Najava završne faze u pripremi Hrvatske za gradnju Pelješkog mosta izazvala je proteklih tjedana i određene negativne reakcije u državnom vrhu susjedne Bosne i Hercegovine.
I dok su se lideri stranaka bosansko-hercegovačkih Hrvata i Srba izjasnili u prilog toj gradnji, bošnjački su se podijelili: SDA je protiv, dok SBB BiH načelno kritizira njihovo protivljenje. No, pokazalo se u međuvremenu i da glavna motivacija otpora nije vezana za sam most, koliko za čitav kompleks međudržavnog razgraničenja na moru.
To je, inače, desetljećima neriješena problematika koja se može promatrati i u kombinaciji s ponekim zanemarenim razgraničenjima na kopnu. Uslijed verbalnih okršaja na temu Pelješkog mosta, međutim, pojavila se u javnom prostoru BiH i sumnja da bi zbog tog spora moglo doći do zastoja u gradnji jednog drugog, sličnog objekta.
Riječ je o mostu preko Save, između RH i BiH, kod mjesta Svilaj, a koji će biti dijelom autocestovnog koridora 5C, između Ploča i Budimpešte. Taj most sa šest kolnih traka gradi se od prošle godine, i trenutno se vrše radovi na upornjacima u riječnom koritu. Pretpostavka o uvjetovanostima – neslužbenim, ali faktičnim – između pelješkog i savskog projekta, pojavila se tek jednokratno u javnosti. Navedena je i pretpostavka da bi jednako mogao proći i drugi novi savski most, onaj kod Bosanske Gradiške čija se gradnja tek dogovara.
Članak u cijelosti pročitajte OVDJE.