Snažan početak glazbenog programa 73. Igara s Nurijom Rial i Accademijom del Piacere

302

Nagrađivana španjolska sopranistica Nuria Rial nastupila je sinoć, 11. srpnja u atriju Kneževa dvora uz Fahmija Alqhaija na quintonu i njegov ansambl Accademia del Piacere izvodeći program rane glazbe Muera, Cupido odnosno Umri, Kupidone kojm su festivalskoj publici predstavili dio španjolske kazališne glazbe 18. stoljeća.

Glazbenu priču programa koji je umjetnicima donio i prestižni Opus Klassik 2020. godine, otvorila je Pavana španjolskog skladatelja Francisca Gueraua nakon koje su uslijedile svesrdnim pljeskom i povicima Bravi! ispraćene Che si può fare Barbare Strozzi, Quantos teméis al rigor iz zarzuele Las nuevas armas de Amor te Sosieguen, descansen iz zarzuele Salir el Amor del Mundo (djela iz kojeg potječe i sam naziv programa) jednog od najvažnijih španjolskih skladatelja svog vremena Sebastiána Duróna, Pastorella che tra le selve Giovannija Bononcinija, madrigal Si dolce il tormento velikog Claudija Monteverdija, dvije skladbe Joséa de Nebre Adiós, prenda de mi amor iz opere Amor aumenta el valor i Tempestad Grande, amigo iz zarzuele Vendado es amor, no es ciego, a umjetnički voditelj, začetnik koncepta programa, ali i sastava Accademia del Piacere, Fahmi Alqhai predstavio je svoju improvizaciju Xácaras & Folías te obradu Marionas & Canarios. Seviljac sirijsko-palestinskih korijena etabliran je kao jedan od vodećih interpretatora rane glazbe jer, spašavajući repertoare od zuba vremena te aktualizirajući interpretaciju povijesne glazbe čije je programiranje uglavnom bilo ograničeno na njemačke, engleske ili talijanske autore, unosi u ranu glazbu svježinu kroz uistinu jedinstveno ispreplitanje žanrova i izričaja. Osobito oduševljenje publike izazvala je sopranistica Nuria Rial, jedan od najcjenjenijih glasova na baroknoj i klasičnoj sceni današnjice, svojom prirodnom ali profinjenom pojavom te savršenim spojem emocije, živosti, vokalne agilnosti i rafiniranosti fraziranja, još naglašenijim u izvrsnoj akustici Dvora. Tehnička briljantnost i ekspresivnost Leonarda Rossija na baroknoj violini, Ramija Alqhaija na violonu, Johanne Rose na violi da gambi, Miguela Rincóna na baroknoj gitari, čembalista Alejandra Casala i udaraljkaša Daniela Garaya, članova ansambla Accademia del Piacere, bili su Rial pratnja bez premca pa se tako festivalska publika uvjerila kako je rana glazba itekako živa i puna emocija. Kraj večeri uljepšao je glazbeni dodatak, La noche tenebrosa Juana Hidalga, jedne od središnjih glazbenih figura onodobnog španjolskog dvora i, prema mnogima, oca španjolske opere i zarzuela.

Glazbeni program 73. Igara nastavlja se koncertom Komornog sastava Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod ravnanjem maestra Ivana Huta, kojima će se u večeri posvećenoj hrvatskoj glazbi u Dvoru, u četvrtak 14. srpnja, pridružiti mladi solisti Franjo Bilić na čembalu i Lovro Merčep na saksofonu. 

 

Dubrovačke ljetne igre, kao središte hrvatskog i svjetskog duha i kulture, kao mjesto stvaranja, a ne gostovanja, mjesto susreta, ideja i novih umjetničkih izričaja, i ove su godine tradicionalno podržali Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija, Turistička zajednica grada Dubrovnika te brojni sponzori Euroherc, Mastercard, HEP, ACI klub, ALH, Kraš, Coca-Cola, Croatia Airlines i TuttoBene te donatori zaklada Caboga Stiftung, OTP banka i drugi, kako bi zajedno ostvarili ovaj najprestižniji kulturni događaj u Hrvatskoj.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *