Dubrovnik Insider

Dubrovnik Insider

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Otežana probava može uzrokovati različite zdravstvene probleme. Može usporiti metabolizam, ali i otežati gubitak kilograma. Ljudsko tijelo trebalo bi iskoristiti hranjive tvari iz hrane, a izlučivanje ostataka treba uslijediti što prije. Mnogi ljudi pate od probavnih problema, što ih čini još osjetljivijima na bolesti jer se u crijevima nalazi oko 70% stanica imunološkog sustava. Zbog nepravilne probave naše tijelo ne može apsorbirati hranjive tvari kojima ga pokušavamo opskrbiti. Loše funkcioniranje probavnog trakta može uzrokovati nedostatak nutrijenata i brojne zdravstvene probleme, poput umora, emotivne nestabilnosti, kožnih bolesti i sl.
Dobra vijest je ta da probavu vrlo brzo možete pokrenuti na prirodan način, odabirom odgovarajućih namirnica i redovitim fizičkim aktivnostima.

 

1. Probiotici
U probioticima se nalazi jedna ili više kultura mikroorganizama koji, uneseni u tijelo, poboljšavaju crijevnu mikrofloru. Većina probiotičkih bakterija potječe iz sojeva Lactobacillus i Bifidobacterium, no postoji veliki broj različitih vrsta unutar svakog soja. Konzumacijom probiotika u crijevima se nastanjuju korisne bakterije koje reguliraju apsorpciju vitamina, minerala i ostalih nutrijenata.Zbog zamjene loših bakterija dobrim, osim što pomažu probavi, probiotici su odlični saveznici u borbi protiv virusa i drugih uzročnika bolesti. Talijanski znanstvenici su otkrili da probiotici sprečavaju zatvor kod dojenčadi, čime se dokazali dobrobiti probiotika već u ranoj dobi. Probiotici otežavaju prolazak i utjecaj toksina, alergena i ostalih štetnih organizama u tijelu. Ubrzavaju kretanje hrane kroz probavni sustav i imaju pozitivnu ulogu u sprečavanju proljeva ili zatvora, nadutosti te lošeg zadaha.

2. Đumbir
Đumbir je začin koji se koristi tisućama godina u liječenju mučnine, povraćanja, plinova, nedostatka apetita i grčeva. Prema istraživanjima, đumbir potiče probavu jer se njegovim konzumiranjem počinju izlučivati slina i probavni sokovi. Za pripremu čaja od đumbira, jednu čajnu žlicu praha ili svježeg đumbira stavite u posudu s kipućom vodom i kuhajte desetak minuta.Čaj se može piti topao ili hladan, te se može zasladiti medom i dodati par kapi limunovog soka. Možete pripremiti i veću količinu čaja, koju ulijete u termos bocu, tako da ga konzumirate tijekom cijelog dana. Đumbir pomaže tijelu apsorbirati potrebne nutrijente, a se često koristi i u programima detoksikacije. Njegova uloga nije samo u uklanjanju toksina iz tijela, već i poboljšanje apsorpcije potrebnih vitamina i minerala.

3. Chia sjemenke
Porijeklom iz Meksika i Gvatemale, chia sjemenke su bogate korisnim tvarima i antioksidansima.Sjemenke mogu biti tamno smeđe, bijele ili crne. Ove sjemenke bez okusa odličan su izvor vlakana, omega-3 masnih kiselina i minerala.Dvije čajne žlice sadrže dnevnu dozu vlakana, koja snižavaju kolesterol i reguliraju rad crijeva.
Doručak s chia sjemenkama:
U staklenu posudu usipajte 2 čajne žlice chia sjemenki, dodajte šaku nasjeckanih badema (lješnjaka), 1 jušnu žlicu zobenih pahuljica, 1 jušnu žlicu kikiriki maslaca i 1 bananu narezanu na kolutiće.Sve promiješajte pa dodajte jogurt ili kefir i ostaviti preko noći da odstoji, kako bi sjemenke mogle nabubriti. Ovako pripremljen doručak možete ponijeti na posao, a njegova priprema ne zahtijeva puno vremena.

4. Mango
Mango je vrlo ukusno voće koje probuđuje svako nepce i odličan je za desert. Zbog izuzetno slatkog okusa može se jesti sam ili se dodaje različitim smoothiejima. On je jedan od najsnažnijih prirodnih laksativa, a razlog za to je u brojnim enzimima koji potiču kretanje crijeva. U mangu su prisutne i velike količine vlakana koje također pomažu brže pražnjenje crijeva. Ako u svoju prehranu uključite po jedan mango nekoliko puta tjedno, doći će do znatnog poboljšanja probave. Konzumiranje manga značajno može pomoći vašem probavnom sustavu – u smanjenju nadutosti, plinova i želučanom nemiru koji prati druge probavne nepravilnosti.

5. Zeleni čaj
Porijeklom iz Kine, zeleni čaj jedan je od najpopularnijih napitaka na svijetu. Važan je izvor polifenola, posebno flavonoida, koji imaju antioksidacijsku sposobnost. Zeleni čaj treba piti umjereno, a preporučena doza je dvije do tri šalice dnevno. Ugodnog je okusa, a tijelo opskrbljuje vitaminima B,C i E. Znanstvena istraživanja pokazala su da je učinkovit kod zdravog mršavljenja i prevencije debljanja. Smanjuje nastanak plinova u crijevima, pa ga mogu konzumirati i ljudi oboljeli od Crohnove bolesti ili ulcerativnog kolitisa. Zbog snažnog antioksidacijskog svojstva, ispijanje zelenog čaja pomaže u preventivi različitih vrsta raka – raka pluća, jednjaka, usta, želuca, bubrega, gušterače i dojke.

 

Oslobodite se napetosti i stresa

Pojačani stres uzrokuje upale u probavnom sustavu, čime se usporava probava i onemogućuje asimilacija hranjivih tvari. Stresom je tijelo lišeno potrebnih vitamina i minerala, posebice vitamina B i minerala magnezija.
Osim toga, on usporava kretanje crijeva i ometa apsorpciju enzima i probiotika, ali i drugih hranjivih tvari. Postoji puno prirodnih načina kako umanjiti stres, a duhovno-fizičke aktivnosti imaju najbolji učinak.Lagane i umjerene aktivnosti kao što su meditacija, joga, slušanje umirujuće glazbe, šetnje po prirodi, pomažu u smanjenju razine stresa.Prije objeda, duboko i polako udahnite i pokušajte se osloboditi svih napetosti nakupljenih u mišićima.Jedite polako i uživajte u hranu. Nemojte razmišljati o stresnim mislima ili situacijama dok jedete.

Pojačajte vašu tjelesnu aktivnost
Previše sjedenja usporava peristaltiku crijeva i produžuje vrijeme probave. Iako osjećate umor, koji vas djelomično i demotivira za tjelovježbu, iznenadit ćete se koliko vam tjelovježba može pomoći da se osjećate osvježeno. Dnevna preporuka je najmanje pola sata lagane vježbe ili šetnje. Počnite se baviti rekreacijom, sportom, plesom ili se jednostavno prošetajte do željenog odredišta te izbjegnite vožnju automobilom ili javnim prijevozom. Važno je stvoriti ovu zdravu naviku i prakticirati je svaki dan. Nakon nekoliko dana, ta će navika postati nešto čemu ćete se veseliti. Uz redovitu tjelovježbu i ostale odgovarajuću prehranu, zdravlje vaše probavnog trakta popravit će se u kratkom vremenu.

Izvor: Alternativa za vas

Prošao je rok koji je gradonačelnik Mato Franković dao izvođaču i podizvođaču radova za dogovor o pročistaču za vodu na Ombli. 

- Nakon sastanaka s jednim i drugima dali smo im rješenje u obliku toga da će Grad Dubrovnik poštivati činjenicu da su međusobni dogovori otišli u vrlo visoku fazu i da očekujemo radnike na gradilištu za tjedan dana. Ukoliko ne budu onda će Grad Dubrovnik raskinuti ugovor s tvrtkom Suez i raspisati novi natječaj za projekt pročistača. Ne želimo više čekati. Jasno je da su svi rokovi istekli i da je 30. lipnja bio rok završetka uređaja - jasan je u izjavi za medije gradonačelnik Franković.

Ističe kako je faza projekta u ovom trenutku na 14 posto izvedenih radova što naravno Gradu Dubrovniku nije prihvatljivo, ali je opet s druge strane, tvrdi Franković dovoljno prihvatljivo za raskidanje ugovora jer neće nastati nikakva šteta za Grad i projekt. 

- Jedino što će se dogoditi da će projekt pročistača kasniti, međutim bolje ga napraviti što bi rekli stari ljudi 'Kako Bog zapovijeda' nego ovako naopako. Dakle za tjedan dana ukoliko ne bude radnika na gradilištu raskidamo ugovor i krećemo dalje u proces javne nabave i izabrat ćemo novog izvođača - ponovio je Franković.

Na pitanje na koliko se rok izgradnje pročistača produljuje odgovorio je za nekih osam do devet mjeseci. Gradonačelnik smatra kako je to građanima prihvatljivo.

Najavio je i naplatu penala. 

- Ugovor je takav da mi jedino na projekt od 57 milijuna možemo naplatiti 5 milijuna kuna penala.  Nažalost svi skupa su ušli u taj postupak i taj projekt bez jasne dokumentacije. Javna nabava nije napravljena sukladno projektnoj dokumentaciji jer nje nije bilo i onda je sve naopako krenulo i nažalost izgleda da će to naopako i završiti. Ostale je još 10 posto projektne dokumentacije i nadam se kako će se ona završiti. Međutim za novi projekt mi ćemo naravno ići s izradom jasne projektne dokumentacije, naravno na osnovu postojeće, koja će ipak sve definirati od početka do kraja, jer jedino tako možete raditi projekte. Nažalost ja vam moram reći, nakon dva mjeseca rada u gradskoj upravi nisam naslijedio niti jedan jedini projekt koji je doveden do kraja. Dakle u ovom trenutku Grad Dubrovnik nema niti jedan projekt. Pitam se što su radili posljednjih osam godina ti ljudi - zaključio je gradonačelnik.

Glazbenik je potvrdio da mu je pronađeno tumorno tkivo i da je u procesu pretraga i tek će doznati metode liječenja.


Glazbena legenda Oliver Dragojević teško je bolestan, doznaje 100 posto.

Pišu da je glazbenik dosta oslabio i da trenutačno obavlja pretrage te da se navodno radi o karcinomu pluća.  Da je bolestan, potvrdio je i sam glazbenik, koji je rekao:

 – Bolestan sam i u procesu sam pretraga. Treba vidjeti kakvim metodama ću se liječiti, pronađeno je tumorno tkivo – rekao je ne želeći ići u detalje o svojoj bolesti i ne želeći potvrditi kako je riječ o karcinomu pluća. 
Za komentar smo zamolili Oliverovu diskografsku kuću Aquarius Records iz koje su nam poručili kako ni oni ni Oliver Dragojević ne žele dati izjavu na ovu temu, piše 100 posto.hr

Na našem planetu postoje “oaze”, odnosno područja gdje ljudi žive zdravo i sretno i gdje stogodišnjaci nisu iznimka nego pravilo.Među ovim dugovječnim populacijama vrijedi izreka "sedamdesete su nove pedesete". U čemu je tajna vitalnih stogodišnjaka?


Oni su dokaz da se osjećaj starosti ne krije u broju godina nego u životnim i prehrambenim navikama te u pogledu na svijet u kojem živimo.

Što je zajedničko kulturama stogodišnjaka?


Područja na kojima žive najdugovječniji ljudi poznata su pod nazivom plave zone.
To su najčešće izolirane i udaljene otočne oaze, poput Okinawe u Japanu, Ikarije u Grčkoj i Sardinije u Italiji.
Ljudi koji tamo žive gotovo da i ne znaju za bolesti modernog doba poput srčanih oboljenja, raka, pretilosti i dijabetesa.
Kako bi otkrio tajnu dugovječnosti, Dan Buettner, istraživač National geographica, proučavao je njihove prehrambene i druge životne navike.
Došao je do zaključka da sve dugovječne ljude povezuje nekoliko zdravih životnih navika.

1. Zdravo se hrane

Prehrana dugovječnih ljudi uključuje obilje nutritivno vrijednih namirnica.
Među njima je domaće i autohtono voće i povrće, samoniklo bilje i zelenje, mahunarke (graha i leće) i orašasto voće.
Meso se nikada ne nalazi na njihovom jelovniku.
Oni gotovo da i ne znaju za rafinirani šećer i prerađene proizvode.

2. Imaju životnu svrhu

Većina stogodišnjaka naglašava koliko je važno pronaći životnu svrhu, dakle znati zbog čega postojite na ovom svijetu.
Postojanje svrhe može produljiti život za čak 8 do 10 godina, pokazala su istraživanja, a usto znatno smanjuje rizik od demencije.

3. Sretni su i optimistični

Stogodišnjaci su veseli ljudi, koji vole život i druge ljude.
Oni često tvrde da je tajna njihove dugovječnosti upravo u tome što u sebi ne nose gorčinu, nego unutarnji mir i osjećaj zadovoljstva.
Istraživanja su pokazala da osjećaj sreće produljuje život barem za 35 posto.

PET plavih zona u kojima ljudi žive najdulje


1. Okinawa, Japan

Japansko otočje Okinawa popularno se naziva i “japanskim Havajima” zahvaljujući prekrasnim plažama i izvrsnom vremenu i klimi.
Osim što su najdugovječniji – u populaciji od 1,3 milijuna ljudi ima čak 740 stogodišnjaka – Okinawci su i najzdraviji.
Osobe starije dobi aktivne su i rijetko bolesne.
Osim toga, u Japanu starije osobe dostojanstveno stare jer su cijenjene i prihvaćene u obitelji i društvu, što također pridonosi duljem životu.
Okinawci se drže pravila hara hachi bun me ili u prijevodu – želudac 80% napunjen.
To znači da kad sjednu za stol, ne prakticiraju jedenje do sitosti, nego stanu s jelom čim osjete da je želudac napunjen otprilike 80 posto.
Jedu raznovrsnu hranu: dosta voća, povrće, tofu i druge sojine proizvode, smeđu rižu, shiitake gljive i češnjak.
Piju zeleni čaj, koji je snažan zaštitnik srca i općenito zdravlja.
Okinawci su snažno povezani s prirodom te žive u skladu s njom.

2. Sardinija, Italija

Na svakih sto tisuća stanovnika na talijanskom otoku Sardiniji dolaze čak 24 stogodišnjaka.
Neobično je to što je jednak broj žena i muškaraca koji su prešli stotu, dok u ostatku svijeta na jednog stogodišnjaka dolazi čak pet žena koje dožive istu dob.
Tajna njihove dugovječnosti, osim u genima, krije se i u mediteranskoj prehrani, konzumaciji cjelovitih žitarica, kozjeg mlijeka i sira, boba, slanutka, rajčica i badema.
Ono što dodatno daje snagu ovim vitalnim ljudima na Sardiniji jest osjećaj pripadnosti i međusobne povezanosti pa se i starije osobe osjećaju kao važne karike u društvu.
Osim što su dosta aktivni, stanovnici Sardinije uživaju i u odmoru te gaje pozitivan stav prema životu i svijetu.

3. Loma Linda, Kalifornija

Loma Linda je južnokalifornijski grad u kojem živi zajednica adventista sedmog dana.
Oni su potpuno drukčiji od ostalih Amerikanaca – njeguju zdrave prehrambene navike, poput vegetarijanstva, ne piju alkohol i ne puše.
Osim toga, piju puno vode, jedu obilje orašastog voća, dosta se kreću i vježbaju te održavaju zdravu tjelesnu težinu.
Svoje tijelo doživljavaju kao hram.
Također, njeguju zajedništvo unutar obitelji i duhovnost te rado volontiraju.

4. Nicoya, Kostarika

Na kostarikanskom poluotoku Nicoyi muškarac u dobi od 60 godina ima čak dvaput veću šansu da doživi 90 godina nego prosječan Amerikanac.
Stanovnici ovog poluotoka također imaju najnižu stopu raka u cijeloj zemlji.
Puno vremena provode vani, na zraku i suncu, dosta su aktivni, odani obitelji te imaju snažan osjećaj za duhovnost.
Jedu dosta kukuruza, riže, graha, papaje, jama, banana te spavaju 8 sati, a voda, koju piju u većim količinama, prirodno je bogata magnezijem i kalcijem.

5. Ikaria, Grčka

Grci koji žive na ovom otoku imaju čak triput veću šansu da dožive 90 godina nego, primjerice, Amerikanci.
Imaju 20 posto manji rizik od raka, 50 posto manji rizik od srčanih bolesti, a demencija tu gotovo da i ne postoji.
Kronične bolesti su na Ikariji prava rijetkost.
Stanovnici ovog otoka su uglavnom farmeri, puno se kreću, ali vole i popodnevnu siestu.
Jedu obilje samoniklog bilja koje raste na otoku i feta sir te piju biljne čajeve s dodatkom kadulje i mažurana.
Često konzumiraju orašasto voće, a rijetko proizvode od kravljeg mlijeka.
Osim toga, jako su društveni te općenito prakticiraju zdrave životne navike.

Stanovnici Ikarije primjenjuju tri ključna načela u prehrani:


90 posto kalorija koje unose dolazi iz namirnica biljnog podrijetla65 posto njihovog jelovnika čine kompleksni ugljikohidratikonzumiraju šalicu graha na dan
Grah je važan dio prehrane i u ostalim plavim zonama.
Osim što je povoljna, ova mahunarka sadrži zdrave bjelančevine.
Znanstvenici vjeruju da se redovitom konzumacijom graha životni vijek može produžiti barem za nekoliko godina.

Tajna jedne od najdugovječnijih žena na svijetu


Neposredno prije nego što je umrla u 112. godini, Kanađanka Orma Slack otkrila je svoju tajnu dugovječnosti.
Otkako sam bila dijete, za mene se svijet nije promijenio ni na gore ni na bolje. Stvari se ne mijenjanju, stoga samo plovite rijekom života. Tajna moje dugovječnosti jest to što sam uvijek imala pozitivan stav prema ljudima i životu. Ne sjećam se da sam ikad rekla nešto loše o susjedu, članu obitelji ili prijatelju.
Jeste li znali da dužina vašeg životnog vijeka svega 20% ovisi o genima, dok na preostalih 80% utječu okolina i vaše navike?
Stoga je ključ trajanja vašeg života doista u vašim rukama.
Zdravim navikama i prehranom, pozitivnim stavom i pronalaženjem životne svrhe uvelike možete produžiti svoj životni vijek.

IZVOR: alternativa-za-vas.hr

U jutarnjim satima jučer, 23. kolovoza, na području Smokvice na Korčuli, došlo je do izbijanja požara koji je lokaliziran oko 11 sati.

Do požara je došlo kada je 66-godišnjakinja bacila opušak cigarete koji je djelovanjem vjetra zapalio travu i nisko raslinje na dijelu zemlje koja je u privatnom vlasništvu. Spomenuta 66-godišnjakinja i 76-godišnjak su pokušali ugasiti požar međutim, kada su vidjeli da je požar izmakao kontroli pozvali su vatrogasce. Prilikom gašenja 76-godišnjak je zadobio opekline te je zadržan na liječenju u dubrovačkoj bolnici.

Zbog sumnje da je počinila kazneno djelo dovođenje u opasnost života i imovine opće opasnom radnjom ili sredstvom policija protiv 66-godišnjakinje podnosi kaznenu prijavu.

Dovršenim kriminalističkim istraživanjem policijskih službenika Policijske postaje Dubrovnik 28-godišnjak se sumnjiči za krađu mobilnog uređaja iz kofera motocikla koje je bilo parkirano ispred trgovine u Zatonu.

Krađa se dogodila krajem lipnja ove godine, a vrijednost mobilnog uređaja je procijenjena na 5 tisuća kuna. Zbog sumnje da je počinio kazneno djelo krađe policija protiv osumnjičenog podnosi kaznenu prijavu nadležnom državnom odvjetništvu.

Umjetnik, slikar, član ULIPUD-a i trostruki šampion turizma RH Šime Pelajić Brunac, u prigodi 21. obljetnice (1996.-2017.) CVIJEĆE TURIZAM HRVATSKA, i ove godine, 25. kolovoza, darovat će Dubrovčanima i njihovim gostima 1001 ružu.


Ruže će se darivati na Stradunu s početkom u 21 sat.

Vatrogasni zapovjednik Dubrovačko-neretvanske županije Stjepan Simović, za Dubrovnik Insider rekao je kakvo je stanje na požarištima i prijeti li nam kakav drugi požar.


- Na području naše Županije stanje je mirno, nemamo niti jedan aktivni požar. Područje na Mljetu se čuva i danas. Na Korčuli se čuvao požar sinoć, danas će se još malo iskontrolirati i on će se povući. Požar na Karasovićima je u Crnoj Gori i još nije došao do Hrvatske, kontroliraju ga vatrogasci na terenu JVP Konavle - objasnio je Simović.


Što se tiče dima koji se osjeti u Dubrovniku tijekom jutra najviše, Simović je kazao kako on dolazi iz zaleđa, ali ne prijeti Dubrovniku i okolici.


Najvažnije je kad sve uspijemo ugasiti na vrijeme, da nam ništa ne pobjegne u drugi dan - zaključio je Simović.

Dubrovnikinsider.hr koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda Dubrovnikinsider.hr stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Više o tome možete pročitati u pravilima korištenja Više detalja…