Zastupnički dom parlamenta Bosne i Hercegovine uoči ljetne stanke odlučio je odgoditi raspravu o projektu Pelješkog mosta jer je materijal o navedenoj temi stigao prekasno da bi ga zastupnici mogli temeljito analizirati. Stoga bi se o Pelješkom mostu trebalo raspravljati na prvom zasjedanju u rujnu.
Predsjedatelj Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, Denis Zvizdić komentirajući činjenicu da je parlament BiH odlučio ponovno otvoriti pitanje izgradnje Pelješkog mosta, početkom srpnja pojasnio je kako se njegova vlada ne namjerava miješati u unutarnja pitanja drugih država, već samo želi osigurati pravo pristupa BiH otvorenome moru. Pri tom je podsjetio i kako BiH još nije definirala što bi u Neumskom zaljevu i hoće li tamo nešto graditi pa za sada želi samo osigurati mogućnost nesmetanog ulaska i izlaska brodova u svoje unutarnje vode.
U materijalu Vijeća ministara BiH proslijeđenom zastupnicima je kronologija događanja vezanih za projekt Pelješkog mosta, a u njemu se navodi kako je Hrvatska izvijestila susjednu zemlju o planovima za gradnju tog mosta još 2005. godine. Navedena je i činjenica kako se most treba graditi u hrvatskim teritorijalnim vodama odnosno 400 metara zapadno od granične crte s BiH.
U materijalima Vijeća ministara stoji kako su uvažene sve primjedbe iz BiH na prvotno planiranu konstrukciju mosta koja je mogla predstavljati zapreku uplovljavanju većih brodova u Neumski zaljev te kako je stoga most preprojektiran tako da njegova visina bude 55 metara, a raspon između stupova 200 metara. U materijalu još stoji kako je još od 2006. godine ostalo otvoreno pitanje utvrđivanja prekograničnog utjecaja gradnje mosta na okoliš.
Vijeće ministara BiH je u svom izvješću parlamentarcima navelo kako gradnja Pelješkog mosta ni na koji način ne prejudicira rješavanje otvorenog pitanja granice na moru s Hrvatskom, kao ni drugih pitanja vezanih za poštovanje i provedbu Konvencije Ujedinjenih naroda o pravu mora, javljaju bh mediji.
Podsjetimo, upravo je u Dubrovniku, u lipnju ove godine potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za financiranje izgradnje Pelješkog mosta. Ukupna vrijednost projekta iznosi 420 milijuna i 300 tisuća eura, a Europska komisija sufinancirat će ga s 85 posto, odnosno 357 milijuna eura.
Važno je istaknuti kako će izgradnja Pelješkog mosta nakon niza obećanja i godina čekanja, konačno spojiti jug s ostatkom Hrvatske i olakšati stanovnicima dubrovačkog kraja svakodnevni život.