TJEDNI PREGLED / Donesene socijalne i gospodarske mjere za prevladavanje krize, uspostavljen Upravljački centar Civilne zaštite Grada Dubrovnika, postavljen vodoopskrbni cjevovod za Studentski dom

513

Gradonačelnik predstavio paket mjera za pomoć pri prevladavanju krize

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković predstavio je paket mjera za ranjive skupine i gospodarstvenike.

Mjere su podijeljene u dvije kategorije; prve su usmjerene prema građanima koji se nalaze u ekonomski nezavidnoj situaciji jer su uslijed epidemije koronavirusa ostali bez svojih radnih mjesta, dok se druga skupina mjera odnosi na pomoć gospodarstvenicima.

Pri osmišljavanju mjera gradska uprava identificirala je tri moguća scenarija utjecaja pandemije koronavirusa na lokalno gospodarstvo, a paralelno s predstavljenim paketom mjera promišlja se i njegova nadogradnja, ukoliko se kriza prelije i na razdoblje nakon 1. srpnja 2020. godine.

1. MJERE ZA RANJIVE SKUPINE

– Ukida se plaćanje najma za stanove u vlasništvu Grada Dubrovnika za travanj, svibanj i lipanj

– Uvodi se mjera socijalno financijske pomoći za travanj, svibanj i lipanj za kućanstva bez prihoda koja iznosi 3.000,00 kuna po kućanstvu mjesečno, odnosno 1.500,00 kuna za samca mjesečno.  

– Uvodi se mjera sufinanciranja troškova stanovanja za travanj, svibanj i lipanj za sve podstanarske obitelji koje udovoljavaju kriterijima mjera socijalno financijske pomoći. Mjesečna naknada će biti 1.500,00 kuna.

– Uvodi se mjera oprosta duga za vodu i odvoz smeća kućanstvima kojima je Grad Dubrovnik pomogao kroz mjeru socijalno financijske pomoći za travanj, svibanj i lipanj

– Oslobađanje kućanstva od plaćanja komunalne naknade za period travanj – lipanj, u svim onim slučajevima u kojima će kućanstva/građani sukladno Odluci Vlade biti oslobođeni plaćanja naknade za uređenje voda.

– Oslobađaju se plaćanja naknade za boravak djece u Dječjim vrtićima Dubrovnik sve obitelji za mjesece travanj, svibanj, lipanj

– Komunalna naknada – umanjuje se za 15 %; 

– Oslobađanje plaćanja parking usluga Sanitat d.o.o za mjesece travanj, svibanj i lipanj

2. MJERE ZA GOSPODARSTVENIKE

– Potpore gospodarstvenicima / obrtnicima odnose se na one koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno odlukama Stožera civilne zaštite RH, a nisu u kategoriji skupina koje su oslobođene plaćanja dijela najma i javne površine. Navedeni gospodarstvenici su u sustavu mjera vlade RH. Navedeni gospodarstvenici nisu imali dug prema Gradu Dubrovniku do 31. 12. 2019. i prema trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika. Potpora će pokrivati dio troškova najma poslovnog prostora u kojem se nalaze u iznosu od 2.500,00 kn. Za isplatu navedenog potrebno je imati ugovor o najmu prostora i dokaz od najmodavca da su se obveze prema istom uredno izvršavale do 31. 12. 2019. te dokaz o izvršenoj obvezi plaćanja najamnine za mjesece travanj, svibanj i lipanj.

– Tri mjeseca – travanj, svibanj lipanj – umanjenje plaćanja zakupa poslovnog prostora za 50 %; 

– Javne površine – umanjenje plaćanja zakupa javnih površina za 70 %; 

– Reklame – ukida se plaćanje za mjesece travanj, svibanj, lipanj; 

– Spomenička renta  – ukida se;

– Koncesijska odobrenja – ukida se plaćanje za travanj, svibanj, lipanj;

– Porez na dohodak i prirez – odgađa se plaćanje za travanj, svibanj i lipanj;

– Privatni iznajmljivači – ukida se plaćanje paušala za drugi kvartal 

– Komunalna naknada – umanjuje se za 15 %. 

Sve navedene mjere odnose se na društva / gospodarstvenike / obrtnike koja uredno izvršavaju svoje preostale obveze prema Gradu Dubrovniku tijekom travnja, svibnja i lipnja.

FINANCIJSKI UČINCI MJERA

MJERE ZA RANJIVE SKUPINE

17,15 MILIJUNA KUNA

MJERE FINANCIJSKOG OPROSTA ZA GOSPODARSTVENIKE 

28,75 MILIJUNA KUNA

MJERE FINANCIJSKE ODGODE ZA GOSPODARSTVENIKE 

38,4 MILIJUNA KUNA

FINANCIJSKE UŠTEDE

– Smanjenje plaća djelatnicima u gradskoj upravi i javnim ustanovama 10%

– Ukidanje plaćanja naknada za članstva u Upravnim vijećima javnih ustanova

– Ukidanje plaćanja naknada članovima Gradskog vijeća

– Ukidanja plaćanja naknada za političke stranke

– Obustavljeno programsko financiranje rada udruga na 3 mjeseca 

– Uvođenje redukcije u javnu rasvjetu na području Grada Dubrovnika

– Obustavljeni svi troškovi osim nužnih i neophodnih.

U dva dana postavljen vodoopskrbni cjevovod za Studentski dom

Vodovod Dubrovnik postavio je 115 metara vodoopskrbnog cjevovoda do zgrade budućeg studentskog doma u Ulici Marka Marojice. U suradnji s drugim izvođačima radova, cjelokupna akcija odrađena je u svega četiri dana, od čega su djelatnici Vodovoda svoj dio posla odradili u dva dana.

-„Ovi radovi su bili nužni kako bi projekt Studentskog doma mogao biti uspješno završen, a sam dom otvoriti vrata u što kraćem roku ukoliko za tim bude potrebe. Stoga smo i radili dan i noć u dvije smjene. Danas ćemo još ispitati cijev te u narednih dan-dva dovršiti izradu priključaka“, rekao je predsjednik Uprave Vodovoda Dubrovnik Lukša Matušić te zahvalio djelatnicima Vodovoda na velikom trudu i naporu kojeg su uložili, posebice jer se sve odvija u okruženju zdravstvene krize.

Vodovod u drugoj fazi ovih radova novopostavljenu cijev od nodularnog lijeva planira spojiti s cjevovodom na Ulici Iva Vojnovića, čime će za dodatno poboljšati uvjeti vodoopskrbe na ovom području.

Uspostavljen Upravljački centar Civilne zaštite Grada Dubrovnika

Grad Dubrovnik uspostavio je Upravljački centar Civilne zaštite Grada Dubrovnika putem kojeg se izdaju nalozi na terenu, a vezano za aktivnosti zbog aktualne situacije ugroze zarazom koronavirusa.

U sklopu Upravljačkog centra djeluje i besplatan info broj 0800 8182 na koji se građani mogu obratiti Stožeru svakim danom od 08:00 -20:00 sati.

Centar Civilne zaštite Grada Dubrovnika ujedno izdaje i propusnice osobama s prebivalištem i stalnim boravištem u Gradu Dubrovniku koje iz vitalnih obiteljskih razloga moraju otići izvan područja Grada.

 

Studentski dom uskoro spreman za slučaj potrebe Opće bolnice Dubrovnik

Studentski dom uskoro spreman za slučaj potrebe Opće bolnice Dubrovnik

Radovi na novom studentskom domu, koji je predviđen kao sekundarni objekt za smještaj zaraženih koronavirusom, privode se kraju i uskoro će biti spreman za slučaj potrebe. Radove je danas obišao dubrovački gradonačelnik Mato Franković u društvu zamjenice Orlande Tokić i ravnatelja Studentskog centra Marka Potrebice.

U suradnji Sveučilišta u Dubrovniku, Studentskog centra, Vodovoda, Libertasa, Sanitata, JVP Dubrovački Vatrogasci,  građevinskih tvrtki i agencija za čišćenje, te sugrađana volontera, prostor studentskog doma osposobljen je za prihvat većeg broja zaraženih.

Učinjeni su dodatni napori svih sudionika kako bi se radovi čim prije završili te je tako u 48 sati iskopana, trasirana i asfaltirana pristupna cesta ulaza studentskog doma, a za samo četiri dana dom je spojen na kanalizaciju. Ujedno su, brzom reakcijom firmi za čišćenje s područja Dubrovnika i sugrađana volontera, unutarnji prostori očišćeni i pripremljeni za prihvat korisnika.

Ovaj prostor bit će na raspolaganju za smještaj bolesnika s blagim simptomima i onih koji moraju biti u samoizolaciji, a nemaju gdje.

Provedeni natječaji za opremanje OŠ Montovjerna

Provedeni natječaji za opremanje OŠ Montovjerna

Radovi na izgradnji Osnovne škole Montovjerna ušli su u samu završnicu, a u međuvremenu je  proveden i postupak javne nabave za opremanje škole. Prvi dubrovački kapitalni projekt u obrazovanju u više od tri desetljeća danas je obišao gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima.

Iako su radovi skoro gotovi, da bi sa nova škola opremila kako bi u rujnu ove godine mogla spremno dočekati prve generacije učenika, potreban je namještaj za učionice i urede, oprema za sportsku dvoranu te školsku kuhinju. Stoga je i postupak javne nabave podijeljen u tri grupe predmeta ukupne vrijednosti 3.846.715,75 kuna.

Naime, za sve tri grupe predmeta nabave donesene su odluke o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude te će se nakon proteka žalbenog roka i roka mirovanja s odabranim ponuditeljima sklopiti ugovori. Za nabavu školskog namještaja i opreme odabrana je ponuda tvrtke Didacta d.o.o. iz Slavonskog broda vrijedna 2.285.952,50 kuna, dok je za nabavu kuhinjskog namještaja i opreme odabrana ponuda tvrtke Bugovina d.o.o. iz Grude vrijednosti 636.526,25 kuna. Za opremanje sportske dvorane odabrana je 924.237,00 kuna vrijedna ponuda tvrtke Tome d.o.o. iz Omišlja. Svi su naznačeni iznosi s PDV-om.

OŠ Montovjerna zadovoljit će prostorno-tehničke uvjete za organizaciju nastave u jednoj smjeni za sve učenike od prvog do osmog razreda. Škola će u jednoj smjeni moći smjestiti 448 učenika. Raspolagat će s ukupno 16 novih učionica i dvodijelnom sportskom dvoranom s pratećim sadržajima, blagovaonicom i knjižnicom, dodatnim učionicama za izborni predmet te prostorima za pedagoga i psihologa.

Podsjetimo, ukupna vrijednost radova na izgradnji objekta podignutog na mjestu tzv. stare žute zgrade iznosi 70.623.228,55 kuna i prvo je ozbiljno ulaganje u osnovnoškolske kapacitete od sredine 80-ih godina prošlog stoljeća.

 

 

 




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *