Zašto je sauna dobra za naše zdravlje?

848

Kako temperature padaju tako na scenu stupaju raznorazne prehlade i gripe. Tijelu u borbi potrebna je pomoć. Sportskim aktivnostima i ispravnom prehranom možemo podići vlastiti imunološki sustav, a izvrstan način za poboljšanje cjelokupnog zdravlja svakako je odlazak u saunu. Boravkom u sauni smanjujete napetost i stres koji se gomilao zbog užurbanog načina života. Također pozitivno utječe i na reumatske bolesti, artritis te povrede mišića. Osim što pospješuje cirkulaciju krvi, čisti kožu i odstranjuje nečistoću. Boravkom u sauni sprječavate i olakšavate bolesti gripe i prehlade. Jedno njemačko istraživanje otkrilo je da ljudi koji koriste saunu u prosjeku dva puta tjedno imaju upola manje prehlada i gripa u usporedbi s ljudima koji ne uživaju u blagodatima istih. Također pomaže pri skidanju suvišnih kilograma.

Od pamtivijeka su ljudi odlazili u saune, ne samo zbog opuštajućeg efekta, nego i zbog njenog ljekovitog učinka. Starogrčke laconica, rimske terme, turske kupelji, islamski hamami, finske saune – popis je uistinu dug.

Brojne su vrste sauna, a u najpoznatije se svakako ubrajaju finska i parna sauna, koje se pak dijele na podskupine. Karakteristika finske saune je drveni mirisni prostor ispunjen suhim vrućim zrakom od 85-95°C u kojem se nalazi minimalna vlaga od 5-10%. Zbog visoke temperature ograničen je boravak na osam do deset minuta.
U parnoj sauni je temperatura oko 45°C, a relativna vlažnost je oko 100%. Vrijeme boravka u parnoj sauni prilagodite vlastitom organizmu.
Posebna vrsta saune je takozvana infracrvena. Riječ je o drvenom prostoru s temperaturom oko 50°C i sa suhim zrakom. Karakteristika su infracrvene zrake koje prodiru u potkožno tkivo i na taj način opuštaju mišiće, umanjuju bol, uklanjanju grčeve te jačaju imunitet.

Boravak u sauni izbjegavajte ako patite od zdravstvenim problema kao što su srčana oboljenja, dijabetes, epilepsija, ali i od akutnih infekcija. Trudnice mogu koristiti saunu, ali samo nakon savjetovanja s liječnikom. Ako imate bilo kakve nedoumice glede vašeg zdravstvenog stanja prije odlaska popričajte sa svojim liječnikom.

No, koliko god je odlazak u saunu opuštajući, on zna biti i neugodan. Problem nastaje kada ne znamo pravila ponašanja. Odlazimo li u saunu goli? Smijemo li pričati? Na što sve moramo pripaziti?

Sauna bonton
Prije ulaska u saunu obavezno se istuširajte.
Pripazite da vrata pri ulasku i izlasku. Brzo ih zatvorite kako se temperatura ne bi mijenjala.
Položaj u sauni prilagodite ostalim posjetiteljima – ako nema puno osoba možete i leći, no ako je veliki broj posjetitelja unutra, sjednite.
U saunu se nikad ne ulazi u kupaćem kostimu.
Unos mobitela, hrane i novina je strogo zabranjen.
U finsku i infracrvenu saunu ulazite s plahtama koje ćete dobiti u centru, dok u parnu saunu ulazite goli. No, obavezno je mjesto gdje ćete sjediti isprati vodom.
U saunu ne ulazite mokri. Obrišite se prije jer ćete tako pospješiti učinke saune.
Za vrijeme boravka u sauni mirno sjedite ili ležite te dišite normalno i ravnomjerno.
Držite se prepisane minutaže boravka u sauni.
Prije i poslije saune pijte vodu ili čaj kako biste nadoknadili izgubljenu tekućinu.
Peć u sauni vodom smije polijevati samo za to odgovorna osoba.
Prije ulaska u jacuzzi se istuširajte.
Pripazite na razgovor – ako ste sami s prijateljima dopušteno je pričanje, no ako su s vama drugi posjetitelji uživajte u glazbi i opuštanju.

Dodatni savjeti
U saunu ne ulazite s potpuno praznim želucem ili nakon obroka.
Nemojte sjesti na najvišu klupu prilikom ulaska u saunu. Isprva sjednite na niske klupe te se s vremenom možete podizati.
Tuš s hladnom vodom odstranjuje ostatke znoja na koži. Glavu istuširajte uvijek na kraju. Nemojte se umivati sapunom ili toplom vodom.
Prije napuštanja prostora spa centra ohladite se do stupnja kad se više ne znojite.
Za sve nedoumice obratite se odgovornom osoblju spa centra.
Ako imate zdravstvenih tegoba bilo koje vrste prije odlaska u saunu porazgovarajte s liječnikom.

Izvor:dobrevijesti.info

Komentari




Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *