Objavljena javna nabava za izvođenje radova rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale
Grad Dubrovnik objavio je otvoreni postupak javne nabave velike vrijednosti za izvođenje radova rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale (II., III. i IV. faza izgradnje).
Predmet nabave su radovi rekonstrukcije i proširenja prometnice u ukupnoj dužini 840 metara uz uređenje parkirališnih i pješačkih površina te uređenje stajališta javnog gradskog prijevoza. Ovim projektom izmijenit će se regulacija prometa iz jednosmjerne u dvosmjernu ulicu, izgradit će se nova obalna konstrukcija i šetnica, povećat će se razina sigurnosti prometa i kvaliteta javnog gradskog prijevoza uz rasterećenje postojećih dominantnih prometnih pravaca.
Predviđeni rok početka izvođenja radova je travanj 2021. godine, a rok počinje teći od dana uvođenja odabranog izvođača u posao. Grad Dubrovnik namjerava izvođača radova uvesti u posao najkasnije u roku od 15 dana od dana obostranog putopisa ugovora, odnosno po ispunjenju svih potrebnih uvjeta. Dokumentacijom se kao propisani rok završetka izvođenja svih radova navodi rok od 30 mjeseci od dana uvođenja u posao.
Paralelno s objavom javne nabave za izvođenje radova objavljena je i nabava za poslove stručnog nadzora. Rok za dostavu ponuda za izvođenje radova je 25. studenog, dok je ponude za nadzor potrebno dostaviti do 10. studenog 2020. godine.
Podsjetimo, kapitalno ulaganje u prometnu infrastrukturu u samom centru Dubrovnika ukupno vrijedno 70 milijuna kuna u cijelosti je financirano fondovima Europske unije i državnim sredstvima. Odobreni prihvatljivi troškovi projekta iznose 69.857.603,15 kuna uz financiranje iz Kohezijskog fonda u razini 85% što iznosi 59.378.962,67 kuna. Ostatak od 15 %, odnosno 10.478.640,48 kuna financirat će se iz Državnog proračuna.
Usporedbe radi, povijesni kompleks dubrovačkih Lazareta obnovljen je uz 26 milijuna kuna bespovratnih EU sredstava, dok se Lapadska obala sufinancira s gotovo 60 milijuna kuna iz Kohezijskog fonda. Sredstvima iz Europskih fondova sufinancirat će se i plaće projektnog tima (šest zaposlenika Grada Dubrovnika), i to u ukupnom iznosu nešto manjem od 2.2 milijuna kuna.
Raspisan natječaj za zakup kućica za vrijeme održavanja Dubrovačkog zimskog festivala
Društvo Grada Dubrovnika – DUBROVAČKA BAŠTINA d.o.o. i Povjerenstvo „Dubrovačkog zimskog festivala“ raspisali su javni poziv za prikupljanje ponuda za zakup kućica za obavljanje ugostiteljske djelatnosti i djelatnosti trgovine za vrijeme održavanja manifestacije „Dubrovački zimski festival“.
Drvene kućice bit će postavljene na Stradunu, Pilama (Brsalje), Gundulićevoj poljani, u Uvali Lapad, Gružu i Mokošici i to u vremenu od 28. studenoga 2020. godine do 6. siječnja 2021. godine. Za ugostiteljsku djelatnost predviđeno je ukupno 20 kućica s pripadajućom opremom, dok je na Brsaljama predviđen jedan objekt za djelatnost trgovine prigodne ponude tradicijskih proizvoda, hrane, pića, suvenira i slično.
Javni poziv se provodi od 16. listopada 2020. godine, a razmatrat će se ponude koje su pristigle zaključno do 4. studenoga 2020. godine. Detaljne obavijesti o uvjetima i lokacijama zainteresirani mogu dobiti u prostorijama društva DUBROVAČKA BAŠTINA d.o.o., na adresi Branitelja Dubrovnika 7, na tel. 020/638 208 ili na e-mail: info@dubrovackabastina.com.
Cijeli tekst natječaja dostupan je OVDJE.
NOMADI SU STIGLI Dubrovnik je ‘digital nomad friendly city’
Sve više ljudi u svijetu radi on line. Situacija s covidom to je samo pojačala, dok je u isto vrijeme smanjila putovanja ljudi. Kako u takvim uvjetima privući posjetitelje? Tako što ćemo ih pozvati da rade svoj posao iz Dubrovnika!
Okrećući se novim smjerovima turizma Grad Dubrovnik i Turistička zajednica grada Dubrovnika podružali su ovu inicijativu i kao suorganizatori sudjeluju u međunarodnoj konferenciji ‘Dubrovnik za digitalne nomade’, koja je danas poslijepodne počela u Lazaretima. Organizatori su tvrtka Saltwater i Total Croatia News.
Otvorila ju je zamjenica gradonačelnika Dubrovnika Jelka Tepšić.
”Sretni smo što smo pristali organizirati ovu konferenciju i što smo prihvatili inicijativu Tanje Polegubić i Paul Bradburyja. U Dubrovniku ozbiljno promišljamo o budućnosti. U zadnje tri i pol godine nastojimo izmijeniti perspektivu masovnog turizma, ne samo po pitanju turista već i po pitanju života naših sugrađana. Vjerujemo kako je ova korona kriza nova prilika, zasigurno ćemo promijeniti smjer i osloniti se na održivi turizam i ekonomiju”, kazala je zamjenica Tepšić te dodala kako Dubrovnik postaje ‘digital nomad friendly city’.
Direktorica TZ Grada Dubrovnika Ana Hrnić pozvala je sve one digitalne nomade koji su konferenciju pratili online da dođu i posjete Dubrovnik uživo. Istaknula je i sve prednosti života i rada ovdje, koji u potpunosti zadovoljavaju sve kriterije, od ugodnog okruženja za život do potrebne infrastrukture.
”Vrlo brzo ćete shvatiti kako je Dubrovnik zapravo vaš drugi dom, sigurna sam u to. Pričala sam ovih dana s različitim ljudima, od onih koji imaju privatni posao do onih drugih i vidim kako svi pružaju veliku podršku digitalnim nomadima i nadaju se nekome novome smjeru”, rekla je također Ana Hrnić.
Prvi govornik bio je Nizozemac Jan de Jong, koji već 14 godina živi u Hrvatskoj, gdje je osnovao i vrlo uspješan posao. Inicijator je uvođenja viza za digitalne nomade u Hrvatskoj.
”Kada sam se pripremao za virtualnu konferenciju „Turizam 50“, ali nisam znao puno o turizmu i krenuo sam istraživati i ”iskočile” su tri riječi – digitalni nomadski turizam. Shvatio sam da to je ono što ova zemlja treba jer ako inače primamo preko 20 milijuna turista, zašto ne bismo onda otvorili granice i za digitalne nomade”, kazao je Jan de Jong u svom izlaganju.
Krenuo je tada promovirati Hrvatsku kao zemlju koja je otvorena za digitalne nomade što je izazvalo veliku pozornost i to ga je potaklo da uputi otvoreno pismo hrvatskom premijeru Andreju Plenkoviću, koji ga je potom pozvao na sastanak.
”Nakon što je premijer Plenković „tvitao“ i napisao kako će Hrvatska regulirati vizu za digitalne nomade, to je automatski značilo pridruživanje 50 zemalja svijeta i jedinoj europskoj zemlji Estoniji, a koje su otvorene za ovakvu vrstu poslovanja i življenja”, rekao je de Jong, koji trenutačno s pet hrvatskih ministarstava radi na realizaciji ove ideje.
Zanimljiv pogled na digitalno nomadstvo u Hrvatskoj, na temu ‘lifestyle’, dala je Kashlee Kucheran koja vodi vrlo uspješan lifestyle i travel blog Travel Off Path s više od 33 milijuna jedinstvenih posjeta. Istaknula je kako je Hrvatska u ovom trenutku jako popularna u svijetu i s izvrsnom perspektivnom postati jedna od vodećih zemalja za digitalne nomade.
Konferencija se izlaganjima i panelima nastavlja i sutra, dok će idući tjedan, također u Lazaretima, biti organiziran cooworking za digitalne nomade koji trenutačno borave u Dubrovniku.
Dječjim vrtićima Dubrovnik uručeno dostavno vozilo nabavljeno kroz EU projekt „Grad za djecu“
Pred Dječjim vrtićem „Palčica“ u ponedjeljak je uručeno dostavno vozilo nabavljeno za potrebe dubrovačkih dječjih vrtića, a financirano sredstvima Europskog socijalnog fonda kroz EU projekt „Grad ZA djecu“.
Ključeve vozila vrijednog 136.598,79 kuna ravnateljici Dječjih vrtića Dubrovnik Boji MIlan Mustać uručio je gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković.
-„Više puta smo isticali važnost korištenja EU fondova, a ova gradska uprava do sada je osigurala financiranje preko 200 milijuna kuna bespovratnih sredstava, s tim da do kraja mandata možemo dosegnuti milijardu kuna iz europskih fondova“, rekao je gradonačelnik Franković poručivši kako se posebno u vremenima ekonomske krize projekti Grada Dubrovnika mogu i moraju izvoditi financiranjem putem dostupnih fondova Europske unije, a sve s ciljem, naglasio je, podizanja kvalitete života svih skupina naših sugrađana.
Ravnateljica DV Dubrovnik Milan Mustać zahvalila je na donaciji koja će Ustanovi u prvom redu pomoći u segmentu prijevoza hrane za potrebe jedinica Dječjeg vrtića „Pčelica“. Ravnateljica je rekla kako programe dječjih vrtića na području Mokošice pohađa preko 500 djece.
Pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž podsjetila je da je u sklopu projekta „Grad za djecu“ u prethodnom razdoblju već nabavljena oprema za uređenje igrališta DV Pile te oprema za provođenje Montessori programa, oprema za provođenje sportskog programa i senzorne sobe u ukupnoj vrijednosti od 820 tisuća kuna. Nabavljena je i informatička oprema za DV Pčelica (video nadzor, prijenosno računalo i projektor). U sklopu projekta uvedena je usluga poslijepodnevne smjene, kao i rad subotom u određenim dječjim vrtićima, pružanje usluge u vrtiću na Lopudu i tijekom ljeta, zaposlili su se brojni odgojitelji, asistenti, djelatnici u tehničkom osoblju i u drugom stručnom kadru poput psihologa, a financiraju se i brojne edukacije usmjerene ka jačanju stručnih kompetencija za kojim je stručna služba vrtića iskazala interes.
Podsjetimo, projekt „Grad ZA djecu – poboljšanje usluga i uvjeta za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na području grada Dubrovnika“ ukupne vrijednosti 14.080.986,10 kuna u potpunosti je financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. Nakon faze I ovog projekta, koja završava u travnju 2021. godine, Grad Dubrovnik će nastavak projektnih aktivnosti osigurati prijavom na fazu II.
Potpisan Sporazum o znanstveno-razvojnoj i stručnoj suradnji između Grada Dubrovnika i Sveučilišta u Dubrovniku
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i rektor Sveučilišta u Dubrovniku prof. dr. sc. Nikša Burum potpisali su Sporazum o znanstveno-razvojnoj i stručnoj suradnji kao temelj međusobne suradnje u području djelovanja potpisnica Sporazuma, a posebice u području djelovanja Upravnog odjela za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika te Odjela za akvakulturu Sveučilišta u Dubrovniku.
Suradnja će se odvijati prvenstveno u provedbi zajedničkih projekata u suradnji sa zainteresiranim dionicima. Koristit će se potencijali Sveučilišta i Grada Dubrovnika radi poticanja znanstvenika za izradu razvojnih projekata u interesu gospodarstva Grada.
U predmetnoj suradnji potpisnici Sporazuma posebno će uvažavati kriterije korisnosti održivoga razvitka, raspoloživosti ljudskih (znanstvenih i stručnih) i materijalnih (financijska sredstva, oprema i drugo) resursa, mogućnosti aktivnog angažiranja na projektima, mogućnosti da se omogući zapošljavanje mladih znanstvenika i stručnjaka, dostupnosti međunarodne podrške, provedivosti projekata u praksi, ekonomičnosti projekata.
Izrađen projekt – uskoro Park ‘n’ Ride parkiralište za 624 vozila na Pobrežju
Promišljajući daljnji razvoj i urbanizaciju Grada Dubrovnika, gradska uprava nastavlja s razvojem infrastrukturnih projekata s ciljem rasterećenja gradskog središta opterećenog prometnim zagušenjima. Jedna od ključnih investicija, kao dio integriranog razvojnog programa Dubrovnik 2030 i projekta Poštujmo Grad, je Park ‘n’ Ride sustav na području Pobrežja.
Park ‘n’ Ride sustav uključuje uređenje javnog parkirališta za osobna i taksi vozila te autobuse s prometnim priključkom na bivšu županijsku cestu Ž6235 i javnim prijevozom do užeg središta grada. Završena je izrada glavnog projekta kojim je predviđeno ukupno 624 parkirališnih mjesta, kao i dva terminala za ukrcaj i iskrcaj putnika iz autobusa. Od 550 parkirnih mjesta za osobna vozila, 30 mjesta bit će označeno za vozila osoba s invaliditetom. Stajalište za autotaksi vozila obuhvatit će 18 mjesta, dok je za autobuse planirano 20 parkirnih mjesta.
Osim uređenja kolnih površina, na području cijelog sustava uredit će se i pješačke i zelene površine, a detaljno osmišljen projekt obuhvaća i funkcionalno rješenje odvodnjavanja i pročišćavanja oborinskih voda s kolnih i pješačkih površina. Kako bi se omogućila maksimalna iskorištenost prostora s obzirom na specifičnosti terena, parking će se graditi kaskadno i to izvedbom armiranobetonskih potpornih zidova. Projektom je izrađeno i tehničko rješenje javne rasvjete prilagođeno prostoru u sigurnosnom i vizualnom smislu.
Idejno rješenje i glavni projekt s troškovnikom te ostalu nabavom obuhvaćenu projektnu dokumentaciju izradila je tvrtka Proposta d.o.o. iz Splita, a izradu geodetskih podloga i parcelacijskog elaborata napravila je tvrtka Reljef d.o.o. također iz Splita.
Sustav se naslanja na radove na izgradnji ceste od Mosta dr. Franja Tuđmana do Pobrežja, odnosno do ceste za Osojnik. Uređenjem Park ‘n’ Ride parkirališta Grad Dubrovnik je korak bliže planiranom ograničenju pristupa automobilima do granica kontaktne zone povijesne jezgre za sve osim za lokalno stanovništvo, što je jedan od ciljeva strateškog projekta Poštujmo grad. Posjetiteljima koji svoja vozila ostave na Pobrežju na raspolaganju će biti prijevoz autobusima JGP Libertas uključen u cijenu parkiranja. Projekt je prijavljen na EU projekt Recovery and Resilience.
Bitno unaprijeđen sustav funkcioniranja i održavanja dizala za osobe s invaliditetom na dubrovačkim plažama
Nakon završetka svake kupališne sezone demontiraju se i odvoze na servisiranje dizala za osobe s invaliditetom s dubrovačkih plaža. S jučerašnjim danom Inko centar iz Zadra, ugovorni partner Grada Dubrovnika u postavljanju i održavanju dizala, završio je demontažu sedam dizala na plažama Copacapana, Solitudo (Mandrač), Veliki Zaton, Lopud, Suđurađ, Donje Čelo na Kalamoti te plaže kod postaje Dobrovoljnog vatrogasnog društva u Zatonu.
Temeljem višegodišnjeg iskustva s održavanjem, kvarovima i popravcima dizala, a s ciljem unaprjeđenja funkcioniranja i ažurnosti u otklanjanju kvarova, Gradonačelnik Grada Dubrovnika imenovao je Koordinacijski tim za poslove svakodnevnog praćenja korištenja i održavanja dizala za osobe s invaliditetom na području Grada Dubrovnika. Osnivanjem Koordinacijskog tima uspostavila se čvršća struktura i koordinacija svih dionika u korištenju i održavanju dizala, čija je primarna zadaća svakodnevni nadzor i međusobno obavještavanje o pravilnom funkcioniranju te možebitnim kvarovima i potrebnim popravcima.
Primjer brzog djelovanja tima zasigurno je intervencija na dizalu u Suđurđu. Odmah nakon dojave o nestabilnosti tamošnjeg dizala, detektirali smo da je problem u slaboj podlozi za konstrukciju dizala. Brzom intervencijom Upravnog odjela za turizam ugradila se nova betonska podloga, čime je dizalo dobilo potrebnu stabilnost i sigurnost za osobe s invaliditetom.
Ističe rok za zahtjeve za sufinanciranje udžbenika za srednjoškolce
Rok za zaprimanje zahtjeva za financiranje nabavke udžbenika za učenike srednjih škola ističe u subotu, 31. listopada 2020., podsjećaju iz nadležnog Upravnog odjela obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika.
Grad Dubrovnik i ove godine sufinancira kupnju udžbenika u iznosu do 1.000 kuna, za što je u ovogodišnjem proračunu bilo planirano 600 tisuća kuna. Novim rebalansom proračuna koji je bio na dnevnom redu posljednje sjednice Gradskog vijeća 5.listopada taj iznos je uvećan za 200 tisuća kuna, a u konačnici će za ovu namjenu biti izdvojeno 800 tisuća kuna.
Zahtjev je potrebno dostaviti na propisanom obrascu nadležnom upravnom odjelu, a uz njega je potrebno priložiti:
– originalni račun za kupnju udžbenika
– potvrdu o redovitom pohađanju srednje škole
– potvrdu o prebivalištu na području Grada za oba roditelja, ne stariju od 6 mjeseci.
Više informacija i obrazac za prijavu može se pronaći OVDJE.
Jedna je to od mjera kojima gradska uprava potpomaže kućni budžet roditelja osnovnoškolaca i srednjoškolaca koji pohađaju škole na području Grada. Za školsku godinu 2020./2021., Grad Dubrovnik je osigurao 1,5 milijuna kuna za radne bilježnice, tehničke kutije i likovne mape.
Voćni obrok za sve školarce
Grad Dubrovnik i ove školske godine nastavlja provedbu programa “Shema školskog voća” u svih sedam gradskih škola. Naime, djeca od 1. do 8. razreda u osnovnim školama na gradskom području jednom tjedno dobivat će obroke voća. Omogućeno je to kroz program koji se provodi na razini Europske unije i za kojeg je aplicirao i Grad Dubrovnik.
Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju na podneseni zahtjev Grada Dubrovnika odgovorila je pozitivno te odobrila tražena sredstva. Ukupni iznos prava na potporu uza školsku godinu 2020./2021. iznosi 144.355,89 kuna bez PDV-a, a odnosi se na 3.599 učenika. Podjela voća počinje idući tjedan, nakon potpisivanja ugovora s odabranim dobavljačima.
Raspisan natječaj za učeničke i studentske stipendije za 2020/2021
Kako bi pružili potporu svojim mladim sugrađanima u školovanju u željenom zanimanju, ali i omogućili njihov povratak i zapošljavanje u Dubrovniku, Grad Dubrovnik i ove godine raspisuje natječaje za dodjelu stipendija učenicima i studentima za školsku/akademsku godinu 2020/2021.
Natječaji se raspisuju u pet kategorija: za nadarene studente, za deficitarna zanimanja, za učenike i studente iz obitelji slabijeg imovnog stanja, za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika Domovinskog rata te za studente koji su osobe s invaliditetom.
Grad Dubrovnik će za akademsku godinu 2020./2021. dodijeliti 22 studentske stipendije nadarenim studentima i to 10 stipendija u području prirodnih, tehničkih i biotehničkih znanosti te području biomedicine i zdravstva, 10 stipendija u području društvenih i humanističkih znanosti i konačno 2 stipendije u umjetničkom području.
Grad Dubrovnik će također dodijeliti 8 stipendija učenicima i 13 stipendija studentima u deficitarnim zanimanjima te 6 učeničkih i 10 studentskih stipendija učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovinskog stanja. Stipendije će se za školsku, odnosno akademsku godinu 2020./2021. dodijeliti i učenicima i studentima koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika Domovinskog rata te studentima koji su osobe s invaliditetom.
Iznosi učeničkih stipendija kreću se od 500,00 kuna mjesečno za učenike koji se školuju u Dubrovniku do 1000,00 kuna, koliko će se mjesečno isplaćivati učenicima s mjestom obrazovanja izvan Dubrovnika. Studentske stipendije iznose 800,00 kuna mjesečno za studiranje u Dubrovniku odnosno 1.500,00 kuna mjesečno za studente koji studijske programe prolaze izvan Dubrovnika. Stipendije se ne isplaćuju za mjesece srpanj i kolovoz.
Svi detalji natječaja, uvjeti i kriteriji te način prijave s potrebnim obrascima dostupni su na stranici nadležnog Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika te na službenoj stranici Grada Dubrovnika pod rubrikom Natječaji.
Donacijom Grada Dubrovnika nabavljeno specijalizirao plovilo za spašavanje na moru
Specijalizirano plovilo za traganje i spašavanje na moru RescueRunner, nabavljeno za potrebe Gradskog društva Crvenog križa Dubrovnik donacijom Grada Dubrovnika, predstavljeno je danas najprije u hotelu Lero, dok je demonstracija mogućnosti vozila priređena na plaži Mandrač u Solitudu.
Plovilo proizvođača renomirane švedske tvrtke Safe At Sea vrijedno je 400 tisuća kuna i financirano je iz proračuna Grada Dubrovnika. Dužine 3.6 metara i kapaciteta 375 kilograma, RescueRunner može razviti brzinu do 38 milja. Krasi ga velika otpornost materijala od kojeg je izrađen, stabilnost u najizazovnijim uvjetima na moru te manevarske sposobnosti koje mu omogućuju pristup najzahtjevnijim lokacijama.
Nabavka skutera RescueRunner predstavlja vrijednu akviziciju u započetom procesu osuvremenjivanja žurnih službi i dodatnom podizanju razine spremnosti za intervencije na moru, a ključna je za pilot projekt ustrojavanja službe za spašavanje na moru koju razvija upravo Dubrovački Crveni križ. Grad Dubrovnik svoje je sudjelovanje u ovom projektu potvrdio još na sastanku s predstavnicima Gradskog društva Crvenog križa Dubrovnik održanom u studenom prošle godine.
Današnjem predstavljanju uz predstavnike Grada Dubrovnika i Gradskog društva Crvenog križa Dubrovnik, nazočili su i predstavnici Dubrovačko-neretvanske županije, Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, Dubrovačke vatrogasne postrojbe, Hrvatske gorske službe spašavanja, Civilne zaštite.