PROJEKT PELJEŠAC: Oko 200 radnika Brodosplita gradit će most i vijadukt kod Stona

617

Brodosplit je s grčkim Avaxom ugovorio posao izrade čelične konstrukcije za most Ston i vijadukt Prapratno, objekte na trasi stonske obilaznice, koja je dio projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske odnosno pristupnih cesta Pelješkom mostu. 

A to je prvi veliki posao za neku od hrvatskih tvrtki u cijelom projektu cestovnog povezivanja juga Hrvatske, projekta vrijednog tri milijarde kuna. Kolika je vrijednost ugovora s Avaxom, u Brodosplitu ne otkrivaju, no na tom poslu radit će pozamašan broj njegovih radnika. Tako su u splitskoj tvrtki kazali da su uz izradu čelične konstrukcije za stonski most i vijadukt Prapratno ugovorili i transport do gradilišta, montažu, spajanje i antikorozivnu zaštitu.

Čelične konstrukcije 2580 t 

“Radi se o 2580 tona čelične konstrukcije, a na tom poslu bit će angažirano oko 200 radnika”, kažu u Brodosplitu.

Avax će sagraditi stonsku obilaznicu odnosno poddionice Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli ukupne duljine 18 kilometara, a ugovorena vrijednost posla je 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a). Gradnja mosta Ston bit će vrlo zahtjevan građevinski pothvat jer će s obje strane tog mosta biti tuneli. Most Ston bit će dug 485 metara, s jedne njegove strane bit će tunel Polakovica dug 1242 metra, a s druge strane tunel Supava dug 1290 metara. Vijadukt Prapratno, na devetom kilometru dionice, bit će dug 223 metra. Avax je u posao gradnje dionice Sparagovići – Doli uveden početkom prosinca prošle godine, no ozbiljni radovi još nisu počeli, djelomično i zbog korona krize.

U Hrvatskim cestama ipak očekuju da će ti radovi biti završeni u ugovorenom roku od 28 mjeseci. Brodosplit bi osim posla na pristupnim cestama mogao dobiti i dio radova na Pelješkom mostu, o čemu se trenutačno pregovara s kineskim izvođačem radova China Road and Bridge Corporation (CRBC). Naime, zbog korona krize iz Kine na gradilište Pelješkog mosta ne mogu doći specijalizirani radnici – varioci i monteri čelične nosive konstrukcije mosta. Prvih 29 od ukupno 165 segmenata čelične konstrukcije iz Kine je na gradilište stiglo još potkraj veljače. U Brodosplitu o angažiranju njihovih varioca na Pelješkom mostu i pregovorima s CRBC-om ne žele još govoriti, piše Večernji list.

“S obzirom na to da su pregovori o našem angažmanu i suradnji još u tijeku, ne bi bilo u skladu s dobrim poslovnim običajima da s pojedinostima pregovora izlazimo u javnost” poručili su iz Brodosplita. U CRBC-u su pak kazali da trenutačno neki kineski varioci već rade na gradilištu.




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *