NOVE MJERE U AUTOŠKOLAMA: Evo što o tome misle vlasnici Formule, Rallyja i autoškole Konavle

105

Nova pravila poslovanja autoškola koja su na snazi od početka studenog ove godine donose više slobode u ovom području. Dosadašnja pravila određivala su minimalnu cijenu nastavnog sata, primjerice, za B kategoriju iznosila je 115 kuna. Ukida se i ‘mreža autoškola’ kroz koju se ograničavao njihov dozvoljeni broj po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata, tako da će autoškolu sada moći otvoriti bilo tko, ako zadovoljava uvjete. Omogućava se sloboda ugovaranja rada na puno ili nepuno radno vrijeme, satnica više ne mora iznositi osam sati. Također, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina, te s 12 na 15 godina za autobuse.

Neki smatraju da će ovakva liberalizacija tržišta u autoškolama dovesti od pada kvalitete usluga, a drugi kako će potrošači profitirati jer će tržište moći diktirati cijene.

Koliko su zadovoljni navedenim mjerama i hoće li se mnogo toga promijeniti u dosadašnjem radu na dubrovačkom području, upitali smo vlasnike autoškola Rally, Formula i Konavle.

Vlasnik Formule L Dubravko Brać, istaknuo je kako je zadovoljan poslovanjem te da se ovim regulativama napokon riješio nered koji je nastao 2004. kad je donesen dosadašnji Zakon. 

– Prije je sve ovisilo o broju kandidata za otvaranje autoškola, a sad je slobodno tržište, može tko hoće otvoriti i tko zadovoljava uvjete. Što se tiče cijena dosad je bila propisana minimalna cijena sata za osposobljavanje, sad se to ukida, a hoće li doći do pojeftinjenja ili ne, teško je reći, ja osobno ne znam mogu li ići ispod ove cijene koja je sada. Uvijek sam se držao s mojim zaposlenicima u dogovoru, povećanje njihovih plaća sam mogao dobiti jedino povećanjem cijene autoškole. Koliko drugi gradovi mogu na to utjecati ne bih znao. 

Dodao je kako podignuta granica dopuštene starosti vozila koju su sad propisali ne mijenja puno stvari, jer svakako auto ide na pregled nakon sedam godina. 

– Jedino što se bitno mijenja, amo reći, je što je dosad instruktor trebao biti zaposlen puno radno vrijeme, dakle osam sati. Ja sad mogu nekoga zaposliti na dva ili četiri sata, kako kome odgovora, iako je i to problem jer nema puno instruktora.

Brać naglašava kad bi se ovakav red koji vlada u autoškolama uveo u cijelu državu da bi to bila ljepota.

Iz autoškole Konavle, vlasnik Mario Koprivica također je mišljenja kako ove mjere neće previše utjecati na smanjivanje cijena autoškola. 

– Smanjili mi cijene ili ne, broj kandidata će uvijek ostati isti. Koliki je interes drugih poduzetnika za novim autoškolama nisam siguran, ovim se na tržištu sigurno nudi više manevarskih prostora za druge djelatnosti. Mislim da je ova mjera države populistička, jer da je njima stalo do džepova građana mogli su jednostavno neke druge mjere poduzeti, izuzeće od autoškola. 

Što se tiče poslovanja, Koprivica ističe kako posluju solidno, trudeći se biti što bolji.

Darije Vrankić vlasnik Auto škole Rally, kratko je prokomentirao kako se ovim pravilima ništa bitno ne mijenja u njihovom poslovanju, te da oni nastavljaju raditi kao i dosad.

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *