Kineska tvrtka CRBC: Sagradili su mostove i petnaestak puta duže od Pelješkog

74

Konzorcij kineskih tvrtki predvođenih China Road and Bridge Corporation (CRBC) ponudio je da će Pelješki most sagraditi za 2,08 milijardi kuna za tri godine. Odluka o izboru kineske ponude koju su Hrvatske ceste donijele u petak bila je očekivana jer su ostale dvije ponude bile puno skuplje. Kinezi su osim zbog najniže cijene i roka gradnje koji je pola godine kraći od navedenog u natječaju bili favoriti za gradnju najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj i zbog odličnih referenci.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i njegova gradnja CRBC-u ne bi trebala biti problem s obzirom na to da ta tvrtka gradi mostove duge i nekoliko desetaka kilometara. Donghai Bridge, dug 32,5 kilometara koji je sagradila ta tvrtka 2005. godine, bio je najduži most preko mora. CRBC je tri godine poslije završio gradnju još dužeg mosta u zaljevu Hangzhou, a dug je čak 35,6 kilometara. Da se umjesto za most Hrvatska odlučila za gradnju tunela koji bi spojio s maticom krajnji jug zemlje, a što su neki stručnjaci predlagali, CRBC bi se vjerojatno javio i na taj natječaj. Ta tvrtka u svojim referencama ima i projekt Shanghai Yangtze, koji čine most i tunel ukupne dužine 25 kilometara.

CRBC je jedna od četiri najveće državne kineske građevinske kompanije, a dio je tvrtke China Communications Construction Company koja godišnje uprihodi gotovo 55 milijardi dolara. Osim mostova i tunela ta kompanija osnovana 1958. godine gradi i morske i zračne luke, željezničke pruge, autoceste… Ima podružnice i urede u gotovo 50 zemalja u Aziji, Africi, Europi i Južnoj i Sjevernoj Americi. U hrvatskom susjedstvu CRBC je već radio i radi na nekim važnim infrastrukturnim projektima. U Srbiji je ta tvrtka sagradila 1,5 kilometara dug Pupinov most u Beogradu. Ugovor o gradnji tog mosta vrijednog 170 milijuna eura potpisale su srbijanska i kineska vlada, a gradnju je kreditom od 144 milijuna eura sufinancirala kineska Exim banka a ostali iznos vlada Srbije. Kinezi su se pri tome obvezali da će 45 posto građevinskog materijala za gradnju mosta biti iz Srbije. CRBC je za potrebe svojih radnika koje je doveo iz Kine na gradilište Pupinova mosta, podigao naselje za smještaj 200-tinjak ljudi.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *