Manjak sna je opasan: Veći je rizik od infarkta, moždanog…

180

San je izuzetno važan za zdravlje čovjeka, a posebno kod djece i mladih koji su još u razvoju, jer se mozak razvija i 20-ak godina nakon rođenja. Osim što se u snu odmaramo, to je vrijeme koje služi i za ‘preslagivanje’ informacija koje smo prikupili tijekom dana, te za stvaranje pamćenja, pa nedostatak sna već i u relativno kratkom razdoblju čovjeku može stvoriti velike probleme u svakodnevnom funkcioniranju. Dugoročno, osim toga, može značajno utjecati na povećanje rizika od niza bolesti, kaže psihijatar dr. Nino Mimica, iz Psihijatrijske bolnice ‘Sveti Ivan’ u Zagrebu za 24sata.hr

Sugovornik  se slaže s rezultatima američke studije koja je nedavno objavljena u časopisu Sleep Health, a prenosi Daily Mail, što je jedna od mnogih koje su dosad ukazale na to da manjak sna može utjecati na povećanje rizika od kardiovaskularnih bolesti, posebno infarkta i moždanog udara, ali i niza drugih poremećaja. Svakako je preporučljivo izbjegavati pretjerivanje u alkoholu prije spavanja i, ako ne uspijete zaspati u prvih 20-ak minuta u krevetu ustati i pripremiti si topli čaj, kako to savjetuju inozemni stručnjaci, kaže. 

No dok autori studije tvrde da se povećan rizik odnosi na ljude koji spavaju manje od pet sati dnevno, dr. Mimica kaže kako pod ‘shortsleepere’ može ubrojati sve one koji spavaju kraće od 6 do 8 sati, pogotovo ako je to postala navika.  

– Teško je odrediti čvrstu granicu, jer smo različiti i nekome može biti dovoljno 6 sati sna da se dobro odmori, dok netko drugi treba i do 8 sati. Možemo reći da je glavni simptom po kojemu svatko od nas može odrediti vlastitu granicu to da li se ujutro dobro osjećamo. Ako je tako nakon 6 sati sna, znači da spadate u kategoriju onih kojima je to dovoljno – pojašnjava sugovornik.

No sve manje od toga, osim ako nije riječ o jednoj noći koja se dogodi slučajno, dovest će do toga da se organizam ne stigne odmoriti i resetirati i utjecati na mnoge organe, upozorava. 

Cijeli članak pročitajte na 24sata.hr

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *