Visoke cijene nafte ne znače samo više cijene goriva, već i više cijene autobusnih i trajektnih karata, kao i karata za katamarane. Cijene su skočile i 30 posto, a Dnevnik.hr javlja kako su neke linije ugašene jer prijevoznicima nisu isplative.
Mnogi turisti ovog ljeta će dobro razmisliti hoće li s ovim cijenama napraviti jednodnevni izlet do otoka. I brodari imaju velikih problema. Tako katamaran koji je plovio na liniji Split – Bol – Makarska – Korčula – Mljet – Dubrovnik ove sezone više neće. Razlog su preveliki troškovi.
Privatni brodar putnicima se ispričava i nudi povrat novca za kupljene karte. Za razliku od komercijalnih linija, one s javnom uslugom sufinanciraju se na godinu s više od 320 milijuna kuna iz državne blagajne. Unatoč tome, da bi plovile dio tereta plaćaju građani.
Dodatne korekcije usluga
Paula Vidović objašnjava kako brodari ne mogu ići u gubitke iako imaju ugovore.
“Moraju biti na nekakvoj nuli i po zakonu i po propisima Europske komisije, uključujući i realnu dobit u obavljanju svog posla”, objašnjava Vidović.
Uz brodske, poskupljuje i autobusne linije.
Prijevoz na liniji Zadar – Vodice u samo nekoliko dana poskupio je 15 kuna. Pandemija je već napravila svoje kad su se prorijedile linije, a sada i cijene goriva diktiraju cijene karata.
Vedran Tomičić iz HGK-a kaže kako s ovom najavom o dodatnom poskupljenju goriva u utorak, skoro kunu, kupci mogu očekivati dodatne korekcije cijene naših usluga.
Rješenje vide ili u subvencioniranju svih lokalnih linija, ili da se po uzoru na neke druge europske zemlje na razini države uvedu mjesečne karte, kako bi se spasio javnolinijski prijevoz, ali i zaustavilo divljanje cijena.