Uz vaučere i moratorij na povrat, agencijama je zaštićeno 200 mil. kuna
Na vaučere umjesto povrata novca od hrvatskih putničkih agencija zasad je pristalo čak 80 posto klijenata, a mjerama vaučera i uvođenjem moratorija na povrat novca, agencijama je zaštićeno oko 200 milijuna kuna, otkrili su zaposlovni.hr u Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA).
Ipak, turističkim agencijama promet je i dalje blizu nule, u poslovnice još nitko ne ulazi iako su se otvorile, a pitanje je kako će se preživjeti ako se ne produlji mjera minimalne plaće.
Zakonska obaveza
Usto, zbog opće neizvjesnosti danas je teže pronaći osiguravateljske kuće koje rado pristaju izdavati police za osiguranje jamčevine, što je zakonska obveza agencija. Na to je u svom otvorenom pismu upozorila ovih dana Sonja Lovrentjev, vlasnica manje zagrebačke agencije Obord koja se inače bavi organizacijom putovanja predškolaca, koja su u potpunosti stala do daljnjega.
“Osiguravatelji nam kažu da ne žele izdavati tu vrstu osiguranja, jer je rizik prevelik, no u slučaju da putničke agencije izdaju vaučere za putovanja ili prodaju putovanja bez valjane police osiguranja, posluju protivno Zakonu. Zato nam nije jasno hoće li vaučere moći izdavati samo one putničke agencije koje imaju trenutno valjanu policu osiguranja jamčevine, te što ako za vrijeme izdavanja vaučera agencija ima valjanu policu osiguranja, no ona prestaje važiti u novom terminu putovanja”, upozorava Lovrentjev.
Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain potvrdio je da je UHPA upoznata s problemom jamčevnog osiguranja, i trenutno su u pregovorima s dvije osiguravateljske kuće koje će ga izdavati, konkretno to su Triglav i Adriatic osiguranje.
“Osiguravateljske kuće su privatne kompanije koje također procjenjuju vlastiti rizik, ali ipak smo uspjeli dogovoriti da se nastavi s policama, a osim police osiguranja Zakon omogućuje i bankovne garancije”, pojašnjava Fain.
Također, Fain je uvjeren da će Vlada udovoljiti zahtjevu UHPA-e da se za agencije produži mjera minimalne plaće dulje od 3 mjeseca, s napomenom da naknadu dobiju samo oni s padom prometa od 70 posto. Podsjeća da su agencije prve osjetile krizu i vjerojatno će biti zadnje koje će se iz nje izvući.
Surova stvarnost
“Svjesni smo da zbog moguće opasnosti od zaraze nije moguće otvoriti sve što bismo svi mi htjeli i da nije moguće početi raditi kao što smo radili prije pojave pandemije. Svi smo svjesni da je ispred nas razdoblje kada ćemo ostvarivati jako male prihode, a veseli me da su neke kolege prošli vikend imale prve grupe na jednodnevnom izletu u Nacionalnom parku Plitvička jezera, koji je smanjio cijene ulaznice potaknut i našim dopisom. U jednoj TV emisiji smo raspravljali o padu prometa pa su kolege iz drugih djelatnosti pričale koliko je kome pao promet, a kada je došao red na mene rekao sam da mi prometa nemamo, da je naš promet 0,00 kn”, zaključuje Fain
IZVOR: poslovni.hr