Evo što Smoljko i Miletić misle o izjavama političara iznesenim na račun taksista

28

Na jučerašnjoj četvrtoj sjednici Gradskog vijeća raspravljalo se i o izmjeni odluke o dodjeli koncesija autotaksi prijevoznicima. Burna rasprava dovela je do neugodnih komentara iznesenih na račun taksista. Tako je gradonačelnik Franković izjavio da sve one koji su pošli na magistralu te zakočili grad smatra teroristima, a ne taksistima. Vido Bogdanović (HSS) rekao je kako svi znaju da političari imaju svoju grupu taksista – jedan taksist 4 glasa, a 50 taksista, 200 glasova, aludirajući zašto se politika toliko miješa u njihov posao.

Za komentar na jučerašnje izjave političara upitali smo Ivicu Smoljka čelnika ‘Plavog taksija’  te Boža Miletića, predsjednika Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik.

Ivica Smoljko kazao je kako u potpunosti razumije gradonačelnikov stav, ali da autotaksi prijevoznici nisu teroristi.

– Taksi djelatnost je jako loše prezentirana u javnosti u zadnje vrijeme. Od 1986.  radim ovaj posao. Nikad teža i lošija situacija nije bila. Autotaksi prijevoz je prepušten na milost i nemilost bezakonja. Trenutno za raditi moramo isposlovati 11 dozvola, moramo platiti 16 tisuća kuna, dok drugi autotaksi prijevoznici koji su se pojavili na našem tržištu ništa ne moraju imati. Za neimanje samo jedne licence u vozilu, znači originalnog  malog papira, kazna je 15 tisuća kuna. Uopće ne znam kako ijedan drugi taksi prijevoznik može obavljati ovu djelatnost bez iti jednog tog dokumenta  – pita se Smoljko.

 Što se tiče politike koja se miješa u poslovanje autotaksi prijevoznika, Smoljko je jasan.

– Uvijek sam govorio da se politika mora maknuti iz autotaksi prijevoza jer je to jedna normalna djelatnost od koje živi preko 200 familija u ovom gradu. Ne znam zašto se politika tu stalno miješa, vjerojatno su im interesantni političari. Vidio sam da je bilo dosta taksista na listama pojedinih stranaka – rekao je dodavši, kako svatko ima svoje pravo birati gdje će ići i za koga će glasati.

Božo Miletić odbija vjerovati kako je gradonačelnik to jučer svjesno izrekao.

– S obzirom na to kako je jučer u Gradskoj vijećnici klima bila pokvarena i bilo je vruće, vjerujem da je to jedan od razloga koji je djelovao na takve izjave gradonačelnika. U suprotnom ako nije tako, nazivati ljude koji su branitelji, ranjenici, stradalnici Domovinskog rata i koji su se borili za ovu državu, ovaj grad, nazivati teroristima, smatram krajnje neprimjerenim i smatram da to zaslužuje u najmanju ruku jednu ispriku – naglašava Miletić.

Na upit jesu li taksisti ičiji, kao što se spekuliralo u vijećnici, Miletić ističe kako se taksi prijevoz na području grada Dubrovnika, godinama koristi populistički.

– Koristi se pogotovo u ono predizborno vrijeme u svrhu dodvoravanja građanima. Od prošlog gradonačelnika i gradonačelnice, do trenutnog gradonačelnika. Svima njima taksisti trebaju na ovaj ili onaj način. Međutim, kad oni zasjednu na te funkcije, jednostavno zaborave sve ono što je bilo.

Miletić se inače nalazi na nezavisnoj listi MOST-a, ali kaže kako se tu nema što komentirati s obzirom na to da je prije dvije godine na prijevremenim izborima izašao s nezavisnom listom.

– Politika bi se eventualno mogla pomaknuti od taksista u onom trenutku kada gradske vlasti prestanu donositi političke i stihijske odluke onako kako njima odgovara u tom trenutku. Ono što nedostaje u taksi djelatnosti je jedna kvalitetna studija o cijeni i o broju, što sam više puta ponavljao.

 Miletić je kazao kako je član radne skupine za izradu novog zakona pa bi stoga on trebao znati u kojem će smjeru sve to skupa ići.

– Gradonačelnik jučer govori o nekakvom zakonu i liberalizaciji. Drago mi je da je gradonačelnik optimističan i da govori ono što želi čuti ili što želi da građani čuju, ali očito nastavlja skupljati političke poene preko naših leđa, a to neće ići tako.

Smatra kako je žalosno što svaki put s Gradske vijećnice svjedočimo napadanju na autotaksi djelatnost. 

– Stvara se negativna slika, a upravo suprotno trebala bi se graditi pozitivna. Ako uzmemo za primjer da je cijena taksija u Dubrovniku skoro pa ista kao i u Zagrebu, 12 kuna start, šest kuna kilometar, uz predočenje dubrovačke autotaksi kartice, smatram da bi trebali pozivati korisnike da u što većem broju koriste autotaksi prijevoz upravo kako bi se smanjila gužva na Pilama i oko grada. Tako građani ne bi kružili svojim autima tražeći parking, već bi koristili taksi koji je zaista jeftin i ispod prosjeka u Europi i Hrvatskoj – zaključuje Božo Miletić.

 

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *