koji dolaze upravo radi serije.

– Napravila sam jedno malo istraživanje s vodičima koji rade ture ‘Game of thrones’ i rekli su mi da je 2015. godine interes za turama duplo skočio. Procjena je da će ove godine oko 60 tisuća ljudi obići lokacije snimanja na turama ‘Game of thrones’. Naravno, slijedom velikog interesa otvorili su se i neki novi popratni sadržaji kao restorani, suvenirnice iz tih serija, sad je već i Star Wars na redu. Zanimljiva je statistika i svakako nam ide u prilog, ali  Dubrovnik se nikad ne smije poistovjetiti samo s tim serijama, on je ipak nešto iznad toga. Glavni naši aduti su kultura i baština s čime idemo dalje, a sve drugo je izvrsna podrška ukupnoj turističkoj ponudi  – zaključila je Romana Vlašić.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *