U Hrvatskoj su se posljednjih godina pojavili brojni prvoklasni hotelski brendovi, pa ih je trenutno 12 globalnih i šest europskih, s kojima je brendirano 46 hotela s ukupno 9.500 soba, no Hrvatska je i dalje ispod prosječne razine prisutnosti hotelskih lanaca u Europi, ističe konzultantica Sanja Čizmar iz tvrtke HD Consulting.
– Za razliku od prije deset godina, za Hrvatskom sada generalno postoji visok interes hotelskih brendova, s obzirom na njenu rastuću popularnost i atraktivnost kao turističke destinacije. No, s druge strane, kod nas još uvijek nema dovoljno kvalitetnih novih hotelskih projekata koji bi odgovarali standardima visoko kvalitetnih i luksuznih hotelskih brendova – ocjenjuje za Hinu Čizmar.
Objašnjava da je Hrvatska u tom smislu ispod europskog prosjeka jer, zajedno s marketinškim savezima, udjel internacionalno brendiranih hotela u ukupnim hotelskim smještajnim kapacitetima iznosi oko 25 posto, dok je u Europi taj udjel u prosjeku oko jedne trećine ukupnog hotelskog kapaciteta.
To su hoteli kojima brendovi hotelskih lanaca upravljaju putem vrlo složenih menadžment ugovora ili osiguravaju brend putem franšiznog ugovora na više godina.
U Hrvatskoj su, kaže Čizmar, prisutni prvoklasni svjetski brendovi visokokvalitetnog hotelijerstva koji posluju u brojnim zemljama svijeta, poput linije brendova Hilton korporacije (Hilton u Dubrovniku i Doubletree by Hilton u Zagrebu), Marriott korporacije (Sheraton u Zagrebu i Dubrovniku, Westin u Zagrebu, Le Meridien u Splitu), Kempinski u Savudriji, Radisson Blu u Splitu i Dubrovniku, Park Plaza u Puli i Medulinu, Melia i Sol u Umagu, Best Western u Zagrebu, Splitu i Rijeci, te Rixos u Dubrovniku.
No, kako investicije u hotelijerstvo rastu, s povećanjem broja novih tzv. ‘greenfield’ hotela, povećava se i broj internacionalnih brendova koji su najavili svoj dolazak pa tako u Hrvatsku uskoro ulaze i neka od najjačih svjetskih brendova luksuznih hotela Four Seasons (na Hvar), Amanresort (u Cavtat), Ritz Carlton (u Kupare), a trenutno ih još nekoliko pregovara o ulasku u Hrvatsku.
Članak u cijelosti pročitajte OVDJE.