3D ANIMACIJA / Kako je izgledao Dubrovnik prije i za vrijeme potresa 1667. godine?

367

Nakon dvije godine studioznog rada, konačno je finalizirana animacija 3D modela Dubrovka prije 1667. godine, kad je taj grad pogodio katastrofalan potres. Autori je Stipan Ujdur, a suradnici Martin van der Meijde i Nikola Vidić.

– Radi se o animaciji 3D modela, a ne animiranom filmu. Ovakve animacije su korisna podloga za pravljenje animiranih filmova, ali za to su potrebni drugačiji programi i računala velikih kapaciteta, što je vrlo skupo. Na animaciji su prikazane dnevne životne situacije civilnog i vjerskog života Grada. Neke scene su prikazane na pomalo šaljiv način, a druge  strogo ozbiljnoZanimljiva je scena ispred tvrđave Lovrijenac, kada su Mlečani stigli s tadašnjim jedrenjakom, današnje platforme, za izvođenje radova na vodi ili u blizini vode.

Naoružanje i vojni arsenal koji se vide na kuli Minčeta bili su isti i na ostalim tvrđavama i zidinama. Zbog specifične geopolitičke lokacije, Grad je ulagao mnogo novca u naoružanje i obranu.

Prikazani su također svi javni slojevi društva, a najmanje je prikazan administrativni upravni sloj poput kneza, senatora i ostalih kadrova.

Glazbeni izvori su različiti, ponovo remiksirani prema scenama. Prevladava renesansna glazba mediteranskog podneblja. Podijeljeni su u nekoliko scena sa specifičnom zvučnom kulisom, osim kod velike Onofrijeve fontane gdje se može čuti šum vode i glasovi razgovora. Lutnja je primarni instrument osim dijela od franjevačkog samostana do crkve sv. Vlaha, ovdje je primarna sakralna glazba, odnosno orgulje i gregorijanski napjev na latinskom, tada se latinski koristio u crkvenoj liturgiji.

Scena kod Orlandova stupa ima također specifičnu zvučnu podlogu. Čuju se bubnjevi i bas kao najava nečega, u početku se čuju i lanci kada netko okovan korača. Ovdje su dovodili okovane osuđenike i izlagali ih na stup srama.

Od ville Sponza do Kneževa dvora zvučna podloga je renesansna lutnja, kod fontana, male Onofrijeve i židovske čuje se šum vode, a kod štanda s kovačem se čuje zvuk kovanja, čekićem po metalu.

Od Kneževa dvora do ville Sponza je renesansna lutnja primarni instrument, u početku se čuje zveket mačeva, nakon toga topot koraka dubrovačkih vojnika.

Drugi tonovi prevladavaju izvan zidina unutar i izvan Porta. Primarna je tadašnja flauta jer se u pozadini čuje šum valova, mora i galebovi. Kod Lovrijenca primarni su bubnjevi kao topovska paljba, isto kao i na tvrđavi Minčeta. Završna scena potresa za podlogu ima specifične efekte trešnje i eksplozija, na kraju kada je scena razorenog Dubrovnika u plamenu čuje se zvonjava zvona, zvuk uobičajen za obavještavanje o svim katastrofama – opisao je Stipan Ujdur 11-minutnu animaciju.

morski.hr

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *