Ana Alamat o trčanju kao lijeku te zdravom mršavljenju

99

Budući da je naša Škola trčanja Dubrovnik u ljetnoj pauzi (vrijeme je druženja s obitelji, kupanja i noćnih izlazaka), odlučila sam do devetog mjeseca natjerati sve vas koji niste još počeli  trčati (ili kretati se uopće), educirati  malo o tome te ukazati na velike prednosti, ali i poneke nedostatke, a sve kako bi u rujnu, svi vi koji imate nedoumice oko trčanja  preskočili ih (kao preponu ) te krenuli s nama kroz prekrasnu šumu Petka.

Trčanje je najednostavija aktivnost u kojoj se iznova ponavlja jedan obrazac kretanja, a to je trkački korak.

Svima nam je Bog dao da hodamo, pa zašto ne bi trčali?

Znamo da prekomjerna težina može ugroziti naše zdravlje. Isto tako znamo da je trend u viskom porastu, a  tjelesna aktivnost u ovom slučaju trčanje (aerobni tip) može uvelike pridonijeti smanjenju tjelesne težine. Naime dovoljno vam, je 150 minuta  tjedno umjerenog trčanja (1200-2000kcl tjedno) kako bi umjereno smanjili tjelesnu masu 2 do 3 kilograma.

Za vrijeme trčanja potrošnja vaše energije se povećava  20 puta, a povećana potrošnja nakon vježbanja ostaje 3-24 sata što znači da trošimo više energije i dok odmaramo.

Što s ovim želim reći kada pričam o osobama s prekomjernom težinom? Ne morate smršavjeti da bi došli trčati. Naši programi svakako počinju hodanjem i tek nakon mjesec dana kombinacije hoda i trčanja ustvari počinjete s trčanjem.

I sami znate da vaša prekomjerna težina uzrokuje niz drugih zdravstvenih problema i da je vrijeme za zdrav gubitak kilograma kroz  trčanje zato što je ono uistinu praktično. Trebate samo volju i teniske.
Um postaje čišći, a najvažnije od svega jest  da vam je ugodno i da ste smireni.

Dovoljno smo svi opterećeni poslovima,  obiteljskim obvezama da bi nam još trčanje oduzimalo energiju, dakle trčanje vam treba biti relaksirajući dio dana.

Želim Vam puno opuštenih trenutaka i novih ideja kako poboljšati svoje fizičko stanje te smanjiti  težinu,  a u sljedećim kolumnama moći ćete pročitati iskustva netrkača koji su postali trkači, ljudi koji su mislili da nikad neće trčati, a sada već trče polumaratone.

Ana Alamat

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *